Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på et kurs nå for tiden og vi skal levere inn vår CV nå på Fredag. Det ene punktet som må være med er nøkkelkvalifikasjoner og jeg aner ikke hva jeg skal skrive der.

Jeg har vært hjemmeværende mor siden 1999, som da betyr at jeg ikke har jobbet på ca 15 år. Før det så hadde jeg bare "strø-jobber" ala vikarjobber, sommerjobb, julehjelp osv. Jeg har ingen erfaring under beltet.

Og nøkkelkvalifikasjoner går jo ut på arbeidserfaring. Så hva skriver man da, når man ikke har noe svar til dette?

Skrevet (endret)

Ikke arbeidserfaring, men erfaring generelt. Om du har erfaring fra frivillig arbeid, eller rett og slett fra å være hjemmeværende mor - om det er relevant erfaring til hva du søker på, så er det en nøkkelkvalifikasjon. Det kan også være personlige egenskaper som kommer godt med i jobben du skal søke på.

Her ser du et eksempel: http://www.medrec.no/karriereguide/eksempel-pa-cv.htm

Trikset er egentlig å ikke være "mainstream", altså ikke skrive det de fleste skriver, f.eks. "analytisk, ryddig og ansvarsfull". Er du disse egenskapene er det jo flott, men finn heller en annen måte å skrive det på, eventuelle synonymer osv. Det legges merke til - hvertfall dette jeg har blitt fortalt av de i familien som driver med ansetting. :)

Endret av KaDust
Skrevet

jeg selv har skrevet 3-4 setninger på nøkkelkvalifikasjoner. som "jeg en effektiv person blablabla. fra tidligere arbeids erfaring har jeg lært å være blablabla, som kan være relevant for fremtidig jobb. mine nøkkelkvalifikasjoner er blabla bla. jeg har også tatt faget XXX og XXX noe som gjør jeg har ekstra kunnskap om blablabla"

Anonymous poster hash: 84ac5...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...