AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Min kjære komme hjem i ettermiddag etter å ha vært noen uker bortreist på jobb. Ungene er helt i ekstase og gleder seg vilt til at pappen skal komme hjem. Men, nå er vi invitert på en avskjedsmiddag i kveld, med jobben hans. Er en som skal slutte og flytte utenlands. Vi har i grunnen ikke vært med på noe sosialt det siste året pga ungene, og har derfor falt veldig utenfor det sosiale miljøet både på jobb og ellers. Blir sjeldnere invitert med på ting, og får ofte høre om ting i ettertid. Det påvirker også mannens jobb/karriere at den gode kontakten mellom han og ledelsen og også kolegaer har forsvunnet pga manglende deltakelse utenfor jobb. Jeg føler i grunnen at vi bør gå på denne middagen, for å ikke bli totalt ekskludert, men jeg vet også at ungene kommer til å bli skikkelig lei seg om vi prioriterer dette fremfor en familiekveld. Hva ville dere gjort ? Anonymous poster hash: bd28f...8ab
skruf Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Hadde definitivt prioritert jobbmiddagen i deres situasjon. Forklar det til barna at det er en middag sammen med jobben til pappaen, og at den er viktig, og lov de deretter en skikkelig koselig familiekveld i morgen. 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Denne ene gangen må dere prioritere familien. Har ikke arbeidsplassen forståelse for det, så er det på tide å finne seg en ny arbeidsplass. Anonymous poster hash: 6ca13...509 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Det høres jo ut som dere har hatt plenty av familietid, siden dere ikke har hatt noe sosialt liv sisste året... Så jeg ville så absolutt gått i den middagen i kveld, og heller funnet på noe ekstra koselige med ungene til helgen!! Anonymous poster hash: 0080e...15d 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde prioritert jobbmiddagen, og utsatt familiekos til kvelden etter. Forklar det til barna, de blir sikkert litt skuffet, men det har de jo egentlig bare godt av. Så blir det ekstra koselig kvelden etter! Anonymous poster hash: 0e64a...986 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Denne ene gangen må dere prioritere familien. Har ikke arbeidsplassen forståelse for det, så er det på tide å finne seg en ny arbeidsplass. Anonymous poster hash: 6ca13...509 Den ene gangen? Ts sier jo at de alltid prioriterer familien. Dra på jobbmiddag dere, og kos dere ekstra med barna i helgen.Anonymous poster hash: 1f6d4...ab9 3
LilleBallerina Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Hadde forklart barna at dere må på jobbmiddag og lovet familiekveld i morgen.
Gjest Magdalene Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Om han har vært borte noen uker, hadde vi selvsagt prioritert ungene. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Den ene gangen? Ts sier jo at de alltid prioriterer familien. Dra på jobbmiddag dere, og kos dere ekstra med barna i helgen.Anonymous poster hash: 1f6d4...ab9 Ja, de har valgt å prioritere barna/familien. Men denne gangen mener jeg at de må prioritere ungene, siden far har vært bortreist så lenge. TS: Hvorfor deltar ikke mannen din på jobbgreier alene? Det er helt vanlig der jeg jobber. Spesielt blant småbarnsfamiliene. Og en avskjedsmiddag for en av de andre ansatte er uansett ikke en "bli sett av sjefen"-anledning. Anonymous poster hash: 6ca13...509 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Ja, de har valgt å prioritere barna/familien. Men denne gangen mener jeg at de må prioritere ungene, siden far har vært bortreist så lenge. TS: Hvorfor deltar ikke mannen din på jobbgreier alene? Det er helt vanlig der jeg jobber. Spesielt blant småbarnsfamiliene. Og en avskjedsmiddag for en av de andre ansatte er uansett ikke en "bli sett av sjefen"-anledning. Anonymous poster hash: 6ca13...509 TS Det er ikke denne ene gangen han er bortreist så lenge, han er alltid borte i 2-3 uker når han er på jobb. Her er det vanlig å komme i par. Men han har deltat et par ganger aleine, og kunne jo gjort det i dag også, men det løser jo alikevel ikke "problemet", det er jo han ungene vil se. Og jo, dette er en typisk snakk med sjefen kveld. Anonymous poster hash: bd28f...8ab
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Synes dere bør prioritere jobbmiddag, men lar det seg gjøre at far kommer hjem en liten tur først? Anonymous poster hash: 66e7a...aca
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Jobb hører til i arbeidstiden. Alt som skjer i fritiden bør være høyst frivillig.Anonymous poster hash: 22d37...437 2
appelsinjuice Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Ville absolutt prioritert ungene, siden faren har vært borte lenge. Tror ikke noen arbeidsplass ville stusse på det. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville aldri satt jobb foran familien. Ungene vokser opp fort, og når han allerede er borte så mye som TS skisserer, så må jobbmingling prioriteres bort. Anonymous poster hash: 6ca13...509 1
Mafalda Skrevet 22. januar 2015 #18 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville sendt mannen alene, og forventet at han hadde ungene som topp prioritet i helgen som kommer 1
Rotemor Skrevet 22. januar 2015 #19 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville ikke ønsket å dra på jobbfest etter 2 uker uten barna mine. Hadde ikke vurdert det. 2
galmamma Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Jeg ville aldri satt jobb foran familien. Ungene vokser opp fort, og når han allerede er borte så mye som TS skisserer, så må jobbmingling prioriteres bort. Anonymous poster hash: 6ca13...509 Det er jo ikke bare jobb det er snakk om her.. Jeg skjønner veldig godt at de har lyst til å være litt sosiale for EN gangs skyld.. Kos dere!! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå