Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var forleden i butikken og kjøpte nye ski.
Jeg er 183 høy, og fikk noen klassisk/tur ski på det jeg etterpå fant ut var 202.
Så sjekker jeg høydetabeller.. og ser at jeg ideellt sett skulle hatt ski på 205-210..
Spørsmålet mitt er følgende: Hvor mye har det å si?
Jeg vet at smøresone og spenn osv. sikkert er mye viktigere - men fortsatt.. gitt at verdiene av disse variablene var like gode,
ville jeg hatt en del fordel av å ha ski på f.eks. 210 - eller er forskjellen dette utgjør marginalt?

På forhånd, takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lav vekt i forhold til din høyde spiller det ikke noen stor rolle. Forøvrig vil du ha mer glede av skiene dine i nedoverbakke om de er litt kortere (lettere å manøvrere). Da snakker jeg om skigåing utenfor oppgåtte løyper.

Anonymous poster hash: d99a4...26b
Skrevet

Hvis smøresone og spenn er rett gjlr det ikke så mye at skiene er litt korte. Jeg personlig har alltid vært yung for lengden, men dersom jeg har kunnet velge har jeg alltid valgt ski som er litt for korte. Det gjør det mye lettere å manøvrere.

Anonymous poster hash: dbd25...80d
Skrevet

Jeg er bare en cm lavere enn deg. Jeg har for korte ski ift lengden min, og jeg kommer til å kjøpe litt for korte ski når de jeg har nå skal byttes ut også. Fordi jeg synes de er lettere å manøvrere. :-)

Anonymous poster hash: c03d9...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...