Prudence Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ser at mange har ulike erfaringer med salonger rundt omkring. Jeg har vært innom endel den siste tiden, og nedenfor følger mine omtaler. Legg gjerne til deres egne. Salonger endrer seg jo, både med ansatte og eiere, så nye omtaler er jo fint å få inn hele tiden. Og kanskje har folk helt forskjellig inntrykk av salongene? EDEN Brud, Grünerløkka En koselig, liten salong, med en svært hyggelig dame på jobb den dagen jeg var der (tror hun het Hege). Akkurat passe stort prøverom, og god hjelp til å få kjolene av og på. Sko i ulike størrelser og høyder. Hun hjalp også godt til med å tilpasse kjolene til mine ønsker, fant frem forskjellig tilbehør og ga gode råd på tilpasninger av kjolene. Her kunne man egentlig få det akkurat som man ønsket. De hadde godt samarbeid med en skredder, og konsulenten visste godt hva som kunne gjøres. De hadde mange fine kjoler i ulike prisklasser. Sofa til de som er med for å se på, og fotografering var tillatt. Diin, Majorstuen En svært profesjonell konsulent, men ikke så personlig, møtte meg her. Jeg var alene for prøving her, og hadde alt i alt en fin opplevelse. Syns de var litt dårlige på å gi meg tilbakemeldinger på hva slag kjoler jeg kunne prøve (dette var det første stedet jeg var), og jeg endte opp med å ikke helt finne en kjole som passet meg og min stil. Konsulenten var derimot veldig flink i faget sitt mtp tilpasning av kjoler, og hun stylet og fikset mye slik at om jeg faktisk hadde funnet en kjole jeg likte tror jeg at jeg hadde blitt fornøyd. Ett minus at de hadde veldig små størrelser, hovedsakelig 34-36-38, og det er ikke så morsomt å aldri få plass i kjolene. Litt små prøverom, men god hjelp til å få av og på kjolene. Hun var litt "streng" av seg, men det er kanskje fordi hun bare ikke var så personlig. Det var ellers en litt liten og trang salong, uten mye personlig preg. Usikker på om det var lov å ta bilder. Blandet prisnivå. Sans for Bryllup, Lillehammer En utrolig koselig salong med god atmosfære. Jeg fikk god hjelp, og ikke minst muligheten til å prøve så mye jeg ville i ro og mak. Fant flere fantastiske kjoler her. De hadde deilige store prøverom, og hun som hjalp var veldig serviceinnstilt og diskret. Dessverre hadde denne salongen to ulemper, nemlig at prøvetimen kostet 300 kr, og at det ikke var lov å ta bilder. Det gjorde faktisk at jeg ikke kjøpte kjole her, rett og slett fordi jeg ikke klarte å huske hvordan kjolen så ut på og derfor gikk for en kjole jeg prøvde i Oslo. Å ta penger for prøvetime syns jeg er frekt, selv om de gir deg muligheten til å kjøpe tilbehør for de 300 kr hvis du velger å handle et annet sted. Kjøper man derimot kjole på salongen får man et gavekort på 750 kr. Litt blandene følelser rundt dette, samtidig som salongen scorer høyt på service, utvalg og atmosfære. De hadde også noen spesielle designerkjoler, blant annet fra Cecilie Melli. Litt høyt prisnivå. Arous, Oslo sentrum Denne salongen kom lengst ned på min liste. Det var siste stopp på en lang dag, og vi kom dit (forloveren min og jeg) med en forventning om å kunne prøve en kjole de hadde på nettsiden sin. Den hadde de ikke, og de kunne heller ikke grave frem noen som lignet. I tillegg var konsulenten veldig ung, og hadde absolutt ingen tips å komme med i forhold til hva slag kjoler jeg kunne prøve. Det ble til at vi måtte rote gjennom hyllemeterne alene, og hun bare tok imot det vi fant. Var allerede litt snøblind pga alt tyllet og satengen, og klarte ikke å finne noen kjoler som faktisk falt i smak. Konsulenten var i tillegg ikke kompetent nok til å gi gode tilbakemeldinger på tilpasninger av kjolen, hun sa vel nesten ikke et eneste ord mens vi var der. Det som var mest ubehagelig med hele opplevelsen var at hun aldri lukket prøverommet når hun tok av meg kjolen, slik at jeg ble stående i undertøyet i butikken hver eneste gang, og prøverommet var veldig lite. Vi var jo kun hun, forloveren min og meg, men det var veldig ubehagelig hver eneste gang. Vi gikk derfra litt skuffet og slitne. Det var ellers en pen salong, med mulighet for å ta bilder. Tror de lå midt på treet prismessig. Romeo og Julie, Asker Veldig koselig og ganske stor salong som dessverre legges ned i mars 2015. Eieren er godt voksen, og har veldig god erfaring, salgskonsulenten er selv skredder og tilpasser alle kjolene selv. De hadde høy kompetanse! Dessverre hadde de ikke "min" kjole, for jeg hadde derfinitivt handlet derfra hvis jeg hadde funnet den. De har alt i butikken på 50% nå frem til de stenger, inkludert festkjoler og brudepikekjoler. Det var jo også litt utplukket pga at dette tilbudet jo hadde stått en stund. Prøverommet var stort og veldig fint, og konsulenten var med meg hele tiden, og hadde alltid en ny kjole klar med en gang så jeg slapp å stå der og føle meg "naken". Det var lov å ta bilder, og de tok godt vare på forloveren min. Kjolene lå mellom 4-12 tusen (pga salget). Brudekjolen, Prinsensgate Oslo Denne salongen er stor! Da vi kom inn dit visste jeg ikke hvor jeg skulle starte, men vi fikk en veldig flink konsulent som het Bjørg, som hjalp meg gjennom jungelen. Prøverommene er små, men konsulenten er utenfor hele tiden og bytter kjoler raskt for deg, sånn at det går helt fint. De har store speil, krakk å stå på, mat og snacks til de som er med, og en veldig god atmosfære. Salongen kan kanskje virke litt posh ved første øyekast, men de var veldig jordnære og hyggelige. Jeg fikk god hjelp til å tilpasse kjolene, og hun forstod lett hva hun skulle gjøre for å møte mine ønsker. Her kan man også ta bilder, og jeg fikk faktisk kjenne litt på hvordan det ville bli å gifte seg. De har egen skredder, og alle tilpasninger av kjolen skjer derfor i salongen, noe som er praktisk. De har kun spansk design. Prisene ligger mellom 10-20 tusen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Belle Amie, Bergen Hun jeg hadde prøvetime hos var superhyggelig. Fikk inntrykk av at hun brydde seg om meg. Hun tok seg god tid og ga gode og ærlige tilbakemeldinger på hva hun syntes også. Det var utrolig fint der og de hadde et kjempestort utvalg med mye forskjellig. Vi ble tilbudt kaffe og vann og alt mulig greier. De har også egen skredder, men jeg har ikke sydd inn min kjole enda så kan ikke si noe om hvor flink vedkommende er. Det var koselig romantisk musikk i bakgrunnen og hun hjalp meg å ta bilde av kjolene så jeg kunne vurdere de opp mot hverandre. De har et kjempestort speil samt et litt mindre lenger borte hvis det er flere der, og de har to store prøverom. Prisene på de jeg var interessert i var 11.000 og 18.000 kr. De har også selskapskjoler og herreavdeling. Anonymous poster hash: 22836...ce3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå