Gå til innhold

Har lyst til å bytte bank! Men hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg DNB men synes de har så dårlig kundeservice og høye renter. Hvilken bank anbefaler du? Jeg har vurdert Danske bank, men har ikke satt meg ordentlig inn i hva de har å tilby vs Dnb. Hjelp!

Skrevet

Surnadal Sparebank gir ekselent service.

Skrevet

Jeg ville jo ha valgt den banken som gir meg det beste tilbudet - da må du se på hva du evnt. vil kunne få i lånerente og hva det ellers koster å bruke banken. Det er jo helt avhengig av hvem du er og ditt bruksmønster - så det kan ingen andre fortelle deg.

Jeg er svært sjelden i kontakt med banken så kundeservice bryr jeg meg ikke så mye om. Det vil du jo forsåvidt merke i begynnelsen av en 'flyttebankprosess' og er du da veldig mirsfornøyd så avslutter du den.

Danske Bank har jo gunstige lånebetingelser for akademikere , Gjensidige har for Nito og evnt. noen andre fagorganiserte , Sparebank1 har gunstigere betingelser for LO-organiserte osv.

Er du under 34 så har mange gunstigere lån for de.

Det finnes sider hvor man kan legge inn 'bruksmønsteret' sitt og de finner ut hvor mye de ulike bankene vil koste deg i gebyrer.

Skrevet (endret)

Surnadal Sparebank gir ekselent service.

Pussig du sier så, e bytta nett bank fra Surnadal sparebank til sr bank... Og sparer med det 13 000 kr i året på renter... !! Noen bedre? Har vært kunde hele livet mitt i Surnadal sparebank, men når e ba om å få ny bedre rente på boliglånet, (har over 4 i dag) fikk e standard svar, vente til rentenedsettelsen i mars, og sa kunne e få 3,5% i ny rente. E gikk umiddelbart til srbank,( Rogaland), fikk uten å blunke rente på under 3!!!

Men mulig de gir eksellent service til nye kunder, og til kunder som bor i nærområde, de tar iallfall dårlig vare på sine faste kunder, i mitt tilfelle..vært kunde hos de i over 25 år..

Endret av vannm75
Skrevet

Pussig du sier så, e bytta nett bank fra Surnadal sparebank til sr bank... Og sparer med det 13 000 kr i året på renter... !! Noen bedre? Har vært kunde hele livet mitt i Surnadal sparebank, men når e ba om å få ny bedre rente på boliglånet, (har over 4 i dag) fikk e standard svar, vente til rentenedsettelsen i mars, og sa kunne e få 3,5% i ny rente. E gikk umiddelbart til srbank,( Rogaland), fikk uten å blunke rente på under 3!!!

Men mulig de gir eksellent service til nye kunder, og til kunder som bor i nærområde, de tar iallfall dårlig vare på sine faste kunder, i mitt tilfelle..vært kunde hos de i over 25 år..

Synd det ble sånn, jeg har bare sparekonto der og der er det greie nok betingelser.

Skrevet

Jeg bruker Landkreditt, og er godt fornøyd :)

Anonymous poster hash: a3f5f...71f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bruks- og sparekontoer i Ya-bank. Boliglån hos KLP og kredittkortet 365privat hos Danske Bank.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips dere. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vil egentlig ha hvilken som helst annen bank enn DNB nå. Får vel bare rett og slett bare Google videre. :)

Skrevet

Hvorfor synes du DNB har dårlig kundeservice?

Anonymous poster hash: b0e36...964
  • Liker 5
Skrevet

De store bankene har ca. samme rentenivå.

Anonymous poster hash: b0e36...964
  • Liker 4
Skrevet

Sparebanken Sogn og Fjordane - den er jeg veldig fornøyd med. Har både brukskonto, BSU, BSU2 og sparekonto der.

Har ikke så mye kontakt med banken siden jeg bor i Oslo, men jeg skal etterhvert ta opp boliglån, og da er det positivt at de ser jeg er flink å spare og har ordnet økonomi. :)

Anonymous poster hash: 53763...87b
Skrevet

Takk for tips dere. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vil egentlig ha hvilken som helst annen bank enn DNB nå. Får vel bare rett og slett bare Google videre. :)

Hva er det du har opplevd som gjør at du vil bytte?

Anonymous poster hash: 73ceb...64e

• Liker 5
Skrevet

Hva med å starte med finansportalen.no ?

Der er det en flik for boliglån og en fordagligbank (bruksmønster).

Så kan du jo begynne å søke/snakke med de ulike bankene også. Alle banker har jo egne sider med betingelser.

Skrevet

Merkelig, syns DNB har utmerket kundeservice! Her om dagen ringte hun som vi fikk lån av og hørte om alt var bra i det nye huset og om det var noe mer hun kunne hjelpe oss med. Renten er også lav!

• Liker 5
Skrevet

Merkelig, syns DNB har utmerket kundeservice! Her om dagen ringte hun som vi fikk lån av og hørte om alt var bra i det nye huset og om det var noe mer hun kunne hjelpe oss med. Renten er også lav!

Jeg opplever det samme. I forbindelse med akademikeravtalen ble jeg også oppringt av Danske Bank nå etter jul. Ikke bare kunne DnB gi meg bedre tilbud mtp effektiv rente, den kontaktpersonen jeg har i DnB ga også bedre kundeservice enn den noe flåsete personen fra Danske Bank.

Anonymous poster hash: e20c0...5e8

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Det med kundeservice kan nok avhenge mye av hvilken rådgiver man har.

Jeg har hatt to forskjellige i samme bank (SR-bank), hun første var kjempeflink og hun neste var en pappskalle som aldri ringte meg opp igjen som avtalt, stilte meg spørsmål jeg allerede hadde besvart tre ganger, rotet bort dokumenter jeg hadde sendt etc. Det er ikke så veldig mye man har med dem å gjøre, men når man først skal ta opp et lån e.l. så ønsker man jo god service fra et kompetent menneske.

Jeg har planlagt å skifte bank nå, aldri vært spesielt fornøyd med SR-bank (spesielt ikke på gebyrer og renter) og dette var dråpen. Fylte inn et skjema på Storebrand for en stund siden da de hadde lavest rente, fikk et ubesvart anrop fra dem og ikke hørt noe mer. Jeg gidder ikke ringe selv og purre på dem, minnet meg for mye om kundeservicen på SR-bank som jeg jo vil bort fra. Har nå kontaktet Danske Bank, og vurderer å kontakte DnB også nå og høre hva de kan tilby.

Anonymous poster hash: f8e10...0e6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Landkreditt, og er godt fornøyd :)

Anonymous poster hash: a3f5f...71f

Det gjør jeg også. Beste banken! :Nikke:

TS: Jeg syns du skal tenke gjennom hva som er viktig for deg. Er det gode lånebetingelser, høyrente konto eller andre ting som står i fokus hos deg nå?

Så kan du se litt på oversikter og finne ut hvilken som har det beste av hva du er opptatt av.

Skrevet

Jeg har opplevd dårlig kundeservice både når jeg har vært i banken og på chat i nettbanken. De jeg har snakket med på chat har aldri klart å hjelpe meg med å løse problemene jeg har hatt med b.la avtalegiro som ikke blir trukket.

Jeg var i banken og snakket med noen ang. boliglån. Han skulle ringe meg i løpet av uken, men jeg hørte aldri noe mer. Etter en måned ringte JEG og da sa han at han hadde hatt så mye å gjøre. Igjen sier han at han skal ringe meg i løpet av uken, og presterer å ikke gjøre det.

Jeg har kun studielån akkurat nå, men har jo planer om å kjøpe bolig i nær fremtid. Har sett litt på finansportalen.no og må si at jeg nå heller mot Landkreditt.

• Liker 1
Skrevet

DNB er da en bra bank. Og nettbanken dems med chat er jo bare fantastisk.

Anonymous poster hash: 61ffb...2a0

• Liker 6
Skrevet

Det gjør jeg også. Beste banken! :Nikke:

TS: Jeg syns du skal tenke gjennom hva som er viktig for deg. Er det gode lånebetingelser, høyrente konto eller andre ting som står i fokus hos deg nå?

Så kan du se litt på oversikter og finne ut hvilken som har det beste av hva du er opptatt av.

Hva gjør at du er fornøyd med Landkreditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...