AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Flere har etterlyst en fantastisk pastasaus. Her er en som jeg tror kan svare til beskrivelsen: http://millasmat.com/middag/pasta-bolognese Anonymous poster hash: 1a1c5...b67 Anonymous poster hash: 12b42...7c0 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Neineinei, det skal være pancetta, ikke bacon i en bolognese. Og røkt paprika?!? Dessuten skal det være kjøttkraft, og ikke buljong i sausen.
clyde Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 For meg består en fantastisk pastasaus av olivenolje, tomater, basilikum og litt salt. Kokes på lav varme over lengre tid
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Neineinei, det skal være pancetta, ikke bacon i en bolognese. Og røkt paprika?!? Dessuten skal det være kjøttkraft, og ikke buljong i sausen. står jo bacon ELLER pancetta der da. og buljong ELLER oksekraft. fin om folk kan lese. Anonymous poster hash: d96b7...67c
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 står jo bacon ELLER pancetta der da. og buljong ELLER oksekraft. fin om folk kan lese. Anonymous poster hash: d96b7...67c Oppskriften er endret på siden jeg leste den. Opprinnelig var det kun oppført bacon og grønnsaksbuljong. FinT om man leser gjennom tilberedningen, der ser man nemlig at hverken pancetta eller kjøttkraft nevnes.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 tror ikke det er nødvendig å gjenta det samme i begge tekstene, på de andre oppskriftene er det ikke gjort det. Anonymous poster hash: d96b7...67c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Må si jeg ble superskeptisk siden bloggeren sier at "I Italia bruker mange kaninkjøtt". Til bolognese? Nei og atter nei. Dessuten er det faktisk stor forskjell på bacon og pancetta. Helt greit at bloggeren kan kalle dette "en god kjøttsaus" eller lignende. Men ikke kall det bolognese. For det er det ikke. Anonymous poster hash: c1750...126 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 tror ikke det er nødvendig å gjenta det samme i begge tekstene, på de andre oppskriftene er det ikke gjort det. Anonymous poster hash: d96b7...67c Poenget er at oppskriften er endret fra da jeg leste den. Oppskriften jeg leste inneholdt som sagt ikke pancetta og kjøttkraft - akkurat de to tingene jeg opprinnelig påpekte. Stusser også ved kaninkjøttet. Vet at det brukes lever i enkelte bolognese-oppskrifter. Men kaninkjøtt har jeg hittil ikke sett.
Djungelvrål Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Basilikum bør ikke kokes, det forandrer smaken og gir en lakrisaktig smak.
Pawn Hearts Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Basilikum bør ikke kokes, det forandrer smaken og gir en lakrisaktig smak. Det er den tørkede bailikumen som skal kokes, den friske has på til slutt sammen med parmesan. Jeg gir egentlig blanke i om dette er en ekte bolognese eller ikke. Sausen ser kjempegod ut. Personlig ville jeg doblet hvitløksmengden, hatt i en chili eller to og brukt rødvin istedenfor eddik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå