Gå til innhold

Har du noen gang blitt utsatt for innbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Var du hjemme da det skjedde?

2) Ble noen skadet?

3) Bor du fortsatt i samme bolig etter innbruddet?

Jeg bare spør av nysgjerrighet, er veldig redd for innbrudd da jeg bor i første etasje.

Anonymous poster hash: e2cc7...be2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbruddsforsøk, men få gidder å krangle med en stor hund. Var hjemme, og siden de ombestemte seg, så skjedde ingenting. Bor ikke der lengre, men av andre årsaker enn det.

Et par i familien har vært hjemme under innbrudd om natten. Ingen skadde, og bor der fortsatt.

Det er en del ting du kan gjøre for å senke risikoen for innbrudd, så er du redd for det, ville jeg gjort litt småting for å senke den. Men vet ikke hva du har gjort da.

Anonymous poster hash: 80c08...72f

Skrevet

Innbruddsforsøk, men få gidder å krangle med en stor hund. Var hjemme, og siden de ombestemte seg, så skjedde ingenting. Bor ikke der lengre, men av andre årsaker enn det.

Et par i familien har vært hjemme under innbrudd om natten. Ingen skadde, og bor der fortsatt.

Det er en del ting du kan gjøre for å senke risikoen for innbrudd, så er du redd for det, ville jeg gjort litt småting for å senke den. Men vet ikke hva du har gjort da.

Anonymous poster hash: 80c08...72f

Bra det gikk fint med dere da! Sjansen for innbrudd her jeg bor er liten, det er stille og rolig her og masse blokker overalt. Men vurderer likevel å få meg alarm. En i min familie var student i USA, og en kveld hun kom hjem så kjente hun en hånd som tok tak i foten hennes. Hun ble voldtatt, banket opp og de stjal verdisaker. Hun bodde i tillegg på en dorm, men var tilfeldigvis ingen hjemme den kvelden. Huskr den historien fra jeg var mindre og får helt frysninger av det!

Denne typen er kanskje mer vanlig i USA da.. men man blir jo bekymret over lyder etc.

Anonymous poster hash: e2cc7...be2

Skrevet

Det har vært innbrudd i huset mitt to ganger. Begge ganger midt på dagens, mens jeg var på jobb. Skaffet alarm etter siste gang, og det har ikke skjedd siden.

Anonymous poster hash: 4877e...a85
Skrevet

Hadde innbrudd mens jeg var hjemme. Ekkel følelse men beskytter-instinkter kicker inn så tok tak i det første og største jeg fikk tak i og jaga bort tyven. Jeg er heller ikke store damen, og til vanlig er jeg egentlig super-pingle. Jeg bor ikke lenger i huset av andre årsaker.

Her vi bor nå, har vi skaffet oss alarm. Av mannen min ønsker jeg fortsatt balltre, etter den hendelsen.

Anonymous poster hash: 72834...f44

Skrevet

1) Var du hjemme da det skjedde?

- Nei, vi var på hytta. Det var hjemme hos foreldrene mine det skjedde.

2) Ble noen skadet?

- Nei.

3) Bor du fortsatt i samme bolig etter innbruddet?

- Ja, de bodde i samme hus i mange år etter det skjedde. De byttet vinduet som var knust og fikk alarm og erstattet tingene som ble stjelt.

Anonymous poster hash: f25b5...595
Skrevet (endret)

Ja det kom en utlending inn midt på natta. Jeg liker å være oppe sent på natterstid, så jeg hørte mye jammer og bråk rundt kl. 3. Før han fikk knust vinduet fikk jeg karret meg ut. Han var iført finlandshette og sort kjeledress. Stilte meg bak han og spurte hva han ville, var rasende! Han skvatt og skrek som ei jente og sprang av gårde. Aldri hatt innbrudd siden. :icon_lol:

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 2
Skrevet

Vi har ikke hatt innbrudd (tror ikke folk tør pga stor hund).

Mamma og pappa hadde innbrudd da hun var gravid. De hadde tømt hele huset mens de sov. Freaky!

Skrevet

Ja, da jeg bodde utenlands. Delte rom med en annen, men ingen av oss var der da det skjedde. Husvertene var hjemme, men stort hus og de kom inn vårt soverom. De fikk med mye verdisaker og nesten alle mine klær...ingen ble skadet, men husvertinnen ble ganske satt ut (begynte å røyke i skjul for mannen), og tror de skaffet alarm etter et nytt forsøk året etter. Et land med lite vold men mye stjeling. Bor ikke i det landet lenger, men har vært flere ganger på besøk i ettertid.

Anonymous poster hash: 18412...ee5

Skrevet

1. Nei jeg var ute et par timer på kveldstid med venner og kom hjem til robbet hus.

2. Nei, siden ingen var hjemme.

3. Bor her enda, og i begynnelsen var jeg utrolig redd. Det var en periode med mye innbrudd i nabolaget det skjedde. Det som er litt rart er at jeg bor nesten i sentrum og det derfor er temmelig mange folk rundt om kring, så nesten litt rart at de ikke ble oppdaget. De tok med seg utrolig mye, til og med ting som ikke ville ha noe salgsverdi (dog høy innkjøpsverdi for meg).

Det har skjedd rare ting i ettertid og, bla så var det en kveld jeg halvsov på sofaen så merket jeg lyder av at noen prøver å åpne ytterboden. Ser at en fyr deretter tar i døra til naboen (inngangsdør rett ved min, der stuevindu vender ut) Deretter ser han meg, så ut som han trodde jeg sov. Så hørte jeg mer fomling med døra til boden før han prøver min ytterdør. Da satte jeg meg opp og han dro sin veg heldigvis. Det som var så dumt var at utelyset ikke funket slik at jeg ikke fikk sett han. Nå virker det som det ikke er noe som foregår i nabolaget lengre heldigvis. Men en ting jeg var veldig glad for i det hele, var at jeg hadde innboforsikring.

Anonymous poster hash: b21e9...b9a
Skrevet

Innbruddsforsøk på hybelen til samboeren. Vi våknet begge av noen lyder utenfor å skjønner at noen prøver å bryte seg inn vinduet der vi ligger og sover. Samboeren spretter opp og brøler: "hva driver du med" eller noe sånt. Får et "sorry" fra en narkis utenfor, som så drar sin vei. :fnise: Ingenting ble stjålet og ingen ble skadet. Har flyttet nå, men ikke pga. innbruddet. Tror forresten de hadde innbrudd en annen gang også. Da hadde de bare gått inn døra og inn på nærmeste hybelrom. Bodde rett ved Nygårdsparken, så det er kanskje ikke så rart de var litt utsatt.

Anonymous poster hash: 6abaa...9e2
Skrevet

da jeg var ca 1 år gammel klatret en innbruddstyv over meg mens jeg lå og sov i senga mi under vinduet i 1. etasje. creepy! hele familien var hjemme, men lå og sov da dette var grytidlig på morgenen...

har også hatt innbrudd da jeg bodde i kollektiv midt i Oslo sentrum. ingen var hjemme og her hadde tyven klart å komme seg inn i bakgården og inn et vindu. det var "bare" en mac som lå på stuebordet som var borte. han hadde heldigvis ikke vært inne på rommene eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...