AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Hei. jeg er ei 20 år gammel jente høyde 160 cm vekt 59 kg. Jobber med å gå ned i vekt og velger å spise sunn mat velger bort det meste usunt. Prøver å spise når jeg er sulten og ikke legge meg for mett. Kan jeg klare å gå ned jevnt hvis jeg fortsetter slik uten å trene noe særlig? Anonymous poster hash: 73893...d94
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Tell kalorier så går du ned i vekt. Bruk MyFitnessPal. Anonymous poster hash: a3d3f...7fb
thinkywinky Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Kosthold er kilo, trening er gram når det kommer til vektnedgang. Så er spørsmålet om det er tallet på vekta eller kroppsfasong som gjelder? Ser du ut som ei pære vil du bare se ut som ei mindre pære om du går ned i vekt. Ønsker du å forandre fasong er det (styrke)trening som gjelder!
mijaa Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut da, men basert på kun høyde og vekt synes jeg ikke det høres ut som du burde gå ned veldig mye, i alle fall! Men som andre sier; tell kalorier. Kostholdet betyr mer enn treningen når man skal ned i vekt uansett
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Hei. jeg er ei 20 år gammel jente høyde 160 cm vekt 59 kg. Jobber med å gå ned i vekt og velger å spise sunn mat velger bort det meste usunt. Prøver å spise når jeg er sulten og ikke legge meg for mett. Kan jeg klare å gå ned jevnt hvis jeg fortsetter slik uten å trene noe særlig? Anonymous poster hash: 73893...d94 Jo, men det du kan gjøre for å få fortgang på prosessen er vrist og hånd vekter og gå tur hver ettermiddag etter maten.
Elanore Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Går fint å gå ned i vekt uten trening, særlig hvis du har kontroll på kostholdet (og insulinnivået). Trening er jo med på å øke forbrenningen, men det kan like gjerne sabotere deg hvis du er en av dem som skeier lettere ut etter trening. Smak og behag, spør du meg. Edit: for min del, så går jeg lettest i underskudd når jeg ikke trener, men jeg klarer ikke å opprettholde det fordi trening også gir meg overskudd i hverdagen. Jeg er altså nødt til å trene jevnlig selv om det ikke nødvendigvis gjør at treningsdagene bidrar direkte positivt på vektnedgangen de dagene det gjelder. Endret 21. januar 2015 av Elanore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå