AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Var på topptur på ski i helgen. Gikk sammen med ei som trener 4-5 dager fast på treningssenteret i uken. Styrke, zumba, spinning, bodypump og jeg vet ikke hva annet rart. Jeg har siden november trent maks 2 ganger i uken (jogging). Jeg KNUSTE henne opp toppen (1300moh). Så hva skjer med dette gymfolket? Anonymous poster hash: b423a...86e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Du er visst en enkel person du Ingen av de aktivitetene du nevner har noen spesiell overføringsverdi til motbakkeløp, spesielt ikke på ski. Alvorlig talt. Anonymous poster hash: 00f7f...5d1 15
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 forskjellig trening gir forskjellige egenskaper. det veit de som trener variert på et senter. Anonymous poster hash: 33cf7...fb7 6
Rosewood Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Haha, hva? Oppskrytt? Vel.. Nei. Er folk som går tur på fjellet oppskrytt?
Erazor Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Selv om man er flink i noe, blir man ikke automatisk flink i noe annet. Se bare på Tora Berger i Mesternes Mester. Hun var en av verdens beste skiskyttere som nylig la opp, men røk ut som førstemann. 4
Jegern Puahate Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 man da trener da kun for å looksmakse
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Det blir vel å se veldig enkelt på det. Hun har trent på en annen måte enn deg, og dermed er hun sannsynligvis bedre på litt andre ting, mens du som har trent løping da gjør det godt på ski fordi du har løpt (noe som er trening som er mer gunstig om man skal være god på lange strekninger på ski). Så det viktigste er vel å finne ut hva som er viktig for deg, hva du synes er gøy, og ikke bry deg så mye om hva andre prioriterer når du kommer til trening.. Det er ikke så viktig hvem som kommer til toppen på et fjell først, det viktigste er at man er sunn og frisk og har det gøy med det man driver med. Jeg trener f.eks. Yoga 4-5 ganger i uka, mens jeg har venner og bekjente som løper 2 ganger i uka. De ville klart en slik tur bedre enn meg, mens jeg sannsynligvis er smidigere og har bedre kjernemuskulatur. Det er rett og slett ikke sammenlignbart da vi trener forskjellig. Anonymous poster hash: 055e9...fed
Flavio Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Det handler alltid om hvordan man trener, ikke hvor. 1
Gjest Coolaid Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Var på topptur på ski i helgen. Gikk sammen med ei som trener 4-5 dager fast på treningssenteret i uken. Styrke, zumba, spinning, bodypump og jeg vet ikke hva annet rart. Jeg har siden november trent maks 2 ganger i uken (jogging). Jeg KNUSTE henne opp toppen (1300moh). Så hva skjer med dette gymfolket? Anonymous poster hash: b423a...86e Jeg har lurt på det samme lenge. Det er utrolig mange som jukker opp og ned på vekter og apparater, og bedriver ulike fancy trening som er på moten, men de blir liksom ikke gjennomført sprek. Det hjelper ikke å være god på å løfte skrot når man ikke trenger å løfte skrot i det daglige. Å bevege seg til dagen, gir en generell bra helse. (så kan dere snakke så mye dere vil om overføringsverdi og andre unnskyldninger så mye dere orker. Å være sprek er å være sprek... ganske enkelt egentlig. )
MissLucy Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Du er visst en enkel person du Ingen av de aktivitetene du nevner har noen spesiell overføringsverdi til motbakkeløp, spesielt ikke på ski. Alvorlig talt. Anonymous poster hash: 00f7f...5d1 ok, et enfoldig spørsmål fra en som er enda enklere: Jeg ville tenkt at på en slik tur gjør man nytte av en kombinasjon av kondisjon og styrke. Hva er det man trener hvis det IKKE er kondisjon og styrke? Og hva er poenget med å trene noe som ikke gir en effekt man har nytte av i hverdagen? (og i dette tilfellet definerer jeg skitur med en venn som hverdagsaktivitet)
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 ok, et enfoldig spørsmål fra en som er enda enklere: Jeg ville tenkt at på en slik tur gjør man nytte av en kombinasjon av kondisjon og styrke. Hva er det man trener hvis det IKKE er kondisjon og styrke? Og hva er poenget med å trene noe som ikke gir en effekt man har nytte av i hverdagen? (og i dette tilfellet definerer jeg skitur med en venn som hverdagsaktivitet) kanskje forebygge sykdom? forebygge fremtidige skader? bedre helse generelt? man må ikke se "fit" ut, kunne springe marathon, være spesielt sterk for å være sunn og frisk. Anonymous poster hash: 1a1a8...a73
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #13 Skrevet 27. januar 2015 Jeg er veldig sprek, men har vært elendig til å gå på ski. Brukte mye krefter på å kave hit og dit og klarte rett og slett ikke å gå veldig fort. Lærte meg litt bedre teknikk så nå blir jeg ikke knust lenger Anonymous poster hash: 6f4b7...123
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Det er forskjell på type kropp også. Jeg ser absolutt ikke sprek ut på treningsstudio osv. Er elendig på hurtighet, spenst osv. Men gi meg en lang løpetur eller da selvfølgelig type fjelltur, så er jeg i mitt ess. Høres ut som du og jeg er litt like typer fysisk. Men jeg trener både aerobic og styrke likevel, jeg da. Anonymous poster hash: 08f9b...a74
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Ski er mye teknikk, er ikke sikkert du hadde knust henne om dere gikk (eller løp) på beina. Jeg har venninner som gruser meg på langrenn fordi de har drevet med langrenn som barn/ungdom. Men jeg knuser dem i løping (slo hun ene med 6 min på 10 km). Så hvem av oss er da sprekest? Anonymous poster hash: bd4f1...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå