AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Meldte meg inn på treningssenter i fjor, men ble arbeidsledig og får utbetalt ca 8000 i dagpenger. Blir ganske mye å betale 550 kroner i tillegg til alle de andre utgiftene jeg har + at jeg må kjøre et lite stykke. I kontrakten står det bare om flytting og sykdom, men er ikke dårlig økonomi en god grunn for å si opp?Anonymous poster hash: c1fc0...9f8
Løvefrøken Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Dårlig økonomi er vel oftest ikke grunn til å si opp slike medlemsskap før en eventuell bindingstid er over nei. Når det står spesifikke andre alternativer i kontrakten tror jeg det kan bli vanskelig, men det er jo verd et forsøk å snakke med dem 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Ja, er det jeg tenker også. Det er en ganske stor sum akkurat nå når jeg har så lite, men får prøve å snakke med om det.Anonymous poster hash: c1fc0...9f8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Det er definitivt ikke god nok grunn til å bryte bindingstiden. Men du kan høre om du kan få fryst medlemsskapet noen måneder. Anonymous poster hash: fa3b9...23d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Litt rart egentlig må jeg si. Arbeidsledighet burde jo være god nok grunn. Hva om jeg ikke kan betale da? Da hadde det vært bedre å avslutte. Jeg får vel bare spørre dem.Anonymous poster hash: c1fc0...9f8
Pengebingen Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Vanligvis er det jo ikke god nok grunn, men det skader ikke å spørre. Men står det ikke i kontrakten du har signert, så er det ikke gyldig grunn for oppsigelse før bindingstiden er over. Da kan du jo høre hva de skal ha for å bryte bindingstiden, og regne ut om det lønner seg å bryte bindingstiden, eller bare fortsette å betale. Bindingstid er medfører risiko for slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har AAP og har også fått en ryggskade som gjør at jeg ikke kan trene. Har levert inn legeerklæringer, men de fryser det jo bare. Totalt sett må jeg jo betale for alt likevel. Sykt irriterende, spesielt fordi det står i loven at det ikke er lov å ha bindingstid på helsefremmende foretak. Anonymous poster hash: 7d318...c87
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #8 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har AAP og har også fått en ryggskade som gjør at jeg ikke kan trene. Har levert inn legeerklæringer, men de fryser det jo bare. Totalt sett må jeg jo betale for alt likevel. Sykt irriterende, spesielt fordi det står i loven at det ikke er lov å ha bindingstid på helsefremmende foretak.Anonymous poster hash: 7d318...c87 Husker når pappa amputerte benet. Da fikk han ikke sagt opp treningen, han fikk bare fryst det. Så fikk han en kommentar på at han kunne jo komme tilbake når benet hadde grodd ut igjen!!!Anonymous poster hash: 227d6...782 4
79kreps Skrevet 24. januar 2015 #9 Skrevet 24. januar 2015 De fleste treningssentre tilbyr vel muligheten til å fryse medlemskapet.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2015 #10 Skrevet 24. januar 2015 Litt rart egentlig må jeg si. Arbeidsledighet burde jo være god nok grunn. Hva om jeg ikke kan betale da? Da hadde det vært bedre å avslutte. Jeg får vel bare spørre dem.Anonymous poster hash: c1fc0...9f8 Sjekk om de har en annen greie for arbeidsledige og spør om du kan få den avtalen i stedet siden du har blitt arbeidsledig.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #11 Skrevet 24. januar 2015 Sjekk om de har en annen greie for arbeidsledige og spør om du kan få den avtalen i stedet siden du har blitt arbeidsledig. Tviler jeg veldig på. De pleier å ha egne priser for studenter og pensjonister, men arbeidsledige? Aldri hørt om. At du har dårlig økonomi, bryr ikke treningssenteret seg noe som helst om. Det er ikke deres problem, og de får jo inn pengene sine, enten ved at du betaler regningen eller ved at den går til inkasso og blir drevet inn gjennom inkassoselskap. Anonymous poster hash: fa3b9...23d
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2015 #12 Skrevet 24. januar 2015 Tviler jeg veldig på. De pleier å ha egne priser for studenter og pensjonister, men arbeidsledige? Aldri hørt om. At du har dårlig økonomi, bryr ikke treningssenteret seg noe som helst om. Det er ikke deres problem, og de får jo inn pengene sine, enten ved at du betaler regningen eller ved at den går til inkasso og blir drevet inn gjennom inkassoselskap. Anonymous poster hash: fa3b9...23d Sant nok.
globalagogo Skrevet 24. januar 2015 #13 Skrevet 24. januar 2015 De fleste treningssentre tilbyr vel muligheten til å fryse medlemskapet. For noen år siden fikk jeg lov til å fryse medlemsskapet, da jeg skulle dra på utveksling til utlandet i studiene. Dette måtte jeg krangle meg til (!!) selv om jeg da var fysisk borte fra landet
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #14 Skrevet 24. januar 2015 Jeg gikk til legen og fikk et skriv om at pga helseårsaker var det ikke lenger bra for meg å trene. Sendte inn en kopi på Epost til sats og dagen etter var medlemskapet sagt opp Trengte ikke ha med grunn på legeerklæringenAnonymous poster hash: 5f800...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå