Ulick Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 En 12 år gammel jente fra Namsos, Norge, ble gjengvoldtatt to ganger av fire muslimske innvandrere i alderen 15 til 18 år. Alle fire tilsto, og hevdet at den tolv år gamle offeret samtykket. Jenta ble gjengvoldtatt i skolegården. I Namdal tingrett i Nord-Trøndelag innrømmet en av de tiltalte å ha gjennomført overgrepene, mens to av de tiltalte erkjenner delvis straffskyld. Den fjerde erkjenner å ha gjort det som er beskrevet i tiltalen, men sier han ikke har forstått at voldtekt er straffbart. Strafferammen for voldtekt er 21 års fengsel, men disse gjerningsmennene slapp unna med en bot. Tre av dem fikk også samfunnstjeneste i tillegg. En av gjerningsmennene ble også dømt for å ha voldtatt en annen tretten år gamle jente. Han ble bare dømt til å betale en bot for denne voldtekten. http://www.nrk.no/trondelag/tiltalt-for-overgrep-mot-12-aring-1.10916986 Jeg synes Norge minner mer og mer om Saudi-Arabia. Det eneste som mangler, er at jenta blir steinet fordi hun lot seg voldta. 8
Sir Winston Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 En 12 år gammel jente fra Namsos, Norge, ble gjengvoldtatt to ganger av fire muslimske innvandrere i alderen 15 til 18 år. Alle fire tilsto, og hevdet at den tolv år gamle offeret samtykket. Jenta ble gjengvoldtatt i skolegården. I Namdal tingrett i Nord-Trøndelag innrømmet en av de tiltalte å ha gjennomført overgrepene, mens to av de tiltalte erkjenner delvis straffskyld. Den fjerde erkjenner å ha gjort det som er beskrevet i tiltalen, men sier han ikke har forstått at voldtekt er straffbart. Strafferammen for voldtekt er 21 års fengsel, men disse gjerningsmennene slapp unna med en bot. Tre av dem fikk også samfunnstjeneste i tillegg. En av gjerningsmennene ble også dømt for å ha voldtatt en annen tretten år gamle jente. Han ble bare dømt til å betale en bot for denne voldtekten. http://www.nrk.no/trondelag/tiltalt-for-overgrep-mot-12-aring-1.10916986 Jeg synes Norge minner mer og mer om Saudi-Arabia. Det eneste som mangler, er at jenta blir steinet fordi hun lot seg voldta. En to år gammel tragisk sak. Er det en grunn til at du trekker denne frem i dag?
Gjest Ferie Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 En to år gammel tragisk sak. Er det en grunn til at du trekker denne frem i dag? For vi glemmer ikke saken. Vi vil heller ikke at saken skal bli glemt. Her må noen ta ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Jeg synes det er en utrolig trist sak, men det er også trist at du TS og media generelt bryr seg så mye om ens religion. De skriver det aldri om en person er kristen (noe ABB var) eller ateist eller hinduist, men om personen er muslim så skaper det store overskrifter. Bare en tanke.. Anonymous poster hash: bb63b...dee 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Jeg synes det er en utrolig trist sak, men det er også trist at du TS og media generelt bryr seg så mye om ens religion. De skriver det aldri om en person er kristen (noe ABB var) eller ateist eller hinduist, men om personen er muslim så skaper det store overskrifter. Bare en tanke.. Anonymous poster hash: bb63b...dee ABB sitter i buret... Det gjør ikke disse, derfor er det relevant hvem de er. Anonymous poster hash: 8ffee...a4e 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 ABB sitter i buret... Det gjør ikke disse, derfor er det relevant hvem de er. Anonymous poster hash: 8ffee...a4e Det er relevant hvem de er, men deres religion synes jeg ikke er særlig relevant. Jeg tenker ikke "aha, dem ja!" når jeg ser "12 år gammel jente voldtatt av fire muslimer". Deres religion sier meg ikke særlig mye akkurat annet enn at de tror på Gud. Tror du det hadde stått på VG "jente voldtatt av ateist" om min sak hadde vært på VG? Det tror ikke jeg. På samme måte som at det ikke stod "kristen mann stod bak terrorhandlingene 22.juli". Det jeg sier er at deres religion har ikke noe med denne grusomme saken. De skulle gjerne hatt 21 år hele gjengen i fengsel, men ikke fordi de er muslimer men fordi de er voldtektsmenn. Skjønner du hva jeg mener? Om man tror på ailiens eller Gud eller en stein så har det ingenting å si. En voldtektsmann er en voldtekstmann og det betyr ikke at det man tror på støtter voldtekt. Anonymous poster hash: bb63b...dee 3
Tøytigern Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Skjønner du hva jeg mener? Om man tror på ailiens eller Gud eller en stein så har det ingenting å si. En voldtektsmann er en voldtekstmann og det betyr ikke at det man tror på støtter voldtekt. Anonymous poster hash: bb63b...dee 2
Gjest Meeh Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Du vet at praktisk talt alle slike voldtekter som beskrives i artikkelen begås av muslimer? 4
Drizzt Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jøss, hvem ville ikke samtykket til å bli gjengvoldtatt hele to ganger av 4 muslimer? At en ung muslim ikke vet at å voldta er straffbart er ikke særlig overraskende. I kvinneundertrykkende kulturer og religioner hvor voldtekt er normen og den voldtatte straffes ... At de ikke fikk sitte i fengsel (ja, 15-årige voldtektsmenn skal jammen sitte i fengsel i flere år og nei, de er ikke barn) er heller ikke overraskende. Norges straffeutmåling er både til å le og til å gråte av. Til de som tror at voldtekt og gjengvoldtekt er det samme og kommer alltid med ''nordmenn også voldtar'' vil jeg si at det er en tåpelig unnskyldning for at ikke-nordmenn fra bestemte land står for gjengvoldtekter og overfallsvoldtekter. Ja, jeg vet at det ikke ser pent ut i deres rosa bilde av verden og alle innvandrere, men sant er sant. Endret 22. januar 2015 av Drizzt 7
Tøytigern Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Jøss, hvem ville ikke samtykket til å bli gjengvoldtatt hele to ganger av 4 muslimer? At en ung muslim ikke vet at å voldta er straffbart er ikke særlig overraskende. I kvinneundertrykkende kulturer og religioner hvor voldtekt er normen og den voldtatte straffes ... At de ikke fikk sitte i fengsel (ja, 15-årige voldtektsmenn skal jammen sitte i fengsel i flere år og nei, de er ikke barn) er heller ikke overraskende. Norges straffeutmåling er både til å le og til å gråte av. Til de som tror at voldtekt og gjengvoldtekt er det samme og kommer alltid med ''nordmenn også voldtar'' vil jeg si at det er en tåpelig unnskyldning for at ikke-nordmenn fra bestemte land står for gjengvoldtekter og overfallsvoldtekter. Ja, jeg vet at det ikke ser pent ut i deres rosa bilde av verden og alle innvandrere, men sant er sant. Nei. Det du påstår her er ikke sant. Og det er 16 år som er seksuell lavalder.
debattanten Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Jeg synes det er en utrolig trist sak, men det er også trist at du TS og media generelt bryr seg så mye om ens religion. De skriver det aldri om en person er kristen (noe ABB var) eller ateist eller hinduist, men om personen er muslim så skaper det store overskrifter. Bare en tanke.. Anonymous poster hash: bb63b...dee Nja, det kan jo være at muslimer skiller seg litt ut da. Nå skal man ikke være rasist eller generalist, men når det er etablerte fakta så syns jeg det er greit å nevne det da man ikke juger eller noe i den duren, sannheten må det være lov å snakke om. Kan ikke huske sist jeg hørte mye om at en gjeng ateister eller kristne gjengvoldtok noen. Var vel et år her hvor 48 av 49 overfallsvoldtekter i Oslo var ikke-vestlige innvandrere. Sikkert ikke alle muslimer, men igjen, ikke nordmenn stort sett altså. Og ABB var ikke kristen, det stempelet fortjener han ikke. I testamentet hans kommer det veldig tydelig frem at han ikke var kristen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Jeg synes det er en utrolig trist sak, men det er også trist at du TS og media generelt bryr seg så mye om ens religion. De skriver det aldri om en person er kristen (noe ABB var) eller ateist eller hinduist, men om personen er muslim så skaper det store overskrifter. Bare en tanke.. Anonymous poster hash: bb63b...dee Dersom en overveldende majoritet av voldtektsmenn hadde en blå flekk i pannen, hadde det blitt nevnt når dette skjedde for n-te gang. Spesielt om mange med blå flekk i pannen var del av en organisasjon hvis syn på kvinner var spesifikt negativt, var kjent for å stå utenfor samfunnet og deres opphav var fra land der voldtekt var utbredt og godtatt. Det nevnes ikke at de er muslimer fordi religion i seg selv trenger å bety noe, men fordi det ofte gjør det. Dessverre. Et negativt kvinnesyn er ikke en fellesnevner for ateister - det er det for muslimer. Dette vet alle oppegående, voksne mennesker - sannsynligvis også du, selv om du av politisk korrekthet vil vri på situasjonen. Skal man bekjemte et fenomen, må man til årsaken. Da er fellesnevnere for kriminelle relevant. Anonymous poster hash: 384d9...19b 4
Tvist Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Nå står det så vidt jeg kan se kun at det er personer av utenlandsk opprinnelse. At de er muslimer står ikke i artikkelen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Hva har personens religion med saken å gjøre? Altså, jeg ble voldtatt av en ateist. Ateister voldtar også. Jeg synes det er en utrolig trist sak, men det er også trist at du TS og media generelt bryr seg så mye om ens religion. De skriver det aldri om en person er kristen (noe ABB var) eller ateist eller hinduist, men om personen er muslim så skaper det store overskrifter. Bare en tanke.. Anonymous poster hash: bb63b...dee Voldsforsker" Ragnhild Bjørnebekk ved Politihøgskolen sier følgende til Dagsavisen 12, november 2004:Tidligere var gjengvoldtekter ikke registrert som fenomen i Norden i det hele tatt. Det var et fenomen som dreide seg om en kriminell handling i krig. Men nå ser vi at denne formen for voldtekt er overført til det sivile samfunnet, og dukker opp stadig oftere. I Norge registreres voldtekter bare på en måte, uansett om den er utført av mange sammen, eller om overgriperen bare er en person. l Sverige og Danmark er trenden med gruppevoldtekter tatt opp som et problem, de registrerer tilfellene i større grad enn oss, og forsker også mer på problemet. I mange av tilfellene med gruppevoldtekter er det innvandrere involvert, og overgriperne kan også være svært unge. Gruppevoldtekter er mye brukt i krig, både for å krenke kvinnene og deres familier, eller for å gjøre kvinnene gravide og tvinge dem til å føde krigsherrens barn med krigsherrens arvestoffer. Å voldta kvinnene anses som den største krenkelsen du kan foreta overfor en fiende, forklarer Bjørnebekk", Gjengvoldtekter er et importert fenomen. Om samfunnet skal gjøre noe med det så må man identifisere gruppene som driver med dette og sette inn virkemidler der problemet er. Å være politisk korrekt her og si at "det finnes slemminger overalt" er å stikke hodet i sanda. Vi importer bøttevis av unge menn med holdninger til vantro kvinner (les horer). Og da nytter det ikke å drive hodnigskapende arbeid på bygdeungdomslaget. Vi får kalle en spade for en spade selv om vi muligens stigmatiserer han som ikke syntes dette er ok. Anonymous poster hash: bebd5...5d7 6
Sir Winston Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Nå står det så vidt jeg kan se kun at det er personer av utenlandsk opprinnelse. At de er muslimer står ikke i artikkelen. Det står: "De fire kommer alle fra forskjellige afrikanske land, og er kommet til Norge etter 2008. For tiden er de elever på videregående skole." Da er islam en absolutt mulighet! 2
Scoop Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Strafferammen er 21 års fengsel, men nye regler sier at barn ikke skal fengsles uten at det er særlig påkrevd. Om det ikke er "særlig påkrevd" med fengsling for GJENGVOLDTEKT av en 12-åring, hva skal da til? Den ene forstod ikke at det var straffbart engang, hvilke andre forbrytelser tror han er lovlig da? Drap? Ran? Det er dessuten litt kvalmende at disse personene blir omtalt som barn. Stakkars, stakkars jente... 5
Marjam83 Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Når du synker så lavt som til å begå voldtekt og ellers er psykisk tilregnelig i gjerningsøyeblikket burde du bli sperret inne resten av livet av hensyn til mulige nye ofre. En bot og samfunnstraff for en så grov handling er bare utrolig tragisk. Synes generelt norsk lov burde inneholde mye strengere straffer for voldskriminalitet. Er noe riv ruskende galt når vinnings kriminalitet straffes hardere enn å ødelegge livet til levende vesener. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Uff tragisk sak, gammel eller ei. Men hvor står det at de er muslimer? Anonymous poster hash: 619dc...351
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Det står: "De fire kommer alle fra forskjellige afrikanske land, og er kommet til Norge etter 2008. For tiden er de elever på videregående skole." Da er islam en absolutt mulighet! Ja, og det er også mulig å være katolsk kristen, ateist eller tilhøre en eller annen stammetro. Eller er det slik at så lenge landet er muslimsk er man automatisk muslim? Er jeg kristen fordi min familie er det? Spennende. Anonymous poster hash: 619dc...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå