Gå til innhold

P-ring slutt, endometriose og sykluser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen har noen erfaringer å dele.Lurer på en del :)

Jeg sluttet på pringen i desember, etter å ha brukt denne mest mulig sammenhengende etter råd fra gynekolog. Dette fordi jeg har endocyster på eggstokk, og ringen har hindret de i å utvikle seg (har faktisk fått en til å forsvinne(?) og den andre til å bli vesentlig mindre.)

Da jeg sluttet på pringen hadde jeg allerede en begynnende blødning, tror det var fordi jeg hadde gått litt i surr og brukt ringen en uke+ over tiden. Opplevde iallefall en mens lignende periode rett etter slutt, med mensblødninger og mensvondter. Denne varte ca en uke etter at ringen var tatt ut.

Ca 30 dager etter fikk jeg ny blødning, jeg opplevde det som mens. Med litt mensvondt, ganske store blødninger. For store til å være mellomblødninger. Kan jeg anta at jeg da har hatt eggløsning mellom disse mensblødningene? Hvordan vet jeg om det er "skikkelig mensen"?

På mandag som var hadde jeg hatt mens en uke, og blødde minimalt. Hadde sex tirsdag, men da begynte jeg å blø litt igjen. Blødninger under sex er vanlig for meg, har sjekka hos gyn med både vev og celleprøve - ikke noe galt der.

Nå blir jeg litt usikker på om mens faktisk ikke er over? At jeg er på min 9ende dag med blødning? Ikke mye i det hele tatt, men friskt rødt blod på papir når jeg tørker meg. Er dette vanlig etter p-ring slutt, altså langvarige mensperioder? Det vanlige for meg var 7 dager før.

Jeg har valgt ikke å sjekke etter eggløsning med det første. Jeg kjenner jeg kommer til å bli stressa av det, og jeg er redd at jeg finner enda mer galt med meg, at jeg ikke har eggløsning... Gyn tok prøver for den ved en anledning, men "fant" den ikke. Det kan ha vært fordi jeg ikke var het sikker på syklus, muligens fordi at de av og til er litt lange. 30-32, og at hun gikk utfra vanlig 28 dgr. Er det vanlig ikke å ha eggløsning til tross for mens? Evt vanlig ikke å "finne" den? Har kun tatt den ene testen/blodprøven.

Kjenner det er mye som stresser meg litt ifht å prøve.... Planen er å ha sex 3-4 ganger i uka, uten å sjekke for eggløsninger. Høres dette lurt ut iallefall til å starte med?

Og dere med endo - brukte dere lang tid på å bli gravide etter prevansjonsslutt? Er det helt sikkert at jeg kommer til å slite? Føler/tenker at jeg kommer til å gjøre det, men aner jo ikke. Bare pessimistisk... :)

Ble bare rot dette, håper noen kan svare på noe av det kanskje :)

Anonymous poster hash: e812d...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...