Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som overskriften sier vil jeg gå ned 25 kg på ti måneder.
Er dette fornuftig vektnedgang? .

Anonymous poster hash: f6b5d...3aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil bety i snitt 2,5 kilo i måneden, noe som er ganske mye. Men det kommer vel an på hva du veier i utgangspunktet?

• Liker 1
Skrevet

TS her. Veier 95 kg.

Skrevet

Hei, som overskriften sier vil jeg gå ned 25 kg på ti måneder.

Er dette fornuftig vektnedgang? .

Jeg gikk ned 18 kilo på et år, det gikk greit det.

Skrevet

Jeg gikk ned 18 kilo på et år, det gikk greit det.

Hva veide du når du startet?

Anonymous poster hash: 0c8a4...73c

Skrevet

Hva veide du når du startet?

Anonymous poster hash: 0c8a4...73c

85kg.

Skrevet (endret)

Det vil bety i snitt 2,5 kilo i måneden, noe som er ganske mye. Men det kommer vel an på hva du veier i utgangspunktet?

TS her. Veier 95 kg.

Og det kommer an på hvor høy du er. En mann på 195 cm bør ikke ned til 70 kilo, uansett hvor lang tid han bruker på det.

En fornuftig nedgang er inntil 1 prosent av kroppsvekten din pr uke, og altså, ikke bli undervektig. Masse tips og råd å få her på forumet, lykke til!

Endret av Pringle
Skrevet

Man klarer det meste hvis man bare vil det nok :)

Jeg tror du kan klare å gå ned 25 kilo, men det vil kanskje være litt unødvendig tøft, og det kan medføre at du lett vil legge på deg igjen når du har nådd målet ditt. Hva om du prøver på 20 kg på 12 måneder i stedet?

Skrevet

Og det kommer an på hvor høy du er. En mann på 195 cm bør ikke ned til 70 kilo, uansett hvor lang tid han bruker på det.

En fornuftig nedgang er inntil 1 prosent av kroppsvekten din pr uke, og altså, ikke bli undervektig. Masse tips og råd å få her på forumet, lykke til!

Jeg er kvinne og 170 cm. Men godt tips med 1 % nedgang i uken. Begynte for ti dager siden og det har gått ganske fort ned, til tross for at jeg prøver å holde meg på 1600 kalorier om dagen. Men tror mye kanskje bare var vann i kroppen. Startet på 98 kg, så har gått ned tre kilo på ti dager. Men har spist meg god og mett på grove karbohydrater, mye grønnsaker og magre kjøttprodukter. Kuttet ned (ikke kuttet ut) på pasta, poteter o.l. og melkeprodukter.

Man klarer det meste hvis man bare vil det nok :)

Jeg tror du kan klare å gå ned 25 kilo, men det vil kanskje være litt unødvendig tøft, og det kan medføre at du lett vil legge på deg igjen når du har nådd målet ditt. Hva om du prøver på 20 kg på 12 måneder i stedet?

Jeg prøver å bare gjøre endringer i kostholdet, sånn at det ikke skal være så tøft. Er ikke så bundet til at det måå skje på ti måneder, det er bare en foreløpig sluttdato, sånn at jeg har noe å holde meg til for å ikke skli helt ut.

Skrevet

med lavkarbo forsvant 23 kg på 3mnd..Så jopp,det er mulig

Skrevet

Dette klarer du, ts! :duskedame:

Tusen takk! Jeg er med på påsketråden her på forumet og føler det gir mye god motivasjon! Men sånne tilbakemeldinger gjør overraskende godt :hug:

Skrevet

med lavkarbo forsvant 23 kg på 3mnd..Så jopp,det er mulig

Tror ikke lavkarbo er noe for meg, selv om jeg skjønner at det kan være veldig effektivt. Jeg må foreta en livsstilsendring, og jeg tror lavkarbo bare hadde blitt en kortvarig diett.

Gratulerer med nedgangen! :blomst:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Lavkarbo er bare en måte å oppnå kaloriunderskudd på fordi den for mange demper appetitten. Ikke noe du trenger å gjøre, eller i seg selv noe mer effektivt enn andre dietter/kostplaner. Det som betyr noe for vektnedgang er 1) antall kalorier du tar inn og forbruker 2) i hvilken grad opplegget er lett å følge for akkurat deg. Så er det selvfølgelig aspekter som helse, pris osv osv.

Endret av Pringle
Skrevet

Lavkarbo er bare en måte å oppnå kaloriunderskudd på fordi den for mange demper appetitten. Ikke noe du trenger å gjøre, eller i seg selv noe mer effektivt enn andre dietter/kostplaner. Det som betyr noe for vektnedgang er 1) antall kalorier du tar inn og forbruker 2) i hvilken grad opplegget er lett å følge for akkurat deg. Så er det selvfølgelig aspekter som helse, pris osv osv.

Da har du ikke lest deg opp på hvordan lavkarbo fungerer. Lavkarbo i den den grad det er ment, altså å oppnå ketose, gir en ekstra forbrenning på ca 400 kcal pr. dag.

I tillegg gir det da også et mer stabilt blodsukker og maten metter mer så det er mer naturlig å spise mindre enn med en diett som inneholder karbo.

Anonymous poster hash: 670e7...d10

• Liker 2
Skrevet

Hehe ,noen trenger å lese opp om hva lavkarbo går ut på !

Skrevet

Ja, ja, lavkarbo er uansett ikke noe for meg.

Skrevet

Lavkarbo er ikke nødvendigvis det samme som ketose, men for å komme i ketose må man spise lavkarbo.

Anonymous poster hash: f67c6...e06

• Liker 1
Skrevet

Noe som er ca 0,6 kg i uka. Og da er helt innenfor anbefalingene om å gå ned mellom 0,5-1 kg i uka.

Helt innafor med andre ord..

Anonymous poster hash: 53ed8...a4f

• Liker 1
Skrevet

Noe som er ca 0,6 kg i uka. Og da er helt innenfor anbefalingene om å gå ned mellom 0,5-1 kg i uka.

Helt innafor med andre ord..

Anonymous poster hash: 53ed8...a4f

Stemmer det. Jeg tenker bare at å gå ned 0,6 kg i uka krever svært disiplinert innsats som kan være vanskelig å opprettholde over lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...