AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Usikker på om dette bør ligge her eller under "karriere og utdanning", men det får gå.. Jeg har ikke fått innvilget studielån dette skoleåret da jeg ligger for langt bak i studieprogresjon (5p over 60p, som er grensen). Jeg har en deltidsjobb og samboer som jobber fullt så å forsørge oss selv i hverdagen er ikke noe problem, problemet ligger i at siden jeg går på privat høyskole får jeg en en regning på over 30.000,- på begynnelsen av hvert semester som jeg ikke har midler til å finansiere uten studielån. I høst løste jeg det ved å delvis finansiere det med forbrukslån i min bank og delvis med sammenskrapte midler. Planen var å ta inn igjen det tapte ved juleeksamenene, med dette gikk desverre ikke som ønsket (å ta et "dobbelt" semester var visst ikke så enkelt som jeg hadde håpt..) og jeg er tilbake der jeg var for et halvt år siden. Bortsett fra at jeg nå ikke ser ut til å få mer lån.. og regningen til skolen er allerede forfalt.. Så, hva i alle dager kan jeg gjøre? Er det noen kredittkort som er lette å få? Håper noen kunnskapsrike folk har noen tips til meg her.. Det blir tatt imot med stor takk! Anonymous poster hash: 83188...56b
Gjest BonBon Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Snakk med skolen og spør om du kan få en nedbetalingsplan fremfor å betale hele summen på en gang. IKKE BRUK KREDITTKORT Og jobb knallhardt slik du rr under grensen igjen til neste semester. Du klarer det! 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Ja, skolen må da kunne være behjelpelig med å komme med en løsning så du får betalt skolepengene på 30 000. De ønsker jo å få pengene, så om du sier det som det er og er ærlig, så vil du bli belønnet med en avbetalingsplan. Anonymous poster hash: 35951...24f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Du søker im permisjon fra studiene. Så jobber du fulltid i et års tid. Lever på studentbudsjett, hver eneste ekstra krone inn spares. Også melder du deg opp til å ta en eksamen på minimum 5 stp i løpet av dette året, slik at du får støtte fra Lånekassen igjen når du begynner å studere igjen, Anonymous poster hash: 87cd5...2f4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå