AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Som tittelen sier leier vi ut til et vennepar. De flyttet inn i vår sokkelleilighet for kort tid siden, og jeg hater det. Jeg er en veldig privat person, kan ikke fordra uanmeldt besøk og trenger tid alene innimellom for å få ladet batteriene. Mannen er hos de hele jævla tiden, de kommer opp som de vil til oss når han ikke er hos de (og det er helt greit for gubben, men ikke for meg). Jeg har hele tiden vært imot og skulle leie ut til noen vi kjenner, da jeg ikke ville ha det sånn som det er nå. Jeg kan ikke slappe av i mitt eget hjem. Vi blir involvert i alle deres krangler. Helt ærlig, jeg er fed up med hele greia. Det er stadig noe mas om vi kan hente, kjøre, hjelpe osv. Synes det bør være klare grenser på når vi er huseier og når vi er venner. Synes hele greia er utrolig vanskelig, og det sliter meg ut. Ja vi er venner, ja de leier av oss, men vi bor ikke i et jævla kollektiv. Måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 5d897...35d 2
Hectine Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Skjønner deg godt! Har egentlig ikke noen gode råd å komme med, annet enn å snakke med venninnen din og prøve å lufte tankene om at du syns det er vanskelig å kombinere vennskap og profesjonelt forhold til de?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Derfro blander og deler vi kkke hus, bil og pemger med venner og familie. Har du sett for deg hvordan det kan bli å måtte kaste ut venner fordi de ikke f.eks. betaler leien?Anonymous poster hash: 00844...0a2 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har vært imot det hele tiden, å skulle leie ut til noen vi kjenner. Det med leie som ikke blir betalt håper jeg ikke blir noe problem, men vi har forklart de på forhånd at innbetaling til avtalt dato er ufravikelig. Og mannen min mener at han kommer til å ta det ekstra tungt hvis de ikke betaler, for at de da setter oss (som også er vennene deres) med vilje og viten i en kjip situasjon. Han er grei sånn sett, du kan gjøre ganske mye mot han men kluss med penger kan han ikke fordra. Jeg kjenner jo at jeg angrer på at jeg ha meg og lot de flytte inn. Kan jo ikke skylde på noen andre enn meg selv. Akkurat nå frister det mest å selge hele huset for å slippe unna hele greia, men er jo ikke den smarteste løsningen det heller. Anonymous poster hash: 5d897...35d
GammelKaktus Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Kan dere ikke bare ta en skikkelig prat om det da, det skulle da være mulig for voksne oppegående mennesker. Er dere venner så er det vel helt fair å si at du behøver litt alenetid og at det blir for mye besøk, er da fullt forståelig. Dette bør jo og mannen din støtte deg i, regner med du har fortalt han hvordan du føler det? Jeg hadde iallfall vært åpen og ærlig om hvordan jeg følte det, hadde blitt sprø av at folk skulle komme å gå som de ville, spesielt uten noe forvarsel... Edit, leif.. Endret 22. januar 2015 av FrøkenMånestråle 3
weetos Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Vel. Mannen min ser ikke problemet. Han synes bare det er koselig og han elsker å ha besøk. Jeg er ikke så glad i det. Men jeg har tenkt til å ta det opp med han enda en gang, og å ta det opp med.de.
GammelKaktus Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Vel. Mannen min ser ikke problemet. Han synes bare det er koselig og han elsker å ha besøk. Jeg er ikke så glad i det. Men jeg har tenkt til å ta det opp med han enda en gang, og å ta det opp med.de. Hvis dere har forskjellige behov for sosial omgang så må dere jo komme til et kompromiss, slik det er nå så er alle fornøyde men du ikke har det bra og slik skal det jo ikke være. Du må jo få anledning til å være i fred i ditt eget hus. Beundringsverdig at du ikke går på veggen, hadde blitt helt tullerusk hvis jeg skulle hatt folk hos meg til enhver tid
weetos Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 (endret) Ser jeg glemte å poste som anonym 😳 Jeg holder på å gå på veggen ja. Jeg er veldig sosial egentlig, og har en veldig sosial jobb. Når jeg kommer hjem er jeg helt utladet. Mannen har et mer ensomt yrke, og har et stort behov for å være sosial etter jobb. Før vi fikk hus med sokkelleilighet var ikke dette noe problem for meg, da han gikk på besøk til sine venner og han avklarte med meg om det var greit at noen kom på besøk. Har aldri sagt nei, men setter pris på å ha valget (og å kunne forberede meg mentalt på hele greia). Godt at noen iallefall er litt enige med meg om at det kan bli litt for.mye 😃 Skriveleif... Endret 23. januar 2015 av weetos
sweety pie Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Jeg skjønner deg. Du burde ikke ha gått med på det. Må være slitsomt å tenke at de kan komme når som helst hos dere. Om man spiser eller bare koser seg med bok. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Uff. Jeg og typen vurderte å leie hos en venninne og samboeren. Men vi kviet oss, fordi vi så for oss at barna deres ville renne ned dørene våre, og at det ville blitt utrivelig om det oppsto noen problemer som huseier må ta seg av, men som drøyet med å få ordnet opp i. For hun er vimsete, han er sløv og de har fullt opp med jobb, barn og ulike verv... Jeg ville sagt det jeg føler. Hvis de og typen din fortsatt vil være endel sammen, kan han jo stikke ned til dem av og til. Det har jo ingenting med at du misliker dem eller noe sånt. Det er bare at hjemme så skal man kunne koble av og slappe av alene om man vil. Besøk kan man ha, men da avtaler man på samme måte som man ville gjort om dere bodde en kjøretur fra hverandre. Hvor ofte så dere hverandre før, og hvorfor måtte dette bli annerledes nå når dere er i samme hus? Det er ikke umulig at en eller begge av dem ikke egentlig ønsker så mye samvær heller. Men at når den ene skal til dere, føler den andre at den må være med. Anonymous poster hash: 9e94f...39f 1
weetos Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Tidligere så jeg de 2-3 ganger i mnd, mannen oftere enn meg. De ville oftere finne på ting, men det var litt enklere å avvise når de ikke bodde rett under. Kunne bare finne opp en unnskyldning for hvorfor jeg ikke orket/kunne/ville. Kjenner jeg blir sliten av hele greia, men nå bor de jo her, så får jeg bare lære meg å si ifra (er en smule konfliktsky, samt satse på at de finner noe annet etterhvert.
sweety pie Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Tidligere så jeg de 2-3 ganger i mnd, mannen oftere enn meg. De ville oftere finne på ting, men det var litt enklere å avvise når de ikke bodde rett under. Kunne bare finne opp en unnskyldning for hvorfor jeg ikke orket/kunne/ville. Kjenner jeg blir sliten av hele greia, men nå bor de jo her, så får jeg bare lære meg å si ifra (er en smule konfliktsky, samt satse på at de finner noe annet etterhvert. Uff ja, høres utrolig slitsomt ut. Skal de bo lenge hos dere?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Ta en prat med mannen din, deretter dem dere leier ut til og så legg ned en lite med regler. End of story. Anonymous poster hash: a2788...c19 2
Wonderbitch Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Du får prate med mannen din om dette slik at han forstår deg og hjelper til. Og så med dem om at du setter pris på dem som venner, men at du ofte liker å slappe av litt bare deg/familien etter jobb. De fleste oppegående mennesker har full forståelse for dette. Om de og mannen vil finne på noe sammen er det jo supert at de har muligheten til å gjøre det hos dem, mens du driver med dine ting
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #16 Skrevet 24. januar 2015 Mannen leide ut til en kompis da jeg flyttet inn her. Kan kom inn her rett etter at vi kom fra jobb og så gikk han inn til seg når vi skulle legge oss. Han og jeg snakket ikke sammen på mange år etter at han flyttet ut. I de senere år kan vi snakke litt sammen, men kommer nok aldri til å bli gode venner. Anonymous poster hash: 5da3c...5ee 2
Gjest Skrevet 24. januar 2015 #17 Skrevet 24. januar 2015 Jeg tror du må snakke med mannen din om hvordan du har det, din trivsel, og hvordan dette lett kan få konsekvenser for forholdet deres om det fortsetter! Jeg hadde også blitt gal om noen kom valsende inn på den måten! Er det viktigere for mannen din å gjøre disse vennene fornøyde enn deg? Hvordan tenker han om at du virkelig sliter nå? Det er jo han som insisterte på at de flyttet inn, og selv om han liker det så burde det jo spille en rolle at du ikke liker det!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #18 Skrevet 24. januar 2015 Skjønner deg veldig godt, jeg kunne ALDRI ha hatt det sånn over tid. Jeg er ikke så sosial og det å få uanmeldt besøk er helt pyton for min del. For min del hadde jeg nok måttet ofre vennskapet til fordel for å kunne trives og slappe av i mitt eget hjem, dvs at jeg hadde måttet ta det opp med dem, at jeg rett og slett ikke orket daglig besøk. Min erfaring med dette er at folk blir dødelig fornærmet av sånne beskjeder Anonymous poster hash: e71c7...4f5
Gjest extra Skrevet 24. januar 2015 #19 Skrevet 24. januar 2015 Har du sett for deg hvordan det kan bli å måtte kaste ut venner fordi de ikke f.eks. betaler leien?Anonymous poster hash: 00844...0a2 Huff, det må være en forferdelig kjip situasjon!
weetos Skrevet 24. januar 2015 #20 Skrevet 24. januar 2015 Gubben foreslo så fint tidligere i dag at han og den mannlige leieboeren skulle spille PlayStation, så da skulle de sende hun opp til meg. Sa at han måtte gjerne gå ned og spille, men at jeg skulle ikke ha besøk. At det er opp til meg å bestemme når og hvem jeg vil ha besøk av. Han ble litt snurt, men han skjønte tegninga! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå