Cec- Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Hei! Jeg har PCOS og vi har vært prøvere i nå over ett år uten noe resultat. Jeg har gått ned i vekt (13kg) og jobber fortsatt med det. Var hos lege som henviste meg til gynekolog for ny undersøkelse (sist var for fler år siden). Fikk nå telefon fra gynekologen om at jeg kunne få time på fredag allerede (noen hadde avbestilt). Akkuratt i det jeg skulle til å legge på sa hun at jeg måtte huske at partner måtte være med. Ble litt satt ut og glemte helt å spørre hvorfor. Så det jeg lurer på, de av dere som har vært på slike undersøkelser: Hvordan foregår det, altså hva gjør de og hvordan gikk det? Om du måtte ha med partneren, hvordan foregikk det da? Skjønner jo at de skal ta gynekologisk undersøkelse av meg, men går ut fra at han ikke skal stå der sammen med henne akkuratt.. Håper på noen svar, gjerne fra både de som var alene og de som tok med partner :-)
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Er gjerne slik at han får henvisning til sædprøve. Jeg fikk det selv om ikke mannen var med, siden jeg hadde hele fødselsnr hans (om jeg ikke husker feil spurte kontordamen etter han første gang jeg var der, så kan være det er noe mer han skulle vært med på) Mannen var med på siste time før vi ble henvist videre til ivfAnonymous poster hash: 1633f...1ea
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 De vil ha info om mannens medisinske historie og gi info om sædprøve. Du skal undersøkes, da kan mannen evnt gå ut. Hos oss var dette bak en annen vegg inne på kontoret, så han satt ute med pulten i mens. Tror hele timen tok max et kvarter igrunn. Mannen følte seg ganske overflødig.Anonymous poster hash: a0e33...a32
Cec- Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2015 De vil ha info om mannens medisinske historie og gi info om sædprøve. Du skal undersøkes, da kan mannen evnt gå ut. Hos oss var dette bak en annen vegg inne på kontoret, så han satt ute med pulten i mens. Tror hele timen tok max et kvarter igrunn. Mannen følte seg ganske overflødig.Anonymous poster hash: a0e33...a32 Så de vil ikke ta noen prøver av han der og da? :-) Tror han ble litt stressa når jeg sa han måtte være med nemlig. Men det går vel helt fint! Er gjerne slik at han får henvisning til sædprøve. Jeg fikk det selv om ikke mannen var med, siden jeg hadde hele fødselsnr hans (om jeg ikke husker feil spurte kontordamen etter han første gang jeg var der, så kan være det er noe mer han skulle vært med på) Mannen var med på siste time før vi ble henvist videre til ivfAnonymous poster hash: 1633f...1ea Tusen takk! Tenkte de kanskje tok sædprøve der og da siden han måtte være med, men de gjør vel kanskje ikke det da. Hadde dere prøvd med div. legemidler som pergo osv før dere ble henvist til ivf?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Dette med sædprøve kommer litt ann på hvor man bor. Den bør leveres etter en time når som helst når det passer dere. Anonymous poster hash: a0e33...a32
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Så de vil ikke ta noen prøver av han der og da? :-) Tror han ble litt stressa når jeg sa han måtte være med nemlig. Men det går vel helt fint! Tusen takk! Tenkte de kanskje tok sædprøve der og da siden han måtte være med, men de gjør vel kanskje ikke det da. Hadde dere prøvd med div. legemidler som pergo osv før dere ble henvist til ivf? Hadde tre runder med pergo før vi ble henvist til IVF. Anonymous poster hash: 1633f...1ea
FlyBabe Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Har akkurat gjort dette selv. Mannen skal være med fordi dette er noe dere er sammen om. Medisinsk historie og andre ting som er viktig når man vil ha barn, skal gjennomgås. Vår gynekolog snakket mye og forklarte. Han beroliget oss også. Vi var inne i 45min. Samboer er et annet sted når de tok gu på meg. Han måtte få seg time for å levere sædprøve etterpå. Vi skal tilbake i starten av februar, begge to. Endret 25. januar 2015 av FlyBabe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå