AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Dere som løper ute nå om dagen, hvordan er dere kledd? Jeg bor i vest, og i dag er det -4 grader her, men til vanlig regner det jo godt. Har sagt opp treningsabonnementet mitt siden jeg kun brukte det til å løpe på mølle, og tenkt at jeg må lære meg å løpe utendørs. I sommer i det deilige været stod jeg likefullt inne på en mølle og løp. Men hva har dere på dere? Jeg ha såkalte vintetights, men lurer spesielt på hva dere har på overkroppen. Har en Bergans skalljakke, men antar det blir litt for tett?, og en Kari Traa blåvingejakke. Men den er vel gjerne litt tynn igjen? Anonymous poster hash: e60bf...095
Vannflaska Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Overkropp: ull innerst, fleecegenser og så tynn løpejakke Ulla holder på varmen når du blir svett, fleecen hjelper til som isolasjon og jakka skjermer for vind. 1
Engel Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Ved -4 grader ville jeg tatt tynn ulltrøye og en litt tykkere løpejakke (litt sånn softshell-aktig), og kanskje vurdert superundertøy under skibukse nedentil.+lue og hansker selvfølgelig. Jeg blir fort kald på lårene, men veldig varm ellers. Skibuksa er vindtett over lårene, så om det er kaldt og kanskje litt vind er den kjekk syns jeg. Her er det ofte +2-3 grader på vinteren. Da løper jeg med vintertights og superundertøytrøye under løpejakke. Holder stort sett det. Kan evt ta ull under om jakka er veldig tynn. Sjeldent jeg løper ute om det virkelig regner. Litt yr er greit, men ved skikkelig regn så løper jeg heller på mølla ja... 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Jeg bruker skijakke (vanlig tynn fra Swix eller Dæhlie), ullundertøy på over- og underkropp pluss en tynn ullgenser ved behov. Jeg synes ikke fleecegenser er godt å bruke på løpetur. Det puster dårlig, blir fort for varmt og gjør at jeg blir veldig svett, slik at det blir kaldt hvis jeg stopper. Hvis det er kaldt hender det likevel jeg tar på en fleecehals/buff. God tur, det er helt nydelig å løpe ute på vinteren! Anonymous poster hash: 3b161...d4f
Kaffejenta30 Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 TS her. Aner ikke helt hvorfor jeg ble anonym i sted. Takk for tips til dere alle sammen Utrolig at jeg som elsker å løpe lar bekledning være en hindring, men ok.. . Hva gjør dere med glatten da? Har brodder beregnet for løping, og bor i regnfulle vest, så noe usikker på om det er verdt å få pigget sko for?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Dere som er jenter. Blir dere kalde i musa når dere jogger? Jeg blir veldig kald der nede og må bruke vindtett materiale foran. Anonymous poster hash: 5a18e...044
Marcia Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 De gangene jeg har løpt i vinter har det ikke vært kaldere enn -5 grader og vindstille. Da har jeg holdt meg god og varm med ullundertøy (stillongs og trøye), en ekstra trøye i "stillongsstoff", vintertights, løpejakke (vanlig, ikke vintervariant), løpehansker og lue/ørevarmer. Tidligere år har jeg brukt "grilldress"/overtrekksdress i stedet for løpetøy, og vanlig stillongs i stedet for ull. Da har jeg trengt mye mer klær for å holde meg varm, så jeg er overrasket over hvor lite jeg egentlig trenger nå som jeg har riktigere plagg. Men om det hadde vært kaldere og/eller mer vind hadde jeg nok kjøpt meg noe langrennstøy i stedet. Ser for meg at det er mer vindtett? Dessuten synes jeg det blir trangt og stivt med ullbukse under tightsen, så en videre langrennsbukse hadde nok gitt mer bevegelsesfrihet. Jeg har egne piggsko som fungerer greit når det er glatt. Men er været eller føret for ille foretrekker jeg heller å gjøre noe annet.
MissLucy Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 jeg bruker en tynn teknisk genser innerst (helst en med ull, men i fjor brukte jeg bare syntetiske), så et mellomlag i fleece og så Kari Traa blåvingejakke ytterst. Så har jeg et par tynne ullbuffer fra pierre robert, der jeg har den ene over munn og nese hvis lufta kjennes ubehagelig kald å puste.
Kaffejenta30 Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 jeg bruker en tynn teknisk genser innerst (helst en med ull, men i fjor brukte jeg bare syntetiske), så et mellomlag i fleece og så Kari Traa blåvingejakke ytterst. Så har jeg et par tynne ullbuffer fra pierre robert, der jeg har den ene over munn og nese hvis lufta kjennes ubehagelig kald å puste. Så det holder faktisk? Da kan jeg jo kanskje teste ut før jeg går til innkjøp av nytt. Takk!
*melis* Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 På kalde vinterdager løper jeg med ull- eller superundertøy under tightsen og en løpejakke, så har jeg pannebånd, hansker og gjerne en buff i halsen.
_anonym Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Nå som det er så kaldt pleier jeg å ta på ull innerst(stillingskrig og trøye) så har jeg på 2xu things, og flere genser og en tynn regnjakke oppe.
Vannflaska Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Kjøp pigger du kan ha utenpå skoene. Vet ikke hvordan det er i sør, men her i nord selges de på matbutikken 1
MissLucy Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Kjøp pigger du kan ha utenpå skoene. Vet ikke hvordan det er i sør, men her i nord selges de på matbutikken er de noe godee å løpe med? Jeg har sånne som du trer utenpå skoene, men synes jo ikke det er så veldig stas å gå med dem. Ellers har jeg hørt at de kan sette pigger i de skoa du har, på Løplabbet
Kaffejenta30 Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 er de noe godee å løpe med? Jeg har sånne som du trer utenpå skoene, men synes jo ikke det er så veldig stas å gå med dem. Ellers har jeg hørt at de kan sette pigger i de skoa du har, på Løplabbet Jeg har kjøpt brodder beregnet på løpere, og de ser litt annerledes ut enn vanlige brodder. Løplabbet pigger sko for 300 kroner, men da skal du jo gjerne ha et par du kan "offre".
MissLucy Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Jeg har kjøpt brodder beregnet på løpere, og de ser litt annerledes ut enn vanlige brodder. Løplabbet pigger sko for 300 kroner, men da skal du jo gjerne ha et par du kan "offre". ja, det er sant, men for meg som er avhengig av sko som korrigerer for overpronasjon så tenkte jeg at det var lettere å sette pigger i et par jeg har, enn å finne piggesko som korrigerer. Men da hadde jeg ikke tenkt på brodder.
Cata Skrevet 23. januar 2015 #16 Skrevet 23. januar 2015 Jeg gjør som de øvrige her: Vintertights, tynn ullgenser, tynn fleecegenser og deretter løpejakke utenpå. Plusser gjerne på med pannebånd for å skjerme ørene hvis det blåser. Og ullsokker i joggeskoene. Løpe riktignok ikke ute hvis det er 10 minus eller kaldere. da blir det mølle innendørs i stedet.
Nordis Skrevet 23. januar 2015 #17 Skrevet 23. januar 2015 Er det skikkelig kaldt bruker jeg ullundertrøye og ullongs som innerste lag. Så en tynn fleecejakke. Utenpå dette en tynn, vindtett jakke (min heter Bergans Microlight eller noe sånt og er et kun et helt tynt vindtett lag, veier ingenting). Som ytterbukse bruker jeg skibukse fra Swix, den er smal, vindtett foran og puster bak. Løpesko (med løpebrodder hvis snø/is). Buff i halsen. Tynn lue + vanter.
FantasDick Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Jeg løper ikke når det er skikkelig kaldt, men gjerne rundt 5 minus. Løper i treningstights, superundertøy på overkroppen, en ekstra genser (gjerne fleece), boblevest, hansker og lue.
Kaffejenta30 Skrevet 24. januar 2015 #19 Skrevet 24. januar 2015 ja, det er sant, men for meg som er avhengig av sko som korrigerer for overpronasjon så tenkte jeg at det var lettere å sette pigger i et par jeg har, enn å finne piggesko som korrigerer. Men da hadde jeg ikke tenkt på brodder. Samme fenomen her. Så alle skoene mine er løpt i og tilpasset hos løplabbet. Derfor jeg er litt lite villig til å pigge et par, de er jo ikke gratis men tenker at hadde jeg bodd i et annet klima, hvor ikke vintrene for det meste besto av regn. Ville nok jeg også satset på pigging. Nå har jeg ikke testet de broddene da - siste snøen regnet bort...
MissLucy Skrevet 24. januar 2015 #20 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Den 24. januar 2015 at 9.01, Kaffejenta30 skrev: Samme fenomen her. Så alle skoene mine er løpt i og tilpasset hos løplabbet. Derfor jeg er litt lite villig til å pigge et par, de er jo ikke gratis men tenker at hadde jeg bodd i et annet klima, hvor ikke vintrene for det meste besto av regn. Ville nok jeg også satset på pigging. Nå har jeg ikke testet de broddene da - siste snøen regnet bort... Ser den. Lange, kalde vintre her jeg bor, så det kan være verd det. Endret 29. desember 2015 av Amafalathiel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå