smartbimbo Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Hei. I slutten av Mars skal jeg og to venninner reise til Irland, i anledning av at venninna vår skal delta i poker NM. Vi skal være der i 8 dager, og vi er 20-21 år gamle. Ingen av oss har vært i Irland før, og jeg lurte derfor på om noen har barer/resturanter/kjøpesentre (eller butikker), å anbefale? Er det dyrt der? Hvordan kler de seg på utestedene, er det f.eks dresscode? Svarer det seg å kjøpe leiebil for noen dager, hvis vi i det hele tatt er gamle nok til det? Har selvsagt googlet litt rundt ang. dette, men håper de som har vært der selv, har erfaringer og tips, å komme med!
Gjest Solstråla88 Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Dublin er en flott by! Det beste av utesteder er puber, og de ligger vegg i vegg i området Temple bar. Ang shopping fikk vi handlet mye i hovedgata Grafton street og senteret st steven green shopping center. Dette ligger i enden av Grafton street. Man kan også ta en lite tog til et annet senter som heter Dundrum, dette er dog mye større. Et lite tips, irene er tidlig ute på pøbene, de var ofte fulle allerede ved 16 tiden. Ellers kan det jo være gøy å besøke guinnes om dere liker øl. Bil ville jeg nok ikke leid, de kjører på "feil" side i forhold til oss, ville heller tatt buss eller taxi. Prisnivået er jeg usikker på nå, det er noen år siden jeg var der, og da var det ikke veldig mye billigere enn Norge. kos dere, det er virkelig en flott by! 1
Gjest Linaria Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Dublin og Irland er fantastisk! Hvis dere har mulighet, bør dere ta en tur til Galway også. Flott by. I Dublin ville jeg helst holdt meg unna Temple Bar - det er veldig dyrt der og fullt av turister. Om dere liker pubstemning og irsk folkemusikk vil jeg anbefale The Cobblestone i Smithfield. Der likte jeg meg i hvert fall Nattklubber vet jeg lite om. Jeg synes det er relativt dyrt der i forhold til resten av Europa, men det er jo selvfølgelig ikke dyrt i forhold til Norge. Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå