AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har ikke barn (enda) men jeg har hund. Og jeg har opplevd mye rart når det kommer til andre sine barn. Barn som stormer bort med hevet arm for å klappe hunden uten å spør først. I ett tilfelle gikk en gutt på rundt åtte år til angrep på hunden min med en svær grein! Skulle visst "lekesloss". Hunden min ble redd og prøvde å komme seg unna. Jeg hadde hunden i bånd, og ble egentlig ganske forbanna. Foreldrene til gutten gikk rett bak og sa ingenting. Synes at det er alle foreldres plikt, uansett om de har hund eller ei, å lære barna korrekt oppførsel rundt dyr, for å unngå farlige situasjoner. Hundeeiere har jo sitt ansvar, men foreldrene har også ansvar for å lære barna sikkerhet. Anonymous poster hash: ea553...5b2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Helt enig med deg! Jeg har selv hund og barn (13, 16, 9 uker). I sommer var nabofamilien på middag/grilling hos oss, og jenta som nå er 10 år løp etter hunden hele tiden. Vi sa at når hunden gikk i buret skulle hun få være i fred. Men denne jenta bare stakk hodet inn. Hun roper på hunden, som etter lang tid med kurs og dressur kommer på innkalling, før hun igjen tramper og skriker:" NEI!!! FYY!!" Foreldrene sitter der og ler. Siste gang de var på mat hos oss for å si det sånn. Helt enig med deg ja😬Anonymous poster hash: db532...52a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Har opplevd det samme selv. Gikk rolig på en sti med hunden i bånd. En gutt på ca 6-7 år stormet frem og skrek "bøøøh!" opp i fleisen på hunden min. Den antatte faren reGerte ikke. Jeg sa noen velvalgtenord til han. Etter stenkasting og erting kan den ikke fordra barn (dette var i hagen, og en guttegjeng kom bort til gjerdet). Den dagen jeg så dette ble det månelyst, og de kom aldri tilbake. Noen foreldre lærer barna sine å omgås dyr, andre lærer ungene å oppføre seg som dyr. Dessverre. Ikke rart unger blir bitt innimellom.Anonymous poster hash: 96218...f11 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Enig! I likhet med å lære barn å ikke løpe ut i trafikken, må man også lære dem respekt for dyr. Selv den snilleste hund kan bite dersom den føler seg truet eller angrepet. Det er utrolig synd dersom noe skjer, både for barn og hund. Barnet blir redd for hunder kanskje for resten av livet, og hunden blir avlivet unødig. TSAnonymous poster hash: ea553...5b2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Ja, barn bør absolutt lære seg å te seg rundt dyr. Jeg jobbet på en besøksgård før med hester og andre dyr. Der kom familier og barnehager på besøk. Vi forklarte hvordan de skulle te seg rundt dyr. Men det gikk ofte inn det ene øret og ut det andre. Ikke bare på barna, men også de voksene. Ofte måtte vi som jobbet på gården passe på barna mens foreldre og/eller de ansatte i barnehagen koste seg med kaffe og skravling i matpausen. For de syntes tydeligvis ikke det gjorde noe at barna løp rundt og hylte og skreik rundt dyrene. Selv om vi hadde sagt dette på forhånd.Så dette er faktisk de voksene som har tilsyn med barna sin oppgave enten det er barnehage ansatte eller foreldre.Anonymous poster hash: bdc9c...2a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå