Rotemor Skrevet 25. januar 2015 #21 Skrevet 25. januar 2015 Er ikke noen i huset som er allergiske, men min søster. Og jeg vil gjerne at hu skal kunne komme på besøk selv om vi har hund derfor allergivennlig hund som aller helst ikke røyter. Om vi anskaffer hund, så skal hu ha vært på kennelen et par ganger og testa seg ut slik st vi er garantert at hun tåler akkurat den hunden vi skal ha. Derfor ser vi på oppdrettere i nærheten av henne, ikke i nærheten av oss vi har vurdert hund i over 1 år, men enda ikke gått til anskaffelse pga vi er redde for at hun skal reagere, samt at det må passe slik at vi kan være hjemme med valpen Bra plan! Fornuftig og hensynsfulle 1
Gjest Haaploes Skrevet 25. januar 2015 #22 Skrevet 25. januar 2015 Her har fattern måttet være med fra den ene oppdretteren til den andre for å "godkjenne" raser sånn at han og mor kan sitte hundevakt. Puddel, samojed, affenpinscher og schnauzere er alle godkjente fra den siden, men jeg vet også om allergikere som reagerer på i hvert fall én av de. Men puddel...herlig rase!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #23 Skrevet 25. januar 2015 Er ikke noen i huset som er allergiske, men min søster. Og jeg vil gjerne at hu skal kunne komme på besøk selv om vi har hund derfor allergivennlig hund som aller helst ikke røyter. Om vi anskaffer hund, så skal hu ha vært på kennelen et par ganger og testa seg ut slik st vi er garantert at hun tåler akkurat den hunden vi skal ha. Derfor ser vi på oppdrettere i nærheten av henne, ikke i nærheten av oss vi har vurdert hund i over 1 år, men enda ikke gått til anskaffelse pga vi er redde for at hun skal reagere, samt at det må passe slik at vi kan være hjemme med valpen Så flott at dere gjør det for søsteren din Hilsen meg med mynder. Anonymous poster hash: 6b74a...e46
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #24 Skrevet 26. januar 2015 Hvorfor ikke puddel om jeg tør spørre, veldig undervurerte hunder og de går vel for å være de mest allergisikkre... Anonymous poster hash: 12dd3...fd5 1
Pipzky Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #25 Skrevet 26. januar 2015 Hvorfor ikke puddel om jeg tør spørre, veldig undervurerte hunder og de går vel for å være de mest allergisikkre...Anonymous poster hash: 12dd3...fd5 Det er rett og slett fordi jeg ikke liket dem. Gamle naboen min har hatt 3-4 puddler og jeg har ikke likt noen av dem. De har bjeffa mye dratt mye i bånd og virker rett og slett skumle for meg. Disse hundene har vært familiehunder og utstillingshunder, men jeg får meg ikke til å like dem :-o naboen vi har nå har en søt liten dvergpuddel, men mannen min vil ikke ha små hunder.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #26 Skrevet 26. januar 2015 Jeg lurer på om dere kan komme med forslag til allergivennlig hund som passer til en lite aktiv familie, men som gjerne går 3-4 turer hver dag. Den må IKKE være liten, ikke terrier og ikke puddel. Vi vurderer portugisisk vannhund, men de krever vel egentlig mye aktivitet, derfor er jeg usikker. Lite aktiv famile = ingen hund. Hund med lange bein = aktiv familie Både små og større hunder trenger 1,5 time sammenhengende tur pr dag, minst, i tillegg til de 2-3 andre kortere turene + mental stimulering. Dette er minstekrav for at en hun skal ha det godt. Jeg får ikke inntrykk av at dere kan tilby en eventuell hund dette, så da sier svaret seg selv. Anonymous poster hash: d5e1f...583 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #27 Skrevet 26. januar 2015 Lite aktiv famile = ingen hund. Hund med lange bein = aktiv familie Både små og større hunder trenger 1,5 time sammenhengende tur pr dag, minst, i tillegg til de 2-3 andre kortere turene + mental stimulering. Dette er minstekrav for at en hun skal ha det godt. Jeg får ikke inntrykk av at dere kan tilby en eventuell hund dette, så da sier svaret seg selv. Anonymous poster hash: d5e1f...583 Dette. Det viktigste en må spørre seg selv før en får hund er hva kan du tilby hunden. Hvis du ikke kan gi den det den trenger for å være lykkelig, ikke skaff deg hund. Anonymous poster hash: c5403...352
Pipzky Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #28 Skrevet 26. januar 2015 Lite aktiv famile = ingen hund. Hund med lange bein = aktiv familie Både små og større hunder trenger 1,5 time sammenhengende tur pr dag, minst, i tillegg til de 2-3 andre kortere turene + mental stimulering. Dette er minstekrav for at en hun skal ha det godt. Jeg får ikke inntrykk av at dere kan tilby en eventuell hund dette, så da sier svaret seg selv.Anonymous poster hash: d5e1f...583 Vi har lyst å bli mer aktive, og når jeg skriver 3-4 turer hver dag så ligger det lengre turer inni der. Vi har enda ikke bestemt oss for å anskaffe hund, nettopp fordi vi er ikke sikre på om vi klarer å gi hunden det den trenger, men vi har veldig lyst på, så å si at vi ikke bør skaffe oss hund er ikke et tips og da heller ikke et svar på mitt spørsmål. Jeg har pratet med eiere av større hunder, og de sier at hundene deres faktisk ikke foretrekker en ekstremt lang tur og flere korte, men turer på rundt 30min hver gang. Jeg har også tenkt å prate med oppdrettere om vi bestemmer oss for en rase for å være helt sikker på at hunden vil få et godt liv hos oss. Vi kjøper ikke hund på impuls.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #29 Skrevet 26. januar 2015 Vi har lyst å bli mer aktive, og når jeg skriver 3-4 turer hver dag så ligger det lengre turer inni der. Vi har enda ikke bestemt oss for å anskaffe hund, nettopp fordi vi er ikke sikre på om vi klarer å gi hunden det den trenger, men vi har veldig lyst på, så å si at vi ikke bør skaffe oss hund er ikke et tips og da heller ikke et svar på mitt spørsmål.Jeg har pratet med eiere av større hunder, og de sier at hundene deres faktisk ikke foretrekker en ekstremt lang tur og flere korte, men turer på rundt 30min hver gang. Jeg har også tenkt å prate med oppdrettere om vi bestemmer oss for en rase for å være helt sikker på at hunden vil få et godt liv hos oss. Vi kjøper ikke hund på impuls. Kan hunder snakke nå? Nei, seriøst, 30 min turer høres ut som 30 min asfalt-tur, kjenner du ingen som går på par timers ++ fjellturer rimelig ofte du? Da skal du se hunder som koser seg! Hva er ekstremt lang tur? Klart om vi tar 5 timers fjelltur lørdagen, så blir det vanlig 1,5 timers på søndagen. Men jeg kan love deg hundene elsker lange turer - vet ikke hva du legger i ekstremt langt igjen.. men hunder er skapt, akkurat som oss mennesker, til å bevege oss. Anonymous poster hash: d5e1f...583 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå