AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har per idag 70.000 på BSU og 60.000 på sparekonto. Ville dere flyttet over 25.000 fra sparekonto til BSU med en gang?Anonymous poster hash: 8d2bc...807
Neutral90 Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Hvis renten er høyere på BSU enn på sparekonto så ville jeg gjort det. Hvis ikke så hadde jeg overført i desember 2015.
miaw Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Bestemmer du selv, men jeg foretrekker å føre over et par tusen (av og til litt mindre) hver mnd og en del mer når skattepenger og feriepenger kommer. Fyller alltid opp til maksgrensa. Endret 22. januar 2015 av miaw
Gjest Phoenix Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har per idag 70.000 på BSU og 60.000 på sparekonto. Ville dere flyttet over 25.000 fra sparekonto til BSU med en gang?Anonymous poster hash: 8d2bc...807 Ja. 1
tøydokka Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Ja, det ville jeg gjort umiddelbart! Med mindre du trenger pengene i løpet av året da. For har du først overført de dit, så er de låst og kan ikke tas ut ved behov! Men setter du inn 25 000, så har du fortsatt 45 000 igjen som en "buffer" du kan ha i bakhånd. Pengene renter seg bedre på bsu- kontoen enn en sparekonto.
Miah Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Ja, det ville jeg gjort umiddelbart! Med mindre du trenger pengene i løpet av året da. For har du først overført de dit, så er de låst og kan ikke tas ut ved behov! Men setter du inn 25 000, så har du fortsatt 45 000 igjen som en "buffer" du kan ha i bakhånd. Pengene renter seg bedre på bsu- kontoen enn en sparekonto. Pengene kan tas ut igjen som man ønsker samme år, så om TS setter inn 25 000, men skulle komme til å trenge dem senere i år kan hun enkelt ta dem ut igjen. I min bank (Nordea) kan jeg gjøre tilbakeføringen helt selv på 10 sekund, men tror det er mulig at noen banker har en løsning hvor en må kontakte banken for å få det ordnet. Men det er ikke et problem, i alle fall. 2
tøydokka Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Pengene kan tas ut igjen som man ønsker samme år, så om TS setter inn 25 000, men skulle komme til å trenge dem senere i år kan hun enkelt ta dem ut igjen. I min bank (Nordea) kan jeg gjøre tilbakeføringen helt selv på 10 sekund, men tror det er mulig at noen banker har en løsning hvor en må kontakte banken for å få det ordnet. Men det er ikke et problem, i alle fall.ok, visste jeg ikke..er det sånn i alle banker?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Pengene kan tas ut igjen som man ønsker samme år, så om TS setter inn 25 000, men skulle komme til å trenge dem senere i år kan hun enkelt ta dem ut igjen. I min bank (Nordea) kan jeg gjøre tilbakeføringen helt selv på 10 sekund, men tror det er mulig at noen banker har en løsning hvor en må kontakte banken for å få det ordnet. Men det er ikke et problem, i alle fall. I DnB må man ringe for å få overført tilbake og det var en del styr. Det blir litt mer ork da Anonymous poster hash: 0af45...9e2
debattanten Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Overfør til BSU med hele beløpet så fort som mulig. Å ha penger på sparekonto i dag er som regel rent tap med de lave rentene som er. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 I DnB må man ringe for å få overført tilbake og det var en del styr. Det blir litt mer ork da Anonymous poster hash: 0af45...9e2 Joa, men det er i alle fall en mulighet. Kjipt at DnB har valgt en så knotete løsning, men muligheten er der uansett. ok, visste jeg ikke..er det sånn i alle banker? Det vil jeg tro, ja. Eneste grunnen til at pengene låses året etter de er satt inn er jo pga. skattefordelen. Anonymous poster hash: 3eeb3...e3d
Østlandet Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Nesten alle her prater bare om renten på BSU. Men ikke glem skattefordelen!!! Forutsatt at du betaler skatt, så er det her den virkelig årsaken til at BSU sparing er "gull" ligger. 1
Gjest Phoenix Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Nesten alle her prater bare om renten på BSU. Men ikke glem skattefordelen!!! Forutsatt at du betaler skatt, så er det her den virkelig årsaken til at BSU sparing er "gull" ligger. Men tjener du ikke nok til å få skattefordelen så kan du sette inn 25.000 i januar og ta dem ut i slutten av desember. Det vil gi renter, gode renter. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Hvorfor skal man vente til desember?Anonymous poster hash: d76b2...802
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 I min bank har jeg ulik rente på sparekontoen avhengig av beløpet, slik at jeg får høyere rente om jeg har over 50 000 på sparekontoen. Er det slik til deg også TS? Sjekk i så fall om det lønner seg i forhold til dette også... Anonymous poster hash: 4bc23...8eb
globalagogo Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 I DnB må man ringe for å få overført tilbake og det var en del styr. Det blir litt mer ork da Anonymous poster hash: 0af45...9e2 Nei, du kan gjøre det på chat også, det er kjempeeasy:D
Lista Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 I DnB må man ringe for å få overført tilbake og det var en del styr. Det blir litt mer ork da Anonymous poster hash: 0af45...9e2 Joa, men det er i alle fall en mulighet. Kjipt at DnB har valgt en så knotete løsning, men muligheten er der uansett. Det vil jeg tro, ja. Eneste grunnen til at pengene låses året etter de er satt inn er jo pga. skattefordelen. Anonymous poster hash: 3eeb3...e3d Bare tull. Start en chat fra nettbanken, så er det gjort på 5 sekunder Jeg tror ikke noen banker har en løsning hvor man selv kan overføre fra BSU som man vil? Altså de pengene som er spart inneværende år. Poenget er ikke at kontoen skal være fleksibel som en vanlig sparekonto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå