Gå til innhold

Å ikke kunne delta i utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne giftet seg ganske nylig. Jeg ble invitert i utrikningslaget og bryllupet, men pga helgejobbing hadde jeg ikke mulig å delta på utdrikningslaget (det var heller ikke i byen vi bor i, så umulig å presse inn noen timer før jobb også). Jeg forsøkte å både ta ut ferie og ringe rundt for å bytte vakter, men det var umulig pga allerede lav bemanning og sykdom.

Bryllupet gikk greit for seg, men etter det har det vært en kald skulder fra den fronten. Plutselig har hun aldri tid å finne på noe, jeg ble ikke invitert i bursdag, sender aldri en SMS eller noe.

Er virkelig fravær på utrikningslag pga jobb så ille at det kan ødelegge et vennskap? Greit at bryllup og utdrikningslag er viktig for den det gjelder, men jeg sitter med følelsen at jeg burde ha skulket jobb og ringt meg inn syk for å beholde vennskapet...

Hvordan regaerer dere på at folk ikke har mulighet til å komme i enten utdrikningslag eller bryllup? Er det nok til å kutte ut en venn dere har hatt i mange år?

Anonymous poster hash: 9a97f...126
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud!! Går det ikke, så gjør det ikke det..

Teit å bli sur for det da. Du hadde jo lyst til åå være der. Kanskje spørre direkte om det er derfor hun er fraværende, så finner dere kanskje ut at det er en misforståelse

• Liker 1
Skrevet

Helt latterlig å bli sur over noe sånt. Du har ingenting å bekymre deg over!

Anonymous poster hash: bd051...4e5
  • Liker 1
Skrevet

Er det en mulighet at hun rett og slett har vært veldig opptatt etter bryllupet og det er derfor dere har lite kontakt?

Dersom hun virkelig er sur fordi du ikke kunne komme i utdrikningslag synes jeg hun er en dårlig venninne.

Det er jo tross alt du som måtte gå på jobb når de andre hadde det hyggelig på fest. Selvfølgelig er det dumt at du ikke kunne komme, men det er jo slik det er og hun burde heller synes det var leit på dine vegne enn å bli sur.

Anonymous poster hash: f5792...042

• Liker 1
Skrevet

Hun er ikke mer opptatt enn at tid brukes på veldig mye annet (ikke så vanskelig å se når alt oppdateres på FB), bursdagsfeiring (og for første gang ble jeg ikke invitert) mm.

Hadde vært enklest å prate med henne ja, men det forutsetter nesten at jeg kommer i kontakt med henne. Ikke akkurat noe jeg ønsker å bare sende en SMS på eller PM på FB. Synes det bare er veldig merkelig med en så total endring på vennskapet. Men antakelig så var vi ikke så gode venner som jeg trudde rett og slett om dette velter et vennskap. :(

Skrevet

Hun har ingen grunn til å bli sur. Men føler ofte folk tror det er så lett og bytte og ta seg fri fra jobbhelg. Og du prøvde virkelig så du har ikke noe å bekymre seg over, skriv en melding til henne og forklar hvordan du føler situasjonen er og spør henne direkte om dette er grunnen.

Skrevet

Ja, send en sms. Da er dere i hvertfall i gang med å fikse forholdet (om du vil det)

Skrevet

Ei venninne giftet seg ganske nylig. Jeg ble invitert i utrikningslaget og bryllupet, men pga helgejobbing hadde jeg ikke mulig å delta på utdrikningslaget (det var heller ikke i byen vi bor i, så umulig å presse inn noen timer før jobb også). Jeg forsøkte å både ta ut ferie og ringe rundt for å bytte vakter, men det var umulig pga allerede lav bemanning og sykdom.

Bryllupet gikk greit for seg, men etter det har det vært en kald skulder fra den fronten. Plutselig har hun aldri tid å finne på noe, jeg ble ikke invitert i bursdag, sender aldri en SMS eller noe.

Er virkelig fravær på utrikningslag pga jobb så ille at det kan ødelegge et vennskap? Greit at bryllup og utdrikningslag er viktig for den det gjelder, men jeg sitter med følelsen at jeg burde ha skulket jobb og ringt meg inn syk for å beholde vennskapet...

Hvordan regaerer dere på at folk ikke har mulighet til å komme i enten utdrikningslag eller bryllup? Er det nok til å kutte ut en venn dere har hatt i mange år?

Nei vettuhva. Det der har hun ingen rett til å bli sur for. Det er vitterlig ikke din feil at du måtte jobbe altså. Du hadde lyst men hadde ikke anledning. Voksne oppegående folk forstår det

Skrevet

Jaja, ts, da var du kvitt henne. Som du så på som venn, men som nok ikke så på deg som noe mer enn en god bekjent som hun lett kunne droppe når du ikke oppførte deg helt etter hennes normer.

Dropp kjerringa, slike folk har du virkelig ikke bruk for i livet ditt.

Anonymous poster hash: 74ee6...9f2
  • Liker 1
Skrevet

Hun er ikke mer opptatt enn at tid brukes på veldig mye annet (ikke så vanskelig å se når alt oppdateres på FB), bursdagsfeiring (og for første gang ble jeg ikke invitert) mm.

Hadde vært enklest å prate med henne ja, men det forutsetter nesten at jeg kommer i kontakt med henne. Ikke akkurat noe jeg ønsker å bare sende en SMS på eller PM på FB. Synes det bare er veldig merkelig med en så total endring på vennskapet. Men antakelig så var vi ikke så gode venner som jeg trudde rett og slett om dette velter et vennskap. :(

Hun er nok bare "gift".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...