Gå til innhold

Folk er "dumme" vanedyr!

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Ok, døråpneren på hoveddøra virker ikke. Jeg prøver å fikse døra selv, får det ikke til. Ringer vaktmesteren, men han har gått hjem, og gidder ikke komme. Ringer så en låssmed, som skulle komme i løpet av kvelden.

Så, i mellomtiden fjerner jeg hele døråpneren, i stedet for at folk skal stå i døra og bli sure fordi de ikke kommer ut. Det er tross alt en annen inngangsdør rett ved siden av.

Okay, døråpneren er altså vekk, likevel står folk og rister i døra og skjønner ingenting. - Prøv den neste døra, sier jeg. - Hæ? - Neste dør! - Ååååja!

Etter å ha sagt dette x antall ganger, henger jeg opp en stor plakat midt på døra med "bruk neste dør", og en lapp der dørbryteren vanligvis er. Tenker at nå går det vel greit.

Men nei, folk stopper fremdeles opp, leser plakaten, ser bort på meg (som nå later som om jeg sitter opptatt forran pc-en mens jeg studerer dem i skjul) kikker på plakaten en gang til, prøver å åpne døra, rister i den... Og går det endelig et lys opp for dem, og de prøver den andre døra.

Bare noen få leste plakaten og gikk ut den andre døra med en gang.

Folk er vanedyr, og blir forvirret og hjelpeløse når vanen blir brutt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Haha! Ja man gjør mye rart... av vane!

Det ringte på døra idag -jeg gikk for å ta telefonen - som vi ikke har hatt på flere ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første etasje er åpen, andre etasje er stengt. Sperring er satt opp. Fungerer overhodet ikke, det virker som om folk tror vi har satt opp hinderløype!!

Henger en lapp på sperringen: "Andre etasje er stengt." Fungerer fremdeles ikke helt etter hensikten. Folk snur seg og spør om det er stengt...

Henger nok en lapp på sperringen, rett under den andre: "Jepp, det er stengt, du trenger ikke å spørre." Folk snur seg like fullt og spør om det er stengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja... På t-baneautomatene som ikke funker av og til også. Jeg går bort og skal ha billett, ser at den er ute av funksjon, og driter i det og venter på t-banen. Joda, mennesker bak meg er det også, som må gjerne trykke og dytte litt på knappene for å sjekke om den funker allikevel, og finner ut at den ikke funker, deretter går neste person bak der igjen og prøver det samme som personen før. Etter å ha trykket x antall ganger sier personen "oi, den funker visst ikke, den!". :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Enkelte skjønner bare ikke at hvis det er en hindring i veien, så er det ikke sikkert at det er noen som har satt den opp for morro skyld...

Om gitteret vårt er halvveis nede om morgenen (kan ikke ta det helt ned, for da knuser vi det som står i veien), er det helt umulig å forstå at butikken er stengt - og at den er det helt til vi åpner.

Og hvorfor kan ikke folk respektere det når jeg sier "Unnskyld, men du er litt tidlig ute, vi åpner ikke før om 20 minutter." "Jammen jeg skal bare kikke litt!"

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: :oops: Jeg er vanedyr selv jeg!!

En god stund tilbake i tid bodde jeg i tønsberg og jobbet i oslo, pendlet med tog hver morgen.

Det var stort sett de samme hver morgen, og jeg satt alltid på samme sted..... en morgen jeg kom på toget satt det en HELT NY person på toget, PÅ MIN PLASS!!! :hår: :hakeslepp:

Jeg ble bare stående å kikke... det gikk ihvertfall noen minutter fra jeg skjønte hva som foregikk til jeg faktisk klarte å sette meg i ett annet ledig sete.... :roll::ler:

Og det var IKKE bare meg!! dette skjedde med jevne og ujevne mellomrom.... og de fleste av oss "fastpendlerne" reagerte på samme måte. :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo vanedyr!

Har opplevd å kjøre inn den vegen jeg bodde før flere ganger etter at jeg flyttet derfra. Gammel vane og tankene et annet sted... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant det du skriver her.

Merker meg at når folk er hjemme hos meg, og ting ïkke er akkurat slik som hjemme hos dem selv, fungerer de ikke. Eks skal de skru opp/ned volumet på TVen, finner de ikke knappen på mange minutter for den er ikke på samme sted som hjemme. Volum-symbolet er vanligvis likt på de fleste fjernkontroller, men nei de leter og trykker på alt annet.

Og ikke greier de å svare på telefoner hos andre, for det er visst ikke opplagt at grønn knapp med telefon på betyr svar, og rød knapp betyr legge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg må melle meg inn i vaneklubben jeg og. Men på mangen måter kan det bli vanskelig å innrette seg også for det tar lang tid før jeg klarer å venne meg til det.

Men jeg har jo adhd, og forandring er noe vi takler dårlig. I hvertfall dårligere enn vanlige mennesker. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i kassen på en stor daglivarebutikk. Selv om vi har stengt kassen med den berømmelige bommen og slukket lyset over kassen legger folk varer opp på båndet likefult. Det hender jo vi er i kassen selv om vi ikke har den åpen. Det samme skjer dersom en vasker eller støvsuger. Hvor er folk henn i hodene siden egentlig? Det er da ikke mulig at det kan være så mange som er blonde innvendig...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

De tror at hvem som helst med eller uten uniform som oppholder seg i nærheten av kassaområdet bare VENTER på muligheten til å åpne kassa og slå inn varene deres. For akkurat DERES varer er helt spesielle og unike, så om ingen andre får gå gjennom den stengte bommen, så "skal jo bare" noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstødte

Why is it that when someone tells you that there are over a

billion stars in the universe, you believe them, but if they tell you

there is wet paint somewhere, you have to touch it to make sure?

STRANGE.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Why is it that when someone tells you that there are over a

billion stars in the universe, you believe them, but if they tell you

there is wet paint somewhere, you have to touch it to make sure?

STRANGE.........

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker generelt er dumme.

Ett av stedene hvor jeg jobber innimellom har en nydelig gammel dør med autentisk lås og beslag fra 1704. Vi åpner ikke før kl. 10 og det står ett tydelig skilt på 5 språk (inkl. norsk) på døren. Men når klokka nærmer seg 10 står voksne folk og røsker i døren som om det skulle gjelde livet.

Jeg har begynt å si ifra når jeg åpner om at det er lov å bruke hodet- de fleste blir kjempeflaue og ber pent om unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse dumme voksne menneskene..... :oops:

Jeg blir forvirret når innøvde vaner ikke blir som de pleier en dag, jeg kunne godt kjent på ei dør før åpningstid og jeg kunne til og med vært en av dem som kikka dersom noen sa "SE!! der er den usynelige mannen!!!!" og pekt.... kunne godt ha snudd meg å kikka jeg da...

så jeg er en dum sau... takk for påminnelsen på en blåmandag!! :-x :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...