AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Har et barn som skal begynne på skolen til høsten. Søknadsfristen er jo i disse tider. Problemet er at jeg ikke vet hvor vi bor til høsten. Men jeg må vel bare søke nærmeste skole? Får vel byttet igjen før skolestart?? Og hvem kontakter jeg da evt?Anonymous poster hash: 4bfe5...6a3
Gjest Magdalene Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Søke på skole? Om det er barneskole du snakker om, så får man vel innkalling til den skolen man sokner til! Flytter dere, så begynner han jo på den skolen dere sokner til på ny adresse. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Søke på skole? Om det er barneskole du snakker om, så får man vel innkalling til den skolen man sokner til! Flytter dere, så begynner han jo på den skolen dere sokner til på ny adresse. antar det er vgs ungen til ts skal begynne på. Ring til vgs der dere bor nå og legg fram problemstillingen. Så setter de deg over til noen som kan svare deg på det du lurer på. Anonymous poster hash: 240f1...8eb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Er barneskole. Ja jeg skjønner at barnet begynner på skolen det sokner til, men jeg må vel kontakte kommunen da siden det da er meningen han skal begynne på skolen vi flyttet FRA? TSAnonymous poster hash: 49c65...6e1
Gjest Magdalene Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Er barneskole. Ja jeg skjønner at barnet begynner på skolen det sokner til, men jeg må vel kontakte kommunen da siden det da er meningen han skal begynne på skolen vi flyttet FRA? TSAnonymous poster hash: 49c65...6e1 Om du er sikker på st dere skal flytte ut sv kommunen, kan du sende en Mail til skolen. Så kan du ta kontakt med dem skolen barnet sokner til når du vet hvilken. Jeg bare ringte den aktuelle skolen, og fikk snakket med den som var ansvarlig med slik der.
Millimani Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Barnet får innkalling til skolen dere sogner til nå. Så melder dere flytting på et tidspunkt, og da skal barnet begynne på den nye skolen. Enkelt og greit. Kanskje går barnet på førskolen i den gamle kretsen, men har første dag i 1. klasse i den nye kretsen. Det er da bare å ta kontakt med skolene så får du hjelpa du trenger Endret 22. januar 2015 av Millimani 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå