Gå til innhold

Føler det blir mer stress enn kos å gifte seg.. noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg har begynt å planlegge bryllup har det bare blitt et ork og ikke noe jeg gleder meg til lenger.. Eneste jeg føler at jeg gleder meg til er utdrikningslag med jentene, velge ut kjole og pynte meg opp for mannen.

Vi vil ikke gifte oss i kirken, men har snakket litt om et utebryllup på sommeren. Problemet er vel egentlig gjestene og alle forventningene det er rundt et bryllup. Familiene våres kjenner hverandre ikke så godt, og er totale motsetninger av hverandre. Mine foreldre er skilt og de familiene snakker ikke engang sammen.. Samboeren har ekstremt stor familie der de har for tradisjon å invitere alle og en vær. Vi har også veldig mange gode venner, som vi ønsker å invitere.

Føler at det aldri kan bli en vellykket fest med så mange forskjellige mennesker samlet på et sted, hvor mange ikke snakker med hverandre en gang. Greit nok at de kanskje holder fasaden på festen, men er likevel ikke hyggelig å kjenne på den falske stemningen.

For min egen del har jeg aller mest lyst til å reise til et flott sted og kombinere bryllup og bryllupsreise, gjerne bare ha med noen venner (som vi da har muligheten til å betale for). Har nevnt dette for min mor blant annet, men de synes det er så trist etc etc, og får så dårlig samvittighet at jeg tror ikke jeg kan gjennomføre det heller.. I tillegg blir jeg redd for å andre når folk sier sånt.

Uff, dette ble langt, men kjenner at jeg mister lysten på å gifte meg når det er så mye greier.. Noen som har noen gode forslag for situasjonen min?

Anonymous poster hash: 5284d...3c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med forloverne med partnere og dra utenlands. Jeg har ikke angret et sekund på at vi droppet hele festen.

Avtal egne middager på restaurant eller hjemme hos noen med foreldre når dere kommer hjem. Kanskje det må bli tre middager...

Anonymous poster hash: 41a62...24d
Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det DU vil og drite i hva de andre mener. Om du vil dra til utlandet og bare være dere, så gjør det :) Det skal være kos å gifte seg!

Skrevet

Gjør det dere føler for. Det er ders dag, ikke resten av familiens ;)

Skrevet

Vært egoistisk er mitt råd.

Hva så om andre blir skuffet over hvordan du velger å feire din dag? De kan oppfylle egne ønsker om sitt drømmebryllup når de selv gifter seg. Dette bryllupet er ditt og din partners og da er det rimelig at dere gjør det til deres drømmebryllup. Ikke andres.

Skrevet

Det er deres bryllup, ikke gjestene sitt. Så ta med nære venner og gift dere i utlandet.

Anonymous poster hash: fbe82...2d3

Skrevet

Enig med alle over her!!

Det er faktisk deres dag og skal være noe du gleder deg til Dra avsted med de dere vil ha med dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...