AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Hva er best økonomisk: å lage akkurat passe mat, med en ny rett hver dag. Eller lage større porsjoner som holer et par dager?Anonymous poster hash: dadff...1c9
peppermyntete Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Begge deler, hvis du planlegger så alle ingrediensene passer til flere retter og blir brukt opp!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Problemet er akkurat "passe mat". Her hos oss, er ungene veldig sultne noen dager, og jeg må finne frem brød og smør i tillegg, andre dager sitter jeg igjen med 1/4 av middagen. Det er ikke alltid like enkelt å finne ut hva den 1/4 delen skal brukes til, og noe går nok i bosset.... Tror det nesten er umulig å planlegge helt nøyaktig. Vil tro mest økonomisk er å legge seg på en nedre grense av hva som er "passe", og heller sørge for å ha brød og smør tilgjengelig som tillegg. Anonymous poster hash: 27693...920
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Begge deler, hvis du planlegger så alle ingrediensene passer til flere retter og blir brukt opp! Akkurat det er jeg dårlig på. Har du forslag? Anonymous poster hash: dadff...1c9
peppermyntete Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Akkurat det er jeg dårlig på. Har du forslag? Anonymous poster hash: dadff...1c9 Fisk med ris, brokkoli og gulrot på mandag, wok på tirsdag. Suppe med grønn salat og brød på onsdag (frys ned halve porsjonen med suppe til neste uke) kok pasta og bland i gårsdagens salat ++ på torsdag. Taco på fredag (mer salat) og pizza med rester på lørdag. Fisk med couscous og grønnsaker på søndag, kylling med rester på mandag. Og sånn går dagene
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Det er like økonomisk, så lenge du klarer å lage passe nok mat dersom du går for det alternativet. Jeg gjør dette da jeg ikke er så glad i restemat. Jeg lager kun mat til meg selv og da er det lett å beregne. Det eneste er at det tar lenger tid å lage "akkurat passe mat" hver dag i stedet for å lage mye mat for så å ha rester. Dette gjør ikke noe for min del, men det er nok en faktor for mange andre, i tillegg til det at det kan være vanskelig å lage akkurat nok. Hvis jeg lager hjemmelaget pizza til meg selv, for eksempel, lager jeg 1/4 deig. Da blir det som regel ikke noe igjen. Anonymous poster hash: fa461...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå