Gå til innhold

hvis det beregnes lønn fra 1.12 til 31.12. 2014, men lønning er 2 januar 2015-er dette da ikke med på trekkoppgaven for 2014?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke visum til mannen min om dette ikke er med for 2014!

Anonymous poster hash: 127c1...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når utbetalingene er i januar så hører denne lønningen til lønnsåret 2015 uavhengig av når den er opptjent.

• Liker 2
Skrevet

Utrolig jævlig! Takk for svar

Skrevet

Året det utbetales i som teller ja.

Anonymous poster hash: d8529...b76

Skrevet

Ekstravaktene jeg har jobbet i desember, fikk jeg utbetalt den13 januar, og ble lagt som tilleggskjøring for 2014.

Anonymous poster hash: 8d849...287
Skrevet

Utrolig dumt. Griner! Mange år sammen også feller 20 000 muligheten for at vi får lov til å være sammen.

Skrevet

Dere får flytte til hans hjemland da. Kravet er jo bare ca 250 000 Kr, og det hadde du neppe forsørget begge på uansett, så da var planen navsnylting da eller? Dere må jo ikke bo i Norge.

• Liker 3
Skrevet

Fra 2015 så er det endringer pga A- meldingen som har trått i kraft så nå er det kontantprinsippet som gjelder. Dvs. at opptjent lønn i desember 2014 som utbetales i 2015 skal innberettes på 2015. Dersom dette skulle blitt med på 2014 så burde arbeidsgiver ha endret utbetalingsdatoen til 31.12.14.

• Liker 2
Skrevet

Iiiiidiot!!!!! Ingen navsnylter j..rassist! Har da nok midler på bok. Tosk!

Skrevet

Dere får flytte til hans hjemland da. Kravet er jo bare ca 250 000 Kr, og det hadde du neppe forsørget begge på uansett, så da var planen navsnylting da eller? Dere må jo ikke bo i Norge.

Klart man skriver sånt anonymt. Du vil vel ikke stå på torget og rope at du er rasist?

Skrevet

Morsomt med bitre folk du og særlig når de ikke har satt seg inn i reglene. Min kjæreste har 200 000 i oppsparte midler og jeg har 400 000. Har selv høyere utdanning og en årslønn på nesten 500 000. Siden jeg er nyutdannet startet jeg i jobb sent i år. UDI er firkantet på regler og vkl selvsagt at man er i arbeid. Å dra slutninger og å generalisere sånn er for meg urovekkende. Sier litt om holdninger vi må møte senere. Tragisk. TS

Skrevet

Dersom du var fulltidsstudent første semester, så blir inntektsgrensen nedjustert.

Anonymous poster hash: b5995...a4e
Skrevet

Hvis ikke reglene er endret siden jeg prøvde å sette meg inn i dem, skal en bevise forsørgerevne. At paret er i stand til å greie seg uten å være avhengige av offentlige midler for å kunne bli et par. Rett og slett for å hindre import av sosialklienter.

Det er parets samlede inntekt/formue som legges til grunn. Normalt dokumenteres parets forventede inntekt ved utskrift av tidligere inntekt. Men der er rom for skjønn. Hvis partner har fått en stilling han/hun skal begynne i etter flyttingen, eller hvis du har fått fulltidsjobb, men ikke ennå fått arbeidet et fullt lønningsår. Renteinntekt fra bank, avkastning fra aksjer, leieinntekter etc. teller også med. Her har regelverket gitt rom for skjønn. Riktignok ser det ut som om det offentlige har lagt seg til vanen å avslå der en kan, og ikke bruke skjønnet før de mottar en eventuell klage. Sparer sikkert mye ekstraarbeid sånn...

Skrevet

Fra 2015 så er det endringer pga A- meldingen som har trått i kraft så nå er det kontantprinsippet som gjelder. Dvs. at opptjent lønn i desember 2014 som utbetales i 2015 skal innberettes på 2015. Dersom dette skulle blitt med på 2014 så burde arbeidsgiver ha endret utbetalingsdatoen til 31.12.14.

Hvor har du lært dette? Slik jeg skjønt er det når det var mulig å få lønnen som teller? Altså kan det som tjenes opp i Desember telles til 2015. det var da hun tjente opp midlene og kunne fått lønnen utbetalt om hun bedt om tex forskudd?

Anonymous poster hash: 9bb1a...c2b

Skrevet

Hvor har du lært dette? Slik jeg skjønt er det når det var mulig å få lønnen som teller? Altså kan det som tjenes opp i Desember telles til 2015. det var da hun tjente opp midlene og kunne fått lønnen utbetalt om hun bedt om tex forskudd?

Telles til 2014 mente jeg jo Da...

Skrevet

Telles til 2014 mente jeg jo Da...

Jeg jobber med lønn og har hatt diverse kurs og opplæring i forhold til A-ordningen som har kommet. Dette er en av de endringene som gjelder fra 1.1.

Skrevet

Ja ja, men poenget med reglene er ikke å vise hva en har tjent, egentlig. Men derimot å indikere om paret samlet kan forvente å tjene tilstrekkelig i årene som kommer. Ofte gir fjorårets inntekt den greieste indikasjonen, og det er derfor det i hovedsak benyttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...