AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har lest at hvis man spiser kald pasta, så har den mindre kalorier enn varm pasta. Men hvor mye mindre? Anonymous poster hash: f1d1c...803
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Jeg foreslår at du spiser pastaen varm, og så tar du deg 30 min spasertur på kvelden istedet for å spise den kald. Da bruker du de kaloriene du ønsker å spare i stedet. Og det er sunnere.Anonymous poster hash: e46e7...809
Gjest crazycatlady Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Tror ikke akkurat kaloriene forsvinner om man lar pastaen blir kald. Vil du spare kalorier, så spis heller litt mindre pasta. Fullkornpasta er også sunnere og mer mettede enn vanlig.
*Emma* Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Det høres veldig rart ut. Innholdet er jo det samme om den er varm eller kald. Hvor har du lest/hørt det hen? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Det kan umulig stemme. Varme i seg selv inneholder jo ingen kalorier. Ingenting forsvinner ut av pastaen ved å la den kjøle seg ned. Anonymous poster hash: edc39...3a5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Det kan umulig stemme. Varme i seg selv inneholder jo ingen kalorier. Ingenting forsvinner ut av pastaen ved å la den kjøle seg ned.Anonymous poster hash: edc39...3a5 Fedon har skrevet at hvis man koker opp pasta, venter til den har kjølt seg ned, og så varmer opp igjen, så sparer man kcal..Anonymous poster hash: f1d1c...803
megogmegselv43 Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Det høres veldig rart ut. Innholdet er jo det samme om den er varm eller kald. Hvor har du lest/hørt det hen? Fedon!
Gjest Vux Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Tror jeg leste en gang at kald pasta kan være en bakteriebombe. 1
Wonderbitch Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Tror jeg leste en gang at kald pasta kan være en bakteriebombe. Det er vel ris? Jeg leste også dette om at pasta inneholder mindre kalorier når den er kald. Tror det var en sånn klikk.no/ side2- artikkel. Hvor mye det er snakk om og om det stemmer husker jeg ikke få.
*Emma* Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Ett kjapt googlesøk ga treff. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Kutt-kaloriene-med-kald-pasta-Og-ris-Og-poteter---7759386.html Det virker som du har rett Dvs maten får ikke mindre kcal, men kroppen klarer ikke ta opp stivelsen/karbohydratene så lett når maten han var avkjølt står det. Man kan varme den opp igjen etter at den har vært kald og da vil opptaket av kcal fortsatt være lavere enn vanlig. Hva sto det 25% ca mindre? Høres jo ok ut det. Men pasta og ris smaker jo bare såååååå mye bedre når det er nykokt enn når det varmes opp igjen da...
grrwaffmjau Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Blir ikke mindre kalorier nei, det er fysisk umulig. Når ris, pasta og potet er avkjølt går GI'en ned og du får langsommere blodsukkerstigning, som kan bidra til at du spiser mindre. 1
SardintrollReturns Skrevet 24. januar 2015 #13 Skrevet 24. januar 2015 Unn deg heller en god og varm pastarett en dag, og spis fuglefrø de andre dagene. Jeg har spist kald pasta, og jeg synes overhode ikke at det var noe godt.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. januar 2015 #14 Skrevet 24. januar 2015 I mange salater er det digg med litt iblandet kald pasta, gjerne flerfavet for å legge ekstra farve i salaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå