Gå til innhold

Han har plutselig ombestemt seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne på 22, som aldri har lagt ut noe på et forum før, så håper ikke dette blir dumt, men jeg trenger virkelig råd, håper noen har vært borti lignende situasjon.

Jeg og samboeren min har vært sammen i 2år, og har det fint sammen, vi "klikka" første gang vi traff hverandre. Og vi hadde så mange planer sammen, både når det gjelder å reise sammen, så barn og så videre. Vi er til og med enige i at vi ikke vil gifte oss, på grunn av at ingen har no god erfaring med det fra venner og familie.

Problemet nå er at han plutselig en dag, tror det var rundt jula, sa at han ikke ville ha barn allikevel, og slapp det som en bombe. Før har han snakket om at han vil ha et kjærlighetsbarn med meg, og at han vil ha en liten mini. Men nå sier han at "om han virkelig hadde villet det så hadde han hatt det allerede" (han er litt eldre enn meg).

Og sexlivet er heller ikke no videre, han har liksom ikke no sexlyst sier han, men innimellom får han det, og da må jo jeg passe på å være tilgjengelig om det skal bli noe (ca. 1 gang i måneden).

Jeg spurte han rett ut her, om det var derfor det var så lite sex fordi han var redd jeg skulle bli gravid (jeg går ikke på no prevansjon), og da sa han, nei, ikke egentlig, men kanskje litt. Men han hadde en løsning på det, for han hadde tenkt på å sterilisere seg, og da kunne han heller ha dytta meg av et fly uten fallskjerm, for det var så j**lig vondt å høre.

Jeg sa til han at vi lar dette ligge en stund for kanskje en av oss endrer mening. Men jo mer jeg tenker på det jo sintere blir jeg. For det er jo han jeg vil være med, og jeg føler at jeg har blitt holdt for narr når han har sagt før at han vil, og så etter to år når jeg elsker han med hele mitt hjerte så får jeg DEN midt i tryne.

Og han sier også at han forstår det om jeg finner noen annen som vil det samme som meg, men det vil jeg jo ikke. Det er jo han jeg vil ha en familie med.

Vær så snill å kom med tps og råd, vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg..

Mvh fortvilt kvinne 22år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil han ikke ha barn så vil han ikke ha barn. Da er det desverre slik at hvis du ønsker et barn mer enn du ønsker å være barnløs sammen med han, så må du gå ifra han. Lykke til, og håper du finner en god løsning :)

Endret av FruHudson
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner frustrasjonen, men vil han ikke, så vil han ikke. Han virker jo ganske umoden, som bare kan si noe sånt så bastant uansett. Hvis han virkelig ville dele livet med deg, hadde ikke sluppet sånne "bomber" uten å tenke at det kan komme konsekvenser.. Jeg forstår at du elsker han, men om han skal fortsett eå stå på sitt, ville jeg prøvd å distansere meg og kommet meg videre. Uten han.

Anonymous poster hash: ecf44...10f
Skrevet

Et vennepar av oss gikk fra hverandre nettopp pga av en sånn situasjon. Han ombestemte seg noen år inn i forholdet (han har barn fra før) om at han ikke ville ha flere barn likevel. Hun var barnløs og hadde et sterkt ønske om å få egne barn. Så, da gikk det som det måtte gå, og hun flyttet ut.

Nå er hun gift med en annen, og venter barn i disse dager :)

Du må tenke godt over om du vil bli i forholdet og da ende opp som barnløs, eller om ønsket om barn er sterkere enn følelsene du har ovenfor samboeren din. Nå er du bare 22 år, så du har god tid på å møte en ny kjærlighet og få barn med han.

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne på 22, som aldri har lagt ut noe på et forum før, så håper ikke dette blir dumt, men jeg trenger virkelig råd, håper noen har vært borti lignende situasjon.

Jeg og samboeren min har vært sammen i 2år, og har det fint sammen, vi "klikka" første gang vi traff hverandre. Og vi hadde så mange planer sammen, både når det gjelder å reise sammen, så barn og så videre. Vi er til og med enige i at vi ikke vil gifte oss, på grunn av at ingen har no god erfaring med det fra venner og familie.

Problemet nå er at han plutselig en dag, tror det var rundt jula, sa at han ikke ville ha barn allikevel, og slapp det som en bombe. Før har han snakket om at han vil ha et kjærlighetsbarn med meg, og at han vil ha en liten mini. Men nå sier han at "om han virkelig hadde villet det så hadde han hatt det allerede" (han er litt eldre enn meg).

Og sexlivet er heller ikke no videre, han har liksom ikke no sexlyst sier han, men innimellom får han det, og da må jo jeg passe på å være tilgjengelig om det skal bli noe (ca. 1 gang i måneden).

Jeg spurte han rett ut her, om det var derfor det var så lite sex fordi han var redd jeg skulle bli gravid (jeg går ikke på no prevansjon), og da sa han, nei, ikke egentlig, men kanskje litt. Men han hadde en løsning på det, for han hadde tenkt på å sterilisere seg, og da kunne han heller ha dytta meg av et fly uten fallskjerm, for det var så j**lig vondt å høre.

Jeg sa til han at vi lar dette ligge en stund for kanskje en av oss endrer mening. Men jo mer jeg tenker på det jo sintere blir jeg. For det er jo han jeg vil være med, og jeg føler at jeg har blitt holdt for narr når han har sagt før at han vil, og så etter to år når jeg elsker han med hele mitt hjerte så får jeg DEN midt i tryne.

Og han sier også at han forstår det om jeg finner noen annen som vil det samme som meg, men det vil jeg jo ikke. Det er jo han jeg vil ha en familie med.

Vær så snill å kom med tps og råd, vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg..

Mvh fortvilt kvinne 22år.

Heg ville førsøkt å kartlagt hvorfor han har ombestemt seg. Noe sier meg han bare sier det fordi han ønsker å gjøre det slutt men er for feig til å gjøre det selv..

• Liker 3
Skrevet

Tror han egentlig vil ut av forholdet, men ikke tør å slå opp. Han bruker dette som unnskyldning slik at kanskje du slår opp først. Han skjønner om du vil finne en annen som også ønsker barn? Wtf?

Jeg er sikker på at dette forholdet ikke ville holdt selv om ingen av dere ønsket barn. Spar tid ts, slå opp. Ikke si at det er pga barn (det er det han vil, og da er det ingen sin skyld). Vil du være sammen med en som ikke tenner på deg? En som ikke forstår dine ønsker og drømmer, og bare slipper en slik bombe uten å forstå hvordan det snur oppned på livet ditt?

Anonymous poster hash: c4a3e...424

• Liker 2
Skrevet

Heg ville førsøkt å kartlagt hvorfor han har ombestemt seg. Noe sier meg han bare sier det fordi han ønsker å gjøre det slutt men er for feig til å gjøre det selv..

Det tror jeg også.

Anonymous poster hash: 95737...81c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...