Gå til innhold

Toll på varer fra ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal bestille et par sko til 90 euro fra ebay som shippes fra Taiwan med gratis frakt. Noen som vet om jeg faktisk må betale toll? Prøvde kalkulatoren på toll.no, hvor det stod at varen var tollfri men at jeg allikevel måtte betale merverdiavgift... Synes dette virket litt rart, ettersom jeg evt. har betalt alt jeg skal for varen og frakten skal være gratis... :vetikke:

Anonymous poster hash: 9e974...42e
Videoannonse
Annonse
Gjest Sådetså
Skrevet

Grensen for å slippe 25% mva er nå 350 kroner. Denne grensen er inkludert frakt.

Alt over vil det regnes mva 25% på.

Du har betalt for varen ja, men den Norske stat skal også ha en del av kaka. Derfor 25% merverdiavgift.

Skrevet

Jeg husker ikke eurokursen, men jeg er ganske sikker på at 90 euro er mer enn 350 NOK. Det betyr at du må betale MVA, for det må du på alle varer som inkludert frakt koster mer enn 350 NOK. Du slipper å betale toll fordi det ikke er toll på sko.

Anonymous poster hash: 54381...767
Skrevet

Jeg husker ikke eurokursen, men jeg er ganske sikker på at 90 euro er mer enn 350 NOK. Det betyr at du må betale MVA, for det må du på alle varer som inkludert frakt koster mer enn 350 NOK. Du slipper å betale toll fordi det ikke er toll på sko.

Anonymous poster hash: 54381...767

Ah, forstår. 90 euro er litt under 800 kr ja. Takk for svar :)

Skrevet

Hvilke sko er det? De hørtes forferdelig dyre ut med tanke på at de kommer fra taiwan..

Anonymous poster hash: 332ab...f6b
Skrevet (endret)

Hvilke sko er det? De hørtes forferdelig dyre ut med tanke på at de kommer fra taiwan..

Anonymous poster hash: 332ab...f6b

Det er en amerikansk nettside de kommer fra, men stod at de shippes fra Taiwan ettersom det er der de produseres (som de fleste andre produkter i verden)

Endret av TheSunnyGirl
Skrevet

Vær forberedt på mva, ja. Men du kan jo ha flaks med hvem som er på jobb hos tollvesenet, har hendt meg at jeg ikke har måttet betale noe mva eller toll når jeg egentlig skulle ha gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...