Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Bor i kollektiv sammen med to jenter. Jeg er en herre. Grunnet at jeg er mann synes jeg at jeg bør slippe å betale like mye for dopapir som jentene. Det er jo åpenbart at jeg bruker mye mindre papir enn dem. Er det jeg som er vanskelig her? Har blitt en der oppstuss rundt dette hvor det har blitt påpekt at jeg er gnien.

Anonymous poster hash: 3b0ef...fa0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart det blir krig i verden!

Anonymous poster hash: 9693f...485

• Liker 27
Skrevet

ja, du er gjerrig.

• Liker 32
Skrevet

Ja, det er du som er vanskelig og gjerrig her.

• Liker 15
Skrevet

TS her. Jeg kan ikke skjønne at jeg skal være gjerrig. Jentene bruker jo 5 ganger så mye tørk som meg. Også vil de også ha det dyreste papiret. Noen må da være enige i at dette er urettferdig!?

Skrevet

Kjøp ditt eget papir da. Helst et billig drittpapir, det vil de sannsynligvis ikke bruke uansett. Men ja, høres litt gjerrig ut egentlig.

• Liker 9
Skrevet

Kjøp ditt eget dopapir da vel! Det er bare å si til jentene at du ikke vil være med på felles dopapir. Helt greit, det!

Anonymous poster hash: 0fea9...798
  • Liker 8
Skrevet

Å ikke ville være med på felles dopapir og såpe ved vasken osv er ekstremt sært.

Skal man bo sammen med andre mennesker, må man senke skuldrene litt og akseptere at alt ikke blir akkurat slik man ser for seg.

Anonymous poster hash: 05d05...cdf

• Liker 18
Skrevet

TS her. Jeg kan ikke skjønne at jeg skal være gjerrig. Jentene bruker jo 5 ganger så mye tørk som meg. Også vil de også ha det dyreste papiret. Noen må da være enige i at dette er urettferdig!? Anonymous poster hash: 3b0ef...fa0

Hvorfor bruker jentene 5 ganger så mye tørk som deg? Tørker du deg ikke når du har vært på do?

• Liker 8
Skrevet

Begge mennene jeg har bodd med brukte betraktelig mye mer dopapir enn jeg. Så i utgangspunktet skjønner jeg ikke hvorfor det er åpenbart at du bruker mindre.

Ellers så aner jeg jo ikke hvordan dere fordeler utgiftene eller oppgaver som vask og rydding. Det virker veldig slitsomt å skulle passe på at alt er fordelt på "millimeter'n". Det virker litt rart å henge seg opp i dopapir.

Anonymous poster hash: 9cade...7fb
  • Liker 6
Skrevet

Begge mennene jeg har bodd med brukte betraktelig mye mer dopapir enn jeg. Så i utgangspunktet skjønner jeg ikke hvorfor det er åpenbart at du bruker mindre.

Ellers så aner jeg jo ikke hvordan dere fordeler utgiftene eller oppgaver som vask og rydding. Det virker veldig slitsomt å skulle passe på at alt er fordelt på "millimeter'n". Det virker litt rart å henge seg opp i dopapir.

Helt enig! Her i huset er det mannfolka som står for det største toalettpapirforbruket.

Anonymous poster hash: e23e3...c5c

• Liker 4
Skrevet

Helt enig! Her i huset er det mannfolka som står for det største toalettpapirforbruket.

Anonymous poster hash: e23e3...c5c

Eh - hvordan klarer dere å måle dette?

Anonymous poster hash: ca29b...0d1

• Liker 5
Skrevet

Å ikke ville være med på felles dopapir og såpe ved vasken osv er ekstremt sært.

Skal man bo sammen med andre mennesker, må man senke skuldrene litt og akseptere at alt ikke blir akkurat slik man ser for seg.

Anonymous poster hash: 05d05...cdf

Nei det er det ikke. Man deler fellesarealer med andre mennesker. Hvordan man disponerer pengene sine er ens egen sak. Jeg hadde ikke delt såpe ved vasken med en som hadde vasketvang, f eks.

Anonymous poster hash: 0fea9...798

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hehe. Dette kan umulig være en seriøs problemstillingen. Men hvis det formodning er reelt så skal jeg behandle det seriøst. Hvis du er nede på det bivået så syntes jeg ikke TS skulle stoppe der.

Dopapir er en mikroutgift i det store sluket.

Stoppeklokke i dusjen!

Varming av vann er 70% av strømutgiftene, her kan TS spare mye hvis jentene står der lenge.

Samme med oppvask og klesvask. Tell antall kopper og bestikk brukt samt anskaff en vekt til veing av klær til vask. Et enkelt XL ark skjema med vekt og antall vask vil kunne gi en lavere prosentandel hvis du skifter mindre.

Romtemperaturen har betydning. Utenfor soverom burde det henges opp en rimelig digital temp.måler som viser temperaturen på hver av beboerene sine egen rom.

Hvis jentene går i T-Skjorte med 22 grader på rommet mens du har 19,5 grader og går i genser er det ikke rettferdig at dere betaler det samme.

Skaff oversikt over lyspærene og antall watt de bruker. Dine 5w sparepærer er rimeligere 40w gammeldagse glødepærer eks.

Jeg heier på deg TS. :danse:

Og lykke til med ryktet ditt forresten :ironi:

OT: En kompis leide engang et rom hos en gammel dame. Hun hørte en dag at han hadde kjøpt seg elektrisk barbermaskin. Hun følte da at hun måtte øke husleien med 50 kr.i mnd pga av de økte strømutgiftene. Så slike folk finnes faktisk.

Endret av Commander
  • Liker 18
Skrevet

Forstår problemstilligen. Nå som jeg bor med 2 andre bruker jeg dobbelt så mye penger på dopapir som da jeg bodde alene, hvilket betyr at minst en av de jeg bor med bruker ekstremt mye. Plagsomt, men det er en sånn ting jeg aldri nevner for å bevare husfreden.

For å svare på spørsmålet ditt: ja, du er gjerrig. I det store og det hele er ikke dette en stor utgift i ditt liv. Dopapir: 12-35kr. Èn øl: minst 60kr

• Liker 2
Skrevet

Det virker litt rart å henge seg opp i dopapir.

Tja, TS har jo vist at det går an å henge seg selv sosialt i dopapir. Det er nok ett rop om hjelp.

Anonymous poster hash: 0a90e...4b4

• Liker 7
Skrevet

Tja, TS har jo vist at det går an å henge seg selv sosialt i dopapir. Det er nok ett rop om hjelp.

Anonymous poster hash: 0a90e...4b4

:fnise::fnise: :fnise:

Skrevet

Du omtaler de to du bor med som jente, deg selv som herre og mann.

Si meg, hvor gammel er du? Er det ditt første år i kollektiv? Har din mor glemt et par ting i løpet av oppdragelsen?

• Liker 5
Skrevet

Hehe. Dette kan umulig være en seriøs problemstillingen. Men hvis det formodning er reelt så skal jeg behandle det seriøst. Hvis du er nede på det bivået så syntes jeg ikke TS skulle stoppe der.

Dopapir er en mikroutgift i det store sluket.

Stoppeklokke i dusjen!

Varming av vann er 70% av strømutgiftene, her kan TS spare mye hvis jentene står der lenge.

Samme med oppvask og klesvask. Tell antall kopper og bestikk brukt samt anskaff en vekt til veing av klær til vask. Et enkelt XL ark skjema med vekt og antall vask vil kunne gi en lavere prosentandel hvis du skifter mindre.

Romtemperaturen har betydning. Utenfor soverom burde det henges opp en rimelig digital temp.måler som viser temperaturen på hver av beboerene sine egen rom.

Hvis jentene går i T-Skjorte med 22 grader på rommet mens du har 19,5 grader og går i genser er det ikke rettferdig at dere betaler det samme.

Skaff oversikt over lyspærene og antall watt de bruker. Dine 5w sparepærer er rimeligere 40w gammeldagse glødepærer eks.

Jeg heier på deg TS. :danse:

Og lykke til med ryktet ditt forresten :ironi:

OT: En kompis leide engang et rom hos en gammel dame. Hun hørte en dag at han hadde kjøpt seg elektrisk barbermaskin. Hun følte da at hun måtte øke husleien med 50 kr.i mnd pga av de økte strømutgiftene. Så slike folk finnes faktisk.

TS her. Mulig du er en smule ironisk, men tusen takk for tipsene. Det med dusjen har jeg ikke tenkt på, det skal jeg ta opp med en gang. Tar gjerne imot flere tips!

Skrevet

Jeg synes du skal betale det dopapiret og overse at damene muligens bruker mer enn deg. Du BURDE bruke like mye, egentlig... for strengt tatt bør mannfolk også tørke seg etter å ha tisset. Jeg personlig synes det er forferdelig uhygenisk og ekkelt av mannfolk at de ikke tørker seg med dopapir etter å ha tisset. Istedet lar de urindråperestene lekke ut i trusa de går med....urgh! Noe så ekkelt! Men jeg kjenner ingen mannfolk som rutinemessig bruker dopapir og tørker seg etter tissing. Bare etter "nummer to".

Det er en veldig god grunn til at de fleste mannfolk IKKE går med hvite truser, at det knapt lages lenger... og det er fordi da synes den gule urinflekken foran på trusa så godt.

Tenk litt på det. Kanskje du bør begynne og bruke like mye dopapir som jentene i huset?

Anonymous poster hash: b3b59...2a9
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...