Gå til innhold

Får ikke søkt om betalingsutsettelse? (Lånekassen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lånekassen er på flaska. Påstår at jeg ikke har betalt for desember, men det er bare tull. Jeg har dobbelsjekket dette i nettbanken. Og hvis jeg ikke hadde betalt, så skulle jeg jo ha fått purring på dette.

Men til saken. Jeg hadde rett og slett ikke penger til å betale nå i januar. Jeg er nesten blakk. Så at noen skrev at man kan utsette også etter fristen, men januar kommer ikke opp som alternativ. Nå har jeg også fått purre-sms, og som vi vet så tar Lånekassen ganske drøye purregebyrer. Er vel over 200 kr, helt utrolig at STATENS lånekassen kan ta så mye.

a08788b6a39221319a3b1a1c50c365d3.png

Anonymous poster hash: 67a43...ae0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du på et forum om dette!? RING LÅNEKASSA

Anonymous poster hash: 2f96c...ed2
Skrevet

Når du utsetter for februar eller lenger regnes også januar med.

Skrevet

Betalt, betalt med kreditt om det trengs! Og ring LK ang desember

Anonymous poster hash: a7510...aef
Skrevet

Det er nok fordi betalingsfristen er utløpt.

Men det står jo at når du søker om betalingsutsettelse så søker du automatisk også for regninger som skulle vært betalt (i ditt tilfelle januar), derfor må du nok søke for februar.

Skrevet

Lånekassen er på flaska. Påstår at jeg ikke har betalt for desember, men det er bare tull. Jeg har dobbelsjekket dette i nettbanken. Og hvis jeg ikke hadde betalt, så skulle jeg jo ha fått purring på dette.

Men til saken. Jeg hadde rett og slett ikke penger til å betale nå i januar. Jeg er nesten blakk. Så at noen skrev at man kan utsette også etter fristen, men januar kommer ikke opp som alternativ. Nå har jeg også fått purre-sms, og som vi vet så tar Lånekassen ganske drøye purregebyrer. Er vel over 200 kr, helt utrolig at STATENS lånekassen kan ta så mye.

a08788b6a39221319a3b1a1c50c365d3.png

Hvis du ser øverst på sida du har tatt bilde av, står det at du har to forfall som allerede er passert. Du søker om utsettelse for disse to forfallene ved å trykke "Neste" i søknaden. Du trenger ikke å søke om betalingsutsettelse for flere forfall fremover i tid i tillegg.

Anonymous poster hash: d2594...096

Skrevet

Hvorfor spør du på et forum om dette!? RING LÅNEKASSA

Anonymous poster hash: 2f96c...ed2

Det er ikke alle som kan sitte i kø i en halvtime. Man spør uansett her før man ringer til Lånekassen.

Skrevet

Hvis du ser øverst på sida du har tatt bilde av, står det at du har to forfall som allerede er passert. Du søker om utsettelse for disse to forfallene ved å trykke "Neste" i søknaden. Du trenger ikke å søke om betalingsutsettelse for flere forfall fremover i tid i tillegg.

Anonymous poster hash: d2594...096

Tusen takk. Fått søkt nå og måtte bare ta med desember. Må kontakte dem angående desember, ja. Veldig rart at man bare kan utsette, så unngår man purregebyret.

Og til deg som snakker om å betale dette med kredittkort: nei. Wow.

Skrevet

Tusen takk. Fått søkt nå og måtte bare ta med desember. Må kontakte dem angående desember, ja. Veldig rart at man bare kan utsette, så unngår man purregebyret.

Og til deg som snakker om å betale dette med kredittkort: nei. Wow.

For å unngå purregebyret må du søke før fristen har gått ut. Så om du søker utsettelse for desember først nå, så legges purregebyret til gjelden din. Det slettes ikke. Pluss at du får lagt til forsinkelsesrenter :)

Anonymous poster hash: 37568...4d0

Skrevet

Ok. Ingen fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...