Gjest Ariana80 Skrevet 5. august 2004 #1 Skrevet 5. august 2004 Har et spørsmål om lån som jeg håper noen kan svare meg på! Kan man få lån selv om man ikke har tjent over 150 000 forrige år! Er snakk om en sum på 600000! Betaler jo 4000,- i husleie nå og har derfor ingen problemer med å betale avdrag. Blir gal av banken min sitt avslag. Er det noen andre banker (ikke sparebanken nor) som er litt med fleksible på disse reglene , vil så gjerne kjøpe istedenfor å leie? Håper noen kan svare
Ylajali Skrevet 5. august 2004 #2 Skrevet 5. august 2004 Prøv postbanken. Men tror ingen ser på hvor mye du har betalt, eller kan betale i husleie, alt kommer an på hvor mye du tjener. Det livsopphold skjemaet de bruker er veldig detaljert, og om du går så mye som ei krone i minus så gir de ikke ut lån.
glaciera Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Jeg fikk huslån i den størrelsesordenen i min lokalbank selv om jeg var arbeidsledig med halv dagpengesats på søketidspunktet. Riktignok søkte jeg sammen med mannen min, men han har heller ingen stor, fast inntekt og vi har monsterstore studielån begge to. I banken la de vekt på nettopp betjeningsevne, samt en solid bankhistorie og langvarig kundeforhold som vitnet om pålitelighet og ansvarsfølelse for dem.
Gjest ariana80 Skrevet 5. august 2004 #4 Skrevet 5. august 2004 Søkte også sammen med samboeren min, vi søkte om 1 200 000, banken er jo helt håpløs jo. Akkurat som 2 voksne mennesker ikke klarer å betjene det lånet der! Men er det ikke en bank som spesialiserer seg på førtegangs lånere eller noe sånt no! Noen som vet noe om det?
14062003 Skrevet 5. august 2004 #5 Skrevet 5. august 2004 1 200 000' date=' banken er jo helt håpløs jo. Akkurat som 2 voksne mennesker ikke klarer å betjene det lånet der! Men er det ikke en bank som spesialiserer seg på førtegangs lånere eller noe sånt no! Noen som vet noe om det?[/quote'] 1,2 mill gir da en utgift på større enn 4.000,- pr. mnd? 1,2 mill er ganske mye i lån for to personer... Hva man tjente i fjor tror jeg de aller fleste bankene ikke bryr seg med. Men de bryr seg med lønnsslippene man har nå - og hvor mye man har i lån fra før (feks. Lånekassa). Jeg har ikke inntrykk av at de ser på sikkerheten av inntekten i fremtiden. Førstegangslån gir vel de fleste bankene i dag. Det er bare å ta runda og søke på lån. Etter en uke eller to vil dere sitte med flere/mange svar og kunne sammenlikne hvilken bank som gir dere best tilbud. Banker jeg kan foreslå: Gjensidige Nor Storebrand Bank DnB Sparebank 1 Postbanken Skandiabanken Norges Bank (fleipa)
Gjest Ariana80 Skrevet 5. august 2004 #6 Skrevet 5. august 2004 Jeg skrev at jeg hadde leie på 4000,-
14062003 Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 Jeg skrev at jeg hadde leie på 4000' date='-[/quote']Nei, du skrev "Betaler jo 4000,- i husleie nå og har derfor ingen problemer med å betale avdrag." Det tolker jeg dithen at du kan betale kr. 4.000,- på lånet i mnd. Et lån på 600.000,- vil dog med dagens renter (Gjensidige Nor 3,3%) gi kr. 2.893,- pr. mnd. Altså har du god margin. Skal jeg være skikkelig pirkete på uttalelsen din, så sier du at du kan betale hva som helst, bare det er avdrag... Men det er virkelig flisespikkeri altså.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 Hva har du i fast inntekt nå da? Det de ser på er at du har fast ansettelse og at du har vert der min. 3 år. De setter opp inntekt/utgifter. de regner med hva du trenger til å klare deg. Det er avdrag, strøm, forsikringer, bil, nrk, mat osv... Tror faktisk en må ha min.inntekt på 150.000 for å få lån i bank, men hvor mye en får låne på det vet jeg ikke. tviler at noen gir lån på 150.000 om du er alene.
14062003 Skrevet 5. august 2004 #9 Skrevet 5. august 2004 Det de ser på er at du har fast ansettelse og at du har vert der min. 3 år. Ingen av disse så min bank på. Eller vår bank blir det... Har lån sammen med mannen. Men situasjonen er litt spesiell her, da vi har lån på langt under 60% av husets verdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå