AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 skal lage suppe og oppdaget nå at det står på pakken "siste forbruksdag 20.01" kan jeg fortsatt bruke de om det ikke lukter surt? Anonymous poster hash: 6c56b...6a1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Åpne og lukte, evt smak på en liten bit. Det skal gå greit Anonymous poster hash: dd287...963
Gjest Sådetså Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Ja, om dem ikke lukter/smaker rart er det bare å peise på.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 På hele kjøttstykker kan man ofte det, for bakteriene er kun på overflaten og klarer ikke å trenge ned i kjøttet. Så det kunne jeg spist. Men på oppmalt kjøtt som kjøttdeig og pølser, så har bakteriene blitt spredt i hele fyllet. Da blir det dårlig mye raskere. Siste forbruksdag er en absolutt grense fra produsentens side. Best før derimot gir litt rom for individuell vurdering.Ville ikke spist det.Anonymous poster hash: ec91b...16d
Minya Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Pølser, både wiener og kjøttpølser, har jeg spist dagen etter dato uten problem, men nå i helga spiste vi en pølsepakke som hadde gått to dager over dato og fikk lett matforgiftning (bare røten mage, en gangs oppkast, lett kvalme og litt mageknip) i et par-tre dager. Og jeg hadde både luktet og smakt på pølsene før jeg tilberedte dem, så jeg trodde de var helt fine. Så av ny erfaring ville jeg ikke spist den, men det er muligens fordi jeg ikke er helt fan av pølser akkurat nå XD
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Pølser, både wiener og kjøttpølser, har jeg spist dagen etter dato uten problem, men nå i helga spiste vi en pølsepakke som hadde gått to dager over dato og fikk lett matforgiftning (bare røten mage, en gangs oppkast, lett kvalme og litt mageknip) i et par-tre dager. Og jeg hadde både luktet og smakt på pølsene før jeg tilberedte dem, så jeg trodde de var helt fine. Så av ny erfaring ville jeg ikke spist den, men det er muligens fordi jeg ikke er helt fan av pølser akkurat nå XD Hvis man har sett "Hellstrøm rydder opp" for et par ganger siden, så spiser man ikke pølser på lang, lang tid Man bruker sener, slintrer og grisens "hodekjøtt", inkludert SNUTEN - med nesebor... Det så helt groteskt ut å lage pølser...Anonymous poster hash: ec91b...16d
Minya Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Hvis man har sett "Hellstrøm rydder opp" for et par ganger siden, så spiser man ikke pølser på lang, lang tid Man bruker sener, slintrer og grisens "hodekjøtt", inkludert SNUTEN - med nesebor... Det så helt groteskt ut å lage pølser...Anonymous poster hash: ec91b...16d Jeg er fullstendig klar over hva pølser er laget av, og jeg er også i stand til å drepe min egen mat, så det er definitivt ikke det som gjør at jeg er litt lite fan av pølser akkurat nå. Tenker du litt for lenge på det, så er også egg ganske grotesk, siden det er hønsemens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå