Yzma Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har gått i mange måneder nå hvor jeg har spist ganske lite. Jeg har ikke noen spiseforstyrrelse, jeg bare er ikke sulten, og jeg er megalat. Hvis jeg er litt småsulten så gidder jeg ikke gå ta meg mat, kan heller ta en snus. Skikkelig lat med andre ord. Idag har jeg spist ett knekkebrød med ost og skinke, drukket en stor juice og nå er jeg halveis i en halvannen liter cola. Jeg kommer mest sannsynlig til å spise noe senere, men det blir nok ikke så mye. Uansett- hva skjer med kroppen når den går i - nesten hver dag?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Kroppen blir lei seg og jo, du har nok en forstyrrelse et sted. Anonymous poster hash: 69a95...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Du tærer på musklene og organene og kan skade kroppen permanent. For øvrig er det trist at du fornekter at du har anoreksi. Jeg håper du får hjelpen du trenger. Anonymous poster hash: 2f23c...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 jeg har det faktisk litt på samme måte. er 1.72 og veier 44 kg. Trening driver jeg litt med og..men matlysten har ikke vært helt på plass. jeg gidder heller ikke lage noen store greir. så i dag har jeg f.eks spist et rundstykke og gurotkake og en banan men ellers, var temmelig deprimert tidligere i vinter og jobbet, lå til jeg måtte stå opp for å på jobb, kjøpte en Børek og den delte jeg inn så jeg hadde den hele dagen..med andre ord. bare en børek om dagen. men jeg nekter ikke å spise fordi jeg skal bli tynnere. jeg bruker også snus.. men tviler på at jeg har spiseforstyrrelse.. Anonymous poster hash: 59d46...efa
Gjest rådyr Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Du går inn i ketose. Med masse juice og cola? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 jeg har det faktisk litt på samme måte. er 1.72 og veier 44 kg. Trening driver jeg litt med og..men matlysten har ikke vært helt på plass. jeg gidder heller ikke lage noen store greir. så i dag har jeg f.eks spist et rundstykke og gurotkake og en banan men ellers, var temmelig deprimert tidligere i vinter og jobbet, lå til jeg måtte stå opp for å på jobb, kjøpte en Børek og den delte jeg inn så jeg hadde den hele dagen..med andre ord. bare en børek om dagen. men jeg nekter ikke å spise fordi jeg skal bli tynnere. jeg bruker også snus.. men tviler på at jeg har spiseforstyrrelse.. Anonymous poster hash: 59d46...efa Ja, du har anoreksi. Fornektelse er en stor del av sykdommen. Anonymous poster hash: 2f23c...ae7
Elanore Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Kommer litt an på variablene her, blant annet 1) energiforbruk 2) forbrenningen din 3) totalt energiinntak 4) næringssammensetning* *for å sette det på spissen: om du spiser kun karbohydrater i form av sukker, slipper ikke engang tilgjengelig fett ut fra cellene dine pga høyt insulinnivå, altså må kroppen finne næring fra resten av kroppen. Generelt sett er det ikke bra å spise veldig lite. Hvis du vil spise litt mer, kan du prøve å kutte ut koffeinholdige produkter til fordel for f.eks. ferskpresset juice, halvgrovt brød etc. Karbohydrater lykkes noe bedre i å gi deg apetitt enn f.eks. fett dersom du baserer kostholdet på det. Edit: Vil legge til at du kanskje bør oppsøke legen din for å se om det kan være helseproblemer bak problemene med apetitt, for det er mye som kan gi anoreksi. Og da mener jeg utelukkende begrepet "anoreksi" (tap av apetitt, ikke nervøs spisevegring), for det å konkludere med at alt av apetittmangel i dette forumet er skjult anoreksia nervosa har ikke mye for seg. Begynner å bli er lei av at så og si alle slike tråder skal bli dominert av x antall mennesker som sitter og diagnostiserer TS med en spiseforstyrrelse. Jeg sier ikke at jeg utelukker at du har en spiseforstyrrelse, men jeg erkjenner at utifra informasjonen gitt hittil, har jeg intet grunnlag for å konkludere med noe sånt. Endret 21. januar 2015 av Elanore 2
Yzma Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2015 Dere som sier jeg har en forstyrrelse, jeg er åpen for dette forslaget og har lurt på det samme. Men, det må nevnes at jeg kan spise hva som helst og drikke hva som helst. Jeg drikker ofte flere glass sjokolademelk om dagen, juicen jeg drikker er hjemmelaget av masse frukt og grønnsaker, jeg spiser ikke så lite som ett knekkebrød om dagen vanligvis, igår spiste jeg tre knekkebrød og en bolle med cheerios, dagen før der mange knekkebrød og ordentlig middag. Med sjokolademelk og juice på alle dagene. Jeg var hos legen for ett par måneder siden og tok noen blodprøver, og de sa alt så fint ut. Om det har noe å si
Yzma Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2015 Jeg vil også nevne at når jeg spiser mye sjokolade føler jeg meg ofte litt 'lightheaded'
Elanore Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Dere som sier jeg har en forstyrrelse, jeg er åpen for dette forslaget og har lurt på det samme. Men, det må nevnes at jeg kan spise hva som helst og drikke hva som helst. Jeg drikker ofte flere glass sjokolademelk om dagen, juicen jeg drikker er hjemmelaget av masse frukt og grønnsaker, jeg spiser ikke så lite som ett knekkebrød om dagen vanligvis, igår spiste jeg tre knekkebrød og en bolle med cheerios, dagen før der mange knekkebrød og ordentlig middag. Med sjokolademelk og juice på alle dagene. Jeg var hos legen for ett par måneder siden og tok noen blodprøver, og de sa alt så fint ut. Om det har noe å si Det endrer svaret mitt. Selv om ikke dette er ensbetydende med anoreksia nervosa, faktisk ser det gjerne annerledes ut i form av intens frykt rundt mat etc. som du hittil ikke har beskrevet, så er det viktig at du har noen som kan gå over det hele med deg. Fastlegen kan typisk bidra hvis du meddeler hva slags problemer du sitter inne med. Da kan du finne ut hvordan du kan jobbe med å få et mer variert kosthold som trolig ville forbedret energinivået ditt noe. Om du trenger mer oppfølging for å løse forstyrret adferd rundt mat, vil du også kunne få satt i gang et opplegg som passer til dine behov. 1
Yzma Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2015 Det endrer svaret mitt. Selv om ikke dette er ensbetydende med anoreksia nervosa, faktisk ser det gjerne annerledes ut i form av intens frykt rundt mat etc. som du hittil ikke har beskrevet, så er det viktig at du har noen som kan gå over det hele med deg. Fastlegen kan typisk bidra hvis du meddeler hva slags problemer du sitter inne med. Da kan du finne ut hvordan du kan jobbe med å få et mer variert kosthold som trolig ville forbedret energinivået ditt noe. Om du trenger mer oppfølging for å løse forstyrret adferd rundt mat, vil du også kunne få satt i gang et opplegg som passer til dine behov. Det endret svaret til hva? Jeg burde fortelle legen om dette?
Elanore Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Det endret svaret til hva? Jeg burde fortelle legen om dette? At det med spiseforstyrrelse er mer nærliggende å anta. Altså at jeg endrer vinkling til at du må undersøke dette mer aktivt og finne ut om det er nødvendig å få hjelp fra helsepersonell med disse tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå