Gå til innhold

Går det bra å kjøpe ting hver for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ny garderobe som trenger litt tilpassing pga skråtak. Jeg tenkte å kjøpe skyvedørene tilpasset hos én aktør, og deretter kjøpe innmaten hos ikea som ikke driver med sånt.

Selve innmaten trenger også litt avkapping, men det greier jeg selv, tror jeg.

Vil skyvedørene fra det ene stedet passe med innredningen fra Ikea? Går det ann å kombinere slikt? Er det noen som har gjort det?

Anonymous poster hash: 25cc3...d50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du først ta mål av innredningen fra ikea og så tilpasse skyvedørene etter garderoben fra den andre forhandleren.

Personlig ville jeg ikke gått for en slik løsning da du lett kan trø feil.

Ville fulgt med på COOP OBS sine bygfevare tilbud. Der har de ofte tilbud på både garderobe og innmat.

Eller fått garderobemannen til å ta mål og å komme med tegninger og forslag.

Eller en snekker.

Anonymous poster hash: 5d851...ae9

Skrevet

Da må du først ta mål av innredningen fra ikea og så tilpasse skyvedørene etter garderoben fra den andre forhandleren.

Personlig ville jeg ikke gått for en slik løsning da du lett kan trø feil.

Ville fulgt med på COOP OBS sine bygfevare tilbud. Der har de ofte tilbud på både garderobe og innmat.

Eller fått garderobemannen til å ta mål og å komme med tegninger og forslag.

Eller en snekker.

Det er hos garderobemannen jeg planlegger å kjøpe skyvedørene, siden de har tilbud. Men synes fortsatt totalen ble litt dyrere enn jeg vil ha det, også likte jeg ikea-innmaten bedre.

Hvis jeg spør de så vil de sikkert si at det blir vanskelig, for de vil jo gjerne at jeg skal kjøpe innmat hos dem også. Men jeg er villig til å tilpasse og måle opp ganske mye selv.

Skrevet

Se på prisen på obsen og regn 30 eller 40 % av, det er det de pleier å ha.

Om du sksl ha kurvstativer med kurver i fra Ikea, så tenk deg to ganger om, her har de havnet i boden, fordi de er elendige i bruk i forhold til Elfa sitt kurvsystem. Kurvene fra Ikea kan du finne på gis bort på finn.no

så vet alle min mening om disse ulike kurvene som ser make ut.

Skrevet

Se på prisen på obsen og regn 30 eller 40 % av, det er det de pleier å ha.

Om du sksl ha kurvstativer med kurver i fra Ikea, så tenk deg to ganger om, her har de havnet i boden, fordi de er elendige i bruk i forhold til Elfa sitt kurvsystem. Kurvene fra Ikea kan du finne på gis bort på finn.no

så vet alle min mening om disse ulike kurvene som ser make ut.

Haha hater trådkurver, så planlegger ikke å ha det, bare skuffer og hyller.

Prøvde å søke på garderobeskap på coop obs, men det kom ikke opp noe på nettet.

Skrevet

Skal du ha skuffer og hyller og de fine innredningene fra IKEA, så passer de bare i Pax skapstammene. Så om du ikke får plass til stammene bak skyvedøra, så er du like langt. Trådkurvene og de andre metallgarderobegreiene til IKEA er ikke noe særlig.

Anonymous poster hash: 93337...a13
Skrevet

Skal du ha skuffer og hyller og de fine innredningene fra IKEA, så passer de bare i Pax skapstammene. Så om du ikke får plass til stammene bak skyvedøra, så er du like langt. Trådkurvene og de andre metallgarderobegreiene til IKEA er ikke noe særlig.

Anonymous poster hash: 93337...a13

Tenkte å skjære til stammene slik at de evt passer med skyvedørene. Er det dumt? Den skal bare skjæres til øverst, og om jeg putter hyller akkurat der dørene skal passe så kan jeg feste dørene til hyllene. Eller blir det et stort prosjekt?..

Skrevet

Bare ha i bakhodet at dørene ikke må komme i konflikt med skuffene i innmaten. Det er gjerne der man tabber seg ut. Skyvedørene regnes som oftest på denne måten: den totale bredden delt på antall skyvedører. Overlappen er ofte håndtaket/rammen på døren.

Eks: total bredde 3m, 3 dører med ramme på 4 cm = hver dør 108cm

Håper det ga mening :) ofte kan man velge 3 spors løsning. Det gjør det lettere mtp innmaten, men bygger mer i dybden.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bare ha i bakhodet at dørene ikke må komme i konflikt med skuffene i innmaten. Det er gjerne der man tabber seg ut. Skyvedørene regnes som oftest på denne måten: den totale bredden delt på antall skyvedører. Overlappen er ofte håndtaket/rammen på døren.

Eks: total bredde 3m, 3 dører med ramme på 4 cm = hver dør 108cm

Håper det ga mening :) ofte kan man velge 3 spors løsning. Det gjør det lettere mtp innmaten, men bygger mer i dybden.

Hei og takk for innlegg :) Jeg skal bare ha 2 dører, men skjønner at innmaten ikke må komme i konflikt med dørene. Med skyvedører kan jeg jo bare se halve skapet av gangen, men det går greit. Vet fortsatt ikke om jeg tør gjennomføre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...