Gå til innhold

Hvordan få en unge til å bytte smokkemerke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 1 år bruker en smokk som ikke er bra for tennene pga formen (husker ikke hva merket heter men er ikke de kjente som Avent og Nuk), tips for å få han til å godta et annet merke? Han bruker kun smokk når han sover og på lengre bilturer. Han tar gjerne de smokkene han ikke liker ellers på dagtid, har testet det, men legger vi han med feil smokk så blir det hylskriking. Burde nok byttet tidligere eller aldri brukt den type smokk, men gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 2b7c7...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smokk bruk er bare anbefalt frem til 8 mnd så kansje bare kutte den ut?:)

Anonymous poster hash: c3cb0...e9d

• Liker 1
Skrevet

Smokk bruk er bare anbefalt frem til 8 mnd så kansje bare kutte den ut? :)

huh? er det? Mine har da brukt smokk lengre enn det..

Men til TS, du får bare prøve med andre merker over litt tid og se om det går se til..

Anonymous poster hash: d8fd7...931

Skrevet

Min erfaring er dessverre at det er lettere å få dem til å slutte med smokken enn å få dem til å bytte merke. For oss tok smokkeslutt 2-4 dager, så det kan være en idé å prøve seg på det en langhelg eller lignende. Et tips kan jo være å dra på hyttetur, til besteforeldre el.l og "glemme" smokkene hjemme.

Skrevet

huh? er det? Mine har da brukt smokk lengre enn det..

Men til TS, du får bare prøve med andre merker over litt tid og se om det går se til..

Anonymous poster hash: d8fd7...931

Det er det, står på mange av smokkepakkene, ellers så fant jeg denne:

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Dropp-denne-nar-barnet-er-seks-maneder-7331535.html

Skrevet

Man har ikke smokk....ihvertfall ikke på en ett-åring!!!

Hvorfor i all verden skal man der??

Hilsen 4-barns mor.

Anonymous poster hash: 35fc7...679

• Liker 1
Skrevet

Man har ikke smokk....ihvertfall ikke på en ett-åring!!!

Hvorfor i all verden skal man der??

Hilsen 4-barns mor.

Noen barn har større sugebehov enn andre. Noen barn har koseklut de ikke kan sove uten. Noen barn er forskjellige fra andre barn. Noen foreldre har veldig behov for å kritisere andre foreldre. Noen foreldre velger å fokusere på andre ting enn deg.

• Liker 13
Skrevet

Jøss, er det et problem å bytte smokkemerke, altså? Har jeg aldri tenkt over. Kun vår eldste brukte smokk, og jeg kjøpte nye smokker etter innfallsmetoden, og ikke etter merke. Merket aldri noe til om hun syntes det var "feil smokk".

Anonymous poster hash: 72ff9...379
Skrevet

Hvis du først skal i gang med å bytte merke hadde jeg heller sluttet med smokk.

Jeg er absolutt ikke noen fanatiker selv med den smokke-sluttingen, men siden du først er i gang med forandringene så kan du jo liksågodt bli ferdig med det? :)

Anonymous poster hash: 66210...8ff

• Liker 1
Skrevet

Det er vel like greit å ta smokkeslutten nå, - det blir ikke lettere senere!

Skrevet

Noen barn har større sugebehov enn andre. Noen barn har koseklut de ikke kan sove uten. Noen barn er forskjellige fra andre barn. Noen foreldre har veldig behov for å kritisere andre foreldre. Noen foreldre velger å fokusere på andre ting enn deg.

Et barn begynner jo ikke med smokk. Det er det foreldrene som gjør.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Er det så nøye da? Han er jo ung enda, og så lenge han slutter rundt treårsalder så retter jo tennene seg igjen.

Hadde ikke giddet å stresse med det. La han kose seg med smokken sin du.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Ja, og så...

Smokk er ikka akkurat farlig eller skadelig, så hvorfor så krass? Skulle tro det var røyk foreldrene hadde prakket på ungen i følge enkelte av komentarene her.

Unger er forskjellig, og har forskjellig behov. Slik er det bare.

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Jøss, er det et problem å bytte smokkemerke, altså? Har jeg aldri tenkt over. Kun vår eldste brukte smokk, og jeg kjøpte nye smokker etter innfallsmetoden, og ikke etter merke. Merket aldri noe til om hun syntes det var "feil smokk".

Unger er forskjellig, og har forskjellig preferanser. Er det så vanskelig å forstå da?

Skrevet

Et barn begynner jo ikke med smokk. Det er det foreldrene som gjør.Anonymous poster hash: 35fc7...679

Newsflash: babyer har stort sugebehov!

Anonymous poster hash: eb7a1...ae3

• Liker 2
Skrevet

Newsflash: babyer har stort sugebehov!Anonymous poster hash: eb7a1...ae3

Newsflash: ettåringer er ikke babyer.

• Liker 3
Skrevet

Med den logikken begynner ikke barn med bleier heller. Eller flaske. Eller pysj. Det betyr ikke at de tingene ikke kan være gode å ha.

• Liker 6
Skrevet

Unger er forskjellig, og har forskjellig preferanser. Er det så vanskelig å forstå da?

Jøss, jeg sier bare at jeg ikke har hørt om det før. Kjenner da mange som har brukt smokk til ungene sine, men aldri hørt om noen som ha det eller det merket. Tenkte TS kanskje gjør problemet større enn det er.

Skrevet (endret)

Er barnet ett år så bør du heller slutte enn å opprettholde/endre en uvane.

Smokk er urenslig og språkhemmende.

I tillegg er det problemer med tannstilling, opprettholdelse av unaturlig suttebehov og sikling.

En dag skal du jo slutte. Det passer jo aldri;)

Edit skrivefeil

Endret av Rotemor
Skrevet

Jøss, jeg sier bare at jeg ikke har hørt om det før. Kjenner da mange som har brukt smokk til ungene sine, men aldri hørt om noen som ha det eller det merket. Tenkte TS kanskje gjør problemet større enn det er. Anonymous poster hash: 72ff9...379

Mitt barn er også slik. Kun en type smokk som aksepteres, og det samme gjelder flaskene. Hun nekter plent å drikke fra andre flasker enn et konkret flaskemerke. Og det er ikke pga mangel på forsøk fra vår side å introdusere andre merker. Det er prøvd veldig mange ganger, men småen bare spytter det ut

Anonymous poster hash: a8885...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...