AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Etter jeg har begynt å planlegge bryllup har det bare blitt et ork og ikke noe jeg gleder meg til lenger.. Eneste jeg føler at jeg gleder meg til er utdrikningslag med jentene, velge ut kjole og pynte meg opp for mannen. Vi vil ikke gifte oss i kirken, men har snakket litt om et utebryllup på sommeren. Problemet er vel egentlig gjestene og alle forventningene det er rundt et bryllup. Familiene våres kjenner hverandre ikke så godt, og er totale motsetninger av hverandre. Mine foreldre er skilt og de familiene snakker ikke engang sammen.. Samboeren har ekstremt stor familie der de har for tradisjon å invitere alle og en vær. Vi har også veldig mange gode venner, som vi ønsker å invitere. Føler at det aldri kan bli en vellykket fest med så mange forskjellige mennesker samlet på et sted, hvor mange ikke snakker med hverandre en gang. Greit nok at de kanskje holder fasaden på festen, men er likevel ikke hyggelig å kjenne på den falske stemningen. For min egen del har jeg aller mest lyst til å reise til et flott sted og kombinere bryllup og bryllupsreise, gjerne bare ha med noen venner (som vi da har muligheten til å betale for). Har nevnt dette for min mor blant annet, men de synes det er så trist etc etc, og får så dårlig samvittighet at jeg tror ikke jeg kan gjennomføre det heller.. I tillegg blir jeg redd for å andre når folk sier sånt. Uff, dette ble langt, men kjenner at jeg mister lysten på å gifte meg når det er så mye greier.. Noen som har noen gode forslag for situasjonen min? Anonymous poster hash: 5284d...3c2
Leini Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Sett deg ned og skriv opp punktvis hva DU ønsker deg på dagen. Det er DITT bryllup og DIN dag (selvsagt sammen med mannen, da) Det dummeste du gjør er å bare gjøre andre til lags. Jeg har vært i ute-bryllup. Det var veldig fint og spesielt. I det jeg var i, hadde de vielsen ved en innsjø. Presten som viet dem. Om det ernoe somkunne ha vært berde der, så ville jeg hatt litt musikk. Gitar, fele, blåse-instrument. Et eller annet for å få den litt mer "høytidlige" følelsen når brudeparet kommer (og går). Drit i gjestene og hva de ønsker. Dette er en dag da DE skal gjøre DERE til lags. Jeg tror det kommer til å bli bra. Det er en stor dag også for deres foreldre, som forhåpentligvis er voksne nok til å legge uoverstemmelser igjen hjemme og kun feire dagen for dere. Hvis du/dere har aller mest lyst å reise bort for å gifte dere, vil jeg bare si at de av våre venner som har gjort akkurat det, har endt opp med å måtte holde en bryllupsfest i etterkant
Luna Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Dette er din dag, og jeg synes dere skal gjøre akkurat som dere vil, så får folk bare bli skuffet. Dette er en dag du skal huske resten av livet, og om det blir en masse stress vil minnene være deretter. Du kan jo la foreldrene dine være med på en slik tur, og evt hans foreldre? Den dagen det skjer, skal jeg også invitere så få som mulig. Det er ikke fordi jeg ikke liker folk, men jeg vil at det skal være intimt og koselig, og kun med mennesker jeg og sambo er 100 prosent komfortabel med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå