Gå til innhold

Svindlere av Lånekassen er så provoserende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere av mine medstudenter nærmest skryter av at de har satt status som borteboer, selv om de bor hjemme! Dette føles urettferdig og er provoserende.

Nå som det er en såkalt storkontroll og en del borteboere må bevise at de ikke bor hjemme, finner de smutthull og lure løsninger.

Han ene jeg snakket med, skulle for eksempel og simpelthen skrive en leiekontrakt hos onkelen sin! Dermed løser det seg sannsynligvis, og han får utrolig mye penger omgjort til stipend!

Faen, så irritert jeg blir på slike kjeltringer!

Anonymous poster hash: 510c3...8f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig at Lånekassen er så naive.

Bare det at Lånekassen baserer lånet på tillit, er jo helt bak mål i dagens egoistiske og materialistiske samfunn.

Skrevet

Flere av mine medstudenter nærmest skryter av at de har satt status som borteboer, selv om de bor hjemme! Dette føles urettferdig og er provoserende.

Nå som det er en såkalt storkontroll og en del borteboere må bevise at de ikke bor hjemme, finner de smutthull og lure løsninger.

Han ene jeg snakket med, skulle for eksempel og simpelthen skrive en leiekontrakt hos onkelen sin! Dermed løser det seg sannsynligvis, og han får utrolig mye penger omgjort til stipend!

Faen, så irritert jeg blir på slike kjeltringer!

Anonymous poster hash: 510c3...8f5

Hvorfor ikke tipse Lånekassen om dette? De tar i mot tips på sånt og følger opp saken :)

Anonymous poster hash: e722d...9d1

• Liker 5
Skrevet

Tips Lånekassen! du kan sikkert gjøre det anonymt, evt opprette en ny mailadresse for formålet.

Anonymous poster hash: 99801...e22

• Liker 1
Skrevet

Alle slags svindlere provoserer meg. Fatter ikke at folk har så dårlig moral. Blir stadig hardere kår for oss ærlige sjeler her i verden.

• Liker 2
Skrevet

Han ene jeg snakket med, skulle for eksempel og simpelthen skrive en leiekontrakt hos onkelen sin! Dermed løser det seg

sannsynligvis, og han får utrolig mye penger omgjort til stipend

Faen, så irritert jeg blir på slike kjeltringer!Anonymous poster hash: 510c3...8f5

Kjeltringer er irriterende og provoserende for alle andre enn seg selv.

Ofte blir de tilslutt sittende klistret i sitt eget spunnede nett av

løgner. Sånn om det kan være en trøst.

Anonymous poster hash: 4a972...9c2

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Kjeltringer som snylter på NAV er vel minst like irriterende ?

Skrevet

Alt slikt klassifiseres til statssnyltere.

Ei venninne fikk også slikt brev, hun har gitt riktige opplysninger og har ikke bodd hjemme, men leid leilighet.

Trodde man måtte bo en viss avstand fra sine foreldre for å være borteboende? Det blir litt dumt når ungene flytter 5 min med bil bort for å få slike penger.

Anonymous poster hash: 47371...afa

Skrevet

Ei venninne fikk også slikt brev, hun har gitt riktige opplysninger og har ikke bodd hjemme, men leid leilighet.

Trodde man måtte bo en viss avstand fra sine foreldre for å være borteboende? Det blir litt dumt når ungene flytter 5 min med bil bort for å få slike penger.

Mange flytter fordi de ønsker å bo alene eller med kjæreste i studietiden. Spiller vel ingen rolle hvor langt de bor unna foreldrene. De fleste/alle ønsker å benytte seg av lånekassen når de begynner å studerer pga mange fordeler og de kan studere uten å jobbe i studietiden.

Mener du at studentene som bor i samme by som foreldrene skulle ha mistet/ikke fått studielån?

Anonymous poster hash: a7e57...1a1

Skrevet

Jeg bor hos foreldrene mine, og får ikke stipend. Det er litt drit ja, men jeg sparer i alle fall veldig mye penger på å bo hjemme. Det vrenger seg inni meg når jeg hører om folk som er oppført som borteboende, men som faktisk fortsatt får slenge klærne sine inn i den samme vaskemaskinen som de har gjort de siste 20 årene...

Anonymous poster hash: c97fd...83e
  • Liker 1
Skrevet

Er ikke provoserende i det hele tatt. Skulle bare mangle at staten ikke kan sponse noe utdanning, når disse studentene skal betale tilbake millioner i skattekroner i fremtiden..

Anonymous poster hash: 0012a...676
Skrevet

Du må bo minst 4 mil, eller 90 minutters reise (?), unna foreldrene for å få borteboerstipend.

Dette er helt idiotisk for de som bor i en by med universitet og høgskole slik vi gjør.

Dette er reelt for mitt ene barn.

Hun ønsker å gå på høgskolen i fylket her fordi det er den eneste skolen som har den fagkombinasjonen hun ønsker å ta.

Enten må hun bo hjemme og delforsørges av oss foreldre siden hun ikke kvalifiserer til stipend, eller flytte hjemmefra og ta opp fullt lån uten at noe blir omgjort til stipend siden hun bor nær foreldrehjemmet, eller så må hun flytte 3,5 mil unna skolen og basere seg på å pendle, med alle de utgifter det medfører.

Anonymous poster hash: 6349c...56d

Skrevet

Du må bo minst 4 mil, eller 90 minutters reise (?), unna foreldrene for å få borteboerstipend.

Dette er helt idiotisk for de som bor i en by med universitet og høgskole slik vi gjør.

Dette er reelt for mitt ene barn.

Hun ønsker å gå på høgskolen i fylket her fordi det er den eneste skolen som har den fagkombinasjonen hun ønsker å ta.

Enten må hun bo hjemme og delforsørges av oss foreldre siden hun ikke kvalifiserer til stipend, eller flytte hjemmefra og ta opp fullt lån uten at noe blir omgjort til stipend siden hun bor nær foreldrehjemmet, eller så må hun flytte 3,5 mil unna skolen og basere seg på å pendle, med alle de utgifter det medfører.

Slapp av, det gjelder kun for videregående-elever.

Anonymous poster hash: 27869...305

• Liker 5
Skrevet

Det er det minste veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...