Gå til innhold

Nytt kosthold - Dårlig i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har endret kostholdet mitt totalt! I fjor spiste jeg for det meste usunn mat, drakk cola zero hver dag, gjerne en sjokoladebit og masse brød. Nå derimot spiser jeg havregrøt med kanel på hver morning og til lunch spiser jeg enten rester fra middag (wok med grønnsaker, grove hjemmelagde pizzaboller, fruktsalat, sunn youghurt osv) og mellommåltider er som regel frukt (banan, druer, appelsin, epple osv) eller en liten youghurt. Mens til middag prøver jeg og variere så mye som mulig alt fra biffsalat med friske grønnsaker, wok eller bare havregrøt med banan de dagene jeg har vært lenge på skolen.. Passer på å drikke nok vann i løpet av dagen og spiser NULL godteri og potetgull uansett om det er helg eller hverdag.

Har i det siste merket at jeg har blitt utrolig treg i magen og oppblåst (ser ut som om jeg er gravid i syvende eller åttende måned noen ganger). Går heller ikke på do hver dag og når jeg først er det går det tregt, hardt og svir... Har dette noe med at jeg har endret kosthold og kroppen/magen trenger tid til å venne seg til det?

Anonymous poster hash: f64dc...bca
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Når du går fra et kosthold med mye sukker og raske karbohydrater til et kosthold med masse grove produkter og fiber så kan du bli oppblåst ja.

For mye fiber er faktisk forstoppende. Kutt ned litt på masse grønnsaker i en periode og øk litt igjen når magen begynner å fungere igjen. Det burde hjelpe :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...