Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvd dette? hvordan smaker shakene? hvor mye gikk du ned , og hva er generell erfaring? :)

Anonymous poster hash: f3864...47a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, hadde aldri giddet det, for det høres gyselig ut, og dyrt. Jeg har gått ned 20 kilo ved å spise vanlig mat i moderate porsjoner, og kosemat bare ved spesielle enledninger.

Skrevet

Brukt i henhold til bruksanvisningen dekker CampKilo Kickstart måltidserstatter for vektreduksjon kroppens behov for essensielle næringsstoffer.

CampKilo Kickstart måltidserstatter bør av helsemessige årsaker ikke brukes i mer enn tre uker uten samråd med lege.

:fnise:

Skrevet

Ops....ok.der fikk du meg fra det. takk :-) kan du fortelle litt mer om din vektnedgang? Det var imponerende. Over hvor lang tid? brød eller knekkebrød? spiste du stivelse? hadde du en dag i uken der du skeiet ut? trening? ;)

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ops....ok.der fikk du meg fra det. takk :-) kan du fortelle litt mer om din vektnedgang? Det var imponerende. Over hvor lang tid? brød eller knekkebrød? spiste du stivelse? hadde du en dag i uken der du skeiet ut? trening? ;)

ts

Takk - det var hyggelig å høre - begge deler!

Jeg brukte et år på de tjue kiloene. Trente ikke "aktivt", men la inn mer hverdagsaktivitet, begynte å gå turer og gjøre enkle styrkeøvelser. Dette har jeg fortsatt med, og holder vekten.

Jeg spiser det samme nå som mens jeg gikk ned, bare litt større mengder/har litt større spillerom for snask. Jeg har ingen faste dager jeg "skeier ut", men jeg spiser det jeg får servert når jeg er i bursdag, på restaurant, på besøk, på ferie osv, men passer litt på mengdene (eh, prøver!). Disse relativt sjeldne anledningene skaper ikke problemer for meg, det som pleide å skje før i tiden var at jeg ikke klarte å stoppe å spise, selv etter at jeg var hjemme igen. Nå har jeg et så bra matopplegg at jeg med glede går tilbake til det etter en "utskeielse".

Jeg spiste fra før lite brød, av praktiske grunner (rekker ikke å spise opp før det mugner, når man er alene), men jeg liker Wasa sine knekkebrød (det går mest i Husman, dessuten Sesam Delikatess og Rugsprø). Spiser stivelse, men for å gå ned i vekt regulerte jeg ned mengdene (jeg spiste syke mengder av alt, egentlig, når jeg først spiste. Til tider gikk det mest i godteri...). Ett av hovedprinsippene mine er at hvert måltid inneholder fettholdig protein + grønnsak. Jeg har en kalorigrense på 1600 for å holde vekta (161 høy og rundt 58 kilo, 44 år gammel dame), og prøver å få inn 70 gram protein, tre porsjoner frukt, en kvart liter helmelk, og ellers spise variert og godt, hver dag, uten bruk av lettprodukter eller kunstige søtningsstoffer. Et annet hovedprinsipp er "jeg kan spise hva jeg vil, men ikke alt på en gang, og ikke hele tiden"! Jeg har også oppdaget at det slett ikke er så vanskelig eller kjedelig som jeg trodde å lage enkle middager, pålegg og småretter selv fra billige råvarer, og det blir mye bedre enn det man får kjøpt ferdig, både hva angår smak, pris og næringsinnhold.

(Jeg elsker å prate om dette, bare legg på 50 øre :fnise: )

Det jeg tror jeg vil fram til er at det ikke er noen "fasit" på hva og hvordan man skal spise, bortsett fra at man må sørge for kaloriunderskudd når man går ned og kaloribalanse når man skal holde vekta. Et viktig prinsipp er at man finner noe som funker for en selv, og aller helst er dette noe man kan se for seg at man kan leve med resten av livet.

Endret av Pringle
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...