Gå til innhold

Pappa spiller for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slik at vi i flere år har hatt delt omsorg og det funker helt fint, rundt bruddet var det som ventet litt gnisninger men det er vi ferdige med.

I utgangspunktet har jeg ikke noe negativt å si om han, han stiller opp som de færreste menn. Jeg synes at han er en kjempeflink pappa, og jeg vet med 100% sikkerhet at han elsker barnet vårt over alt på jord!

Det synes da ikke barnet vårt og ber om å få være hos meg mer for å få føle seg mer viktig.

Jeg har sagt ifra flere ganger at han kanskje burde kutte litt ned på spillingen sin, men det har ikke hatt noen spesiell effekt. Det er som å tråkke i et vepsebol, selvsagt vil han se på meg som en tulling som blander seg!

Han har selv sagt at det ikke er hold i "anklagene" mine og at barnet får mye oppmerksomhet. Da skjønner jeg ikke hvorfor barnet mitt gråter og sier at pc, spillekonsoll og tv er mye viktigere enn hva barnet selv er. Vi snakker om en 9åring.

Jeg er ikke selv en av premiemammaene som dilter etter barnet mitt og holder barnet i aktivitet hele tiden. Jeg har jobb som krever at jeg jobber hjemme før jeg legger meg, i tillegg til å lese og holde meg oppdatert på yrket. Dette vet barnet.

Så hvordan kan jeg si på en pen måte at han burde kutte ut spilling fra kl 4-8 og heller konsentrere seg om andre ting (les:barnet)?

Mvh småfrustrert mamma.. :(

Anonymous poster hash: b1e5e...193
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt han barnet deres gråter til deg og sier at at barnet føler at spilling er viktigere?

Anonymous poster hash: cedc9...231

Skrevet

Har du fortalt han barnet deres gråter til deg og sier at at barnet føler at spilling er viktigere?

Anonymous poster hash: cedc9...231

Ja, da kommer han med eksempler på at han har vært mye til stede og at barnet overreagerer.

Litt vil barn alltid overreagere tenker jeg, men jeg reagerer litt på at barnet ikke sutrer over at jeg må sitte og jobbe eller lese når jeg er hjemme.

Han har fått et barn til som han ikke ser så ofte og barnet reagerer veldig på at når de besøker det nye barnet så spiller pappa ikke. Søskensjalusi er ikke gøy, men hvorfor nevne at "pappa er ikke gla i meg, han bare spiller hele tiden og så spiller han ikke når vi er å besøker lille*****! Da sitter han med lille barnet hele tiden!".

Hvorfor skulle spillingen bli dratt inn i en slik setning hvis pappaen bruker tid på barnet vårt?

Anonymous poster hash: b1e5e...193

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...