Gå til innhold

Gå ned i vekt uten å trene - spiser for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har i de siste to ukene lagt på et sted mellom 500 og 900 kcal om dagen. Disse kcal kommer hovedsakelig fra brød og middag (eks strimlet svinekjøtt). Jeg trener ikke da jeg aldri har likt dette noe særlig, men går ca 1 mil på tur hver dag. For drøye tre år siden gjorde jeg det samme, og kiloene raste av. Etter et år med dette lave inntaket av mat sprakk det totalt for meg, og jeg kunne sikkert spise nærmere 4000 kcal om dagen. Det tok dog ca 1/2 år før jeg gikk opp til samme vekt som før jeg begynte å "sulte" meg. Dersom jeg fortsetter med dette lave kcalinntaket, er jeg redd for at det samme skal skje igjen. Er det noen der ute som har en ca tanke på hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen for å kunne gå ned i vekt uten å sulte meg? Er 153 høy og veier nå 56 kg, vil gjerne ned til 50.

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 2e87c...6ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i alle fall spise mer enn 1000 kalorier om dagen! Du kan lett øke det til i alle fall 1500-1800 og fortsatt ha vektreduksjon, spesielt når du går såpass mye turer.

Skrevet

Gå ned sakte så er det ikke like lett å gå opp igjen. Gjør endringer du kan leve med resten av livet, ikke noe du slutter med straks du når målvekten din, for da går du jo bare opp igjen. Regn ut din BMR som noen andre sier, gjerne en som du kan velge aktivitetsnivå på:) Så kan du ligge delvis i underskudd via kosthold, og delvis via trening. Husk å sett delmål og belønn deg selv(men ikke med mat, du er ikke en hund:P).

Anonymous poster hash: f0199...bb7
Skrevet

Du må i alle fall spise mer enn 1000 kalorier om dagen! Du kan lett øke det til i alle fall 1500-1800 og fortsatt ha vektreduksjon, spesielt når du går såpass mye turer.

Ikke nødvendigvis. Dette er veldig individuelt. Jeg er 163 og må mye lenger ned i kaloriiinntak enn dette for å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 89688...268

Skrevet

Hei! Jeg har i de siste to ukene lagt på et sted mellom 500 og 900 kcal om dagen. Disse kcal kommer hovedsakelig fra brød og middag (eks strimlet svinekjøtt). Jeg trener ikke da jeg aldri har likt dette noe særlig, men går ca 1 mil på tur hver dag. For drøye tre år siden gjorde jeg det samme, og kiloene raste av. Etter et år med dette lave inntaket av mat sprakk det totalt for meg, og jeg kunne sikkert spise nærmere 4000 kcal om dagen. Det tok dog ca 1/2 år før jeg gikk opp til samme vekt som før jeg begynte å "sulte" meg. Dersom jeg fortsetter med dette lave kcalinntaket, er jeg redd for at det samme skal skje igjen. Er det noen der ute som har en ca tanke på hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen for å kunne gå ned i vekt uten å sulte meg? Er 153 høy og veier nå 56 kg, vil gjerne ned til 50.

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 2e87c...6ad

Du spiser alt for lite! Faktisk spiser du ikke nok til å opprettholde kroppens vitale funkjsoner over tid. Du kan umulig holde på med dette uten å få mangelsykdommer.

Skrevet

Hvis du går en mil hver dag, vil jeg tro du lett kan spise i alle fall 1500 kcal om dagen og fremdeles gå ned. Prøv det en 3-4 uker og se hvordan det går :)

Anonymous poster hash: 8a3d3...6bc
Skrevet

Hei

Jeg må dessverre stenge tråden din basert på at du her beskriver et veldig usunt og farlig lavt kaloriinntak. Å leve på dette og i tillegg gå en hel mil daglig vil sette seg i drastisk kaloriunderskudd, og du vil etter hvert kunne få mangelsykdommer.

Rainbow81, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...