Gå til innhold

Fra dagpenger til aap, din erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samarbeid med psykolog har jeg kommet frem til at aap er best for meg akkurat nå.

For per i dag dagpenger.

Har noen erfaring med denne overgangen? Jeg har lest at behandlings tiden er lang, regner med at jeg mister retten til dagpenger når jeg søker?

Kan jeg sykemelde meg nå (er ikke i stand til å søke jobb) og mota sykepenger frem til jeg eventuelt for aap?

Har dessverre ikke økonomi til å ikke mota støtte frem til søknaden blir behandlet.

Har lest på nav.no men blir ikke klokere..

(Beklager skrivefeil)

Anonymous poster hash: 98923...8c6

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

I samarbeid med psykolog har jeg kommet frem til at aap er best for meg akkurat nå.

For per i dag dagpenger.

Har noen erfaring med denne overgangen? Jeg har lest at behandlings tiden er lang, regner med at jeg mister retten til dagpenger når jeg søker?

Kan jeg sykemelde meg nå (er ikke i stand til å søke jobb) og mota sykepenger frem til jeg eventuelt for aap?

Har dessverre ikke økonomi til å ikke mota støtte frem til søknaden blir behandlet.

Har lest på nav.no men blir ikke klokere..

(Beklager skrivefeil)

Har du sykepengerettigheter så må du vell bruke dem først og så få AAP. Er du syk så får du sykmelding Endret av Phoenix
Skrevet

Hvis du ikke er i jobb nå, så kan du søke om aap uten å gå gjennom sykemelding.

Jeg går på dagpenger og nav anbefalte meg å søke aap. Har ikke fått aap enda, såaner ikke noe om overgangen fra dagpenger.

Er du i jobb, så må du vel sykemelde deg også søke aap.

Uansett, vil jeg anbefale deg å gå og snakke med nav.

Noen her inne påstår jo at man ikke kan få aap uten å ha vært sykemeldt, men det stemmer altså ikke.

Anonymous poster hash: daafa...d42

Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Siden du er for syk til å jobbe, har du ikke krav på dagpenger, og du svindler per dags dato NAV, TS. Kom deg til legen og få deg sykemelding. Da vil du få sykepenger etter at arbeidsgiverperioden er over (dvs de første 16 kalenderdager får du ingenting), og sykepengene vil utgjøre samme sum som dagpengene (men de kommer fra et annet sted i NAV-systemet).

Anonymous poster hash: 4b64e...4d7
Skrevet

Søk AAP fortere enn lyntoget. Det tar 8 uker eller noe sånt, men du får tilbakebetalt penger fra den dagen du sendte inn søknaden. Vet ikke hvordan det blir med sykepenger.

Skrevet

Siden du er for syk til å jobbe, har du ikke krav på dagpenger, og du svindler per dags dato NAV, TS. Kom deg til legen og få deg sykemelding. Da vil du få sykepenger etter at arbeidsgiverperioden er over (dvs de første 16 kalenderdager får du ingenting), og sykepengene vil utgjøre samme sum som dagpengene (men de kommer fra et annet sted i NAV-systemet).

Anonymous poster hash: 4b64e...4d7

Jeg er ikke ts,og er for syk til å jobbe,men har dagpenger.

Hvis jeg ikke hadde hatt dagpenger,så hadde jeg ikke hatt penger i det hele tatt. Det er ikke min feil at nav bruker kjempelang tid på å behandle søknader. Hvis de hadde vært litt mer effektive,så hadde jeg både fått sykepenger og sikkert aap allerede.

Ble bare litt provosert av at du mener at man svindler nav. Man må faktisk ha penger mens man venter på det tregeste systemet noensinne.

Skrevet

men hvordan får man innvilget dagpenger når man ikke kan jobbe? For å få dagpenger må man jo være registrert som arbeidssøkende, og sende søknader?Kontrollerer ikke NAV at man sender søknader?

Anonymous poster hash: d3623...6bb
Skrevet

men hvordan får man innvilget dagpenger når man ikke kan jobbe? For å få dagpenger må man jo være registrert som arbeidssøkende, og sende søknader?Kontrollerer ikke NAV at man sender søknader?

De sjekker bare at du har tjent nok. Jeg søkte om det først fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, og hadde samtale med nav der de anbefalte meg å søke aap.

Nav kontrollerer ikke hva man gjør nei. Jeg har ikke hørt noe fra dem utenom når jeg har ringt eller gått ned der selv. Mulig de er slappe på dette kontoret,men jeg har ikke inntrykk av at de er spesielt opptatt av å sjekke hva man gjør eller følge en opp i det hele tatt.

Skrevet

her kontrollerer NAV med at man må levere jobblogger- dette varierer tydeligvis fra kontor til kontor. Dette burde jo vært likt overalt

Skrevet

her kontrollerer NAV med at man må levere jobblogger- dette varierer tydeligvis fra kontor til kontor. Dette burde jo vært likt overalt

Ja,jeg savner mer oppfølging fra nav. Har klaget på det,men har ikke fått noen tilbakemelding.

Lurer på hvordan det blir når/hvis jeg får aap. Om de er like slappe da og jeg må mase om alt. Synes det er unødvendig å skulle mase om noe som skal være jobben deres.

Nesten så jeg har gitt opp,for det er så vanskelig å få noe ut av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...