Gå til innhold

Eggløsning når kroppen ikke er tilbake i normal syklus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp sluttet på prevansjon (desember), men forstår ikke helt syklusen min enda. Hatt to blødninger, en rett etter slutt på ca 7 dager. En ca 30 dager etter denne som nå har vært i nesten 10 (!?) dager med en del småblødninger nå de siste dagene.

Tydelig at kroppen ikke er helt i rute, og har lest at dette er vanlig.

Til tross for dette, er det mulig at jeg har eggløsninger for det? Eller er det gitt at man ikke har eggløsninger og mulighet til å bli gravid når kroppen/syklusene er rotete og rare?

Blir glad for svar :)

Anonymous poster hash: 30c59...580
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan ha (eller, har som regel) EL selv om syklusen er litt på bærtur. Hvis dere har sex annenhver dag vil dere være på den "sikre siden" for å treffe EL.

Skrevet

Takk for svar! :) Så selvom jeg har menstrasjoner eller "menstrasjoner"(?) som varer 10-14 dager, så kan jeg like godt ha eggløsning? Er det tenkelig at eggløsning da kan være under disse blødningene (dersom de ikke er en vanlig mensperiode). Når jeg blør så lenge er det litt mer kjipt å ha sex annenhver dag ;)

Skrevet

Takk for svar! :) Så selvom jeg har menstrasjoner eller "menstrasjoner"(?) som varer 10-14 dager, så kan jeg like godt ha eggløsning? Er det tenkelig at eggløsning da kan være under disse blødningene (dersom de ikke er en vanlig mensperiode). Når jeg blør så lenge er det litt mer kjipt å ha sex annenhver dag ;)

Så vidt jeg har skjønt er det uvanlig (umulig?) med EL samtidig som man har mensen. Hvis du har syklus på 30 dager har du nok ikke EL samtidig som du har mensen.

Ikke stress med at du blør lenge, det ordner seg nok ganske snart. Bare ha sex annenhver dag (cirka) når du ikke blør. Vil du være på den sikre siden kan du jo ta EL-tester, men det er litt styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...