Gå til innhold

er et sant at der eikke vil ha norske jenter men heller..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har i det siste hørt en del kommentarer fra norske gutter, ofte snakkende med utenlandske at de kunne tnekt seg å gifte seg med ei utenlandsk muslimsk jente. mange norske gutter liker å "playe" rundt med de norske jentene, men når det visstnok kom til giftemål og et langt og trofast ekteskap så vil de ha ei utenlandsk jente og ikke norsk. dette fordi de utenlandske, spessielt muslimske er trofaste og er jenter soms tiller opp for guttene, er der for dem og ofrer livet sitt for dem, lager mat for dem-. vi norske jentene derimot var visstnok mer utroe, og uteå farta på byen og utesteder og puber og ikke alltid hjemme hos mann og barn.. greit nok jeg kan kanskje på noen punkter forstå, men det virker for meg at flere og flere norske gutter har et ønske, eller hvertfall fantasi om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Man kan jo drømme,men fakta er at muslimske jenter ikke skal gifte seg med vantro. Du kan jo sjekke ut statistikken på hvem f.eks pakistanere gifter seg med. De fleste drar til pakistan for å hente en livspartner.

Det norske menn heller gifter seg med er kvinner fra østen som setter familieverdier høyt. For mange er den norske kvinnen blitt for opptatt av karriere og det blir vanskelig å finne en familieorientert dame her. Derfor er de andre land et alternativ.

Skrevet

Det gjelder kanskje for den "gammeldagse" mannen som ikke liker utviklingen?

er menn redd for kvinner som tenker like mye på seg selv som på ham?

jeg tror uansett ikke dette er den generelle mann, har hittil ingen jeg kjenner som har den innstillingen ihvertfall, og ikke hørt om det før nå.

Skrevet
Man kan jo drømme,men fakta er at muslimske jenter ikke skal gifte seg med vantro. ....

En kristen er ikke en vantro.

Men menn er vel stort sett nødt til å konvertere til islam for å kunne gifte seg med en muslimsk kvinne, for en muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en ikke-muslim.

Mener at dette er grunnet barn, barn "tilhører" far, og derfor er det annerledes for menn og kvinner hva de kan og ikke kan.

En muslimsk mann kan gifte seg med en kristen kvinne men ikke en vantro kvinne (altså en som tar avstand fra eller ikke tror)

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg levd i førtifem år og jeg har ennå ikke møtt en mann som sier han heller vil ha en asiatisk dame enn en norsk, eller en som er litt mer underdanig...

På den annen side så har jeg et par puslete og lite selvstendige jenter som aldri har problemer med å finne seg menn. De gjør seg bare ekstra patetiske og små, og vips sitter en mann på kroken som skal redde dem og ta vare på dem. Er dette egentlig samme "syndrom"?

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er noe jeg har hørt som grunn i hvert fall. Stereotypen er vel mannen som er så stygg at han ikke kan få seg jente her. Det kan handle mer om at man er gammeldags som du sier. I grunn ikke noe galt i det så lenge begge er fornøyd med ordningen.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor er en kvinne som ønsker å ta seg av familien og hjemmet underdanig?

Gjest GreenSky
Skrevet
er der for dem og ofrer livet sitt for dem, lager mat for dem-

En fyr som vil ha en slave anser i alle fall jeg som uaktuell! :-x

Skrevet

en kvinne som har fått all mulighet til utdanning og egne yrkesvalg, fritt og åpent på lik linje med gutta, men som allikevel VELGER, med viten og vilje om alle andre valg hun har, å være hjemme å ta seg av familien og hjemmet er ikke underdannig.

men endel kvinner i mer "eksotiske" land, er slik kvinnene i norge var for ikke altfor lenge siden (altså hjemmeværende uten annet valg pga økonomi og ingen mulighet til selvstendighet), og da velger de hjemmetilværelsen på feil grunnlag, de har ikke ett reellt valg om annet, og velger det fordi det er eneste muligheten deres til å overleve og kunne få barn.

akkurat det er vel så som så om er underdannig, synes vi bestemor var underdannig? hun var mye mulig i samme situasjon!

Men det er noe som bør jobbes for å endre, slik vi har gjort i norge.

at noen menn skremmes av selvstendige kvinner som ikke vasker tærne hans når han kommer hjem, bør ikke tas hensyn til.

Gjest gjest1
Skrevet

Hun er ikke underdanig fordi om hun vil ta seg av hus og barn, men hun er underdanig om hun lar mannen ta alle avgjørelser som angår livet deres. Og det er mange menn i dag som synes det er grusomt at de ikke kan "sjefe" over konene sine. Enkelte blir jo så frustrerte over dette at de er nødt til å slå.....

Gjest Valhalla
Skrevet

Kvinner som kommer hit fra østen er ofte velutdannede de. Prater selv med en kvinne fra østen som har en mann her i Norge. Hun har master og er lærer.

Skrevet

om de ikke er underdannige, så er jo det flott!

men er kvinner som kommer hit fra østen og har mastergrad og er lærer villige til å legge alt av egne interesser på hylla og kun ta seg av mann og barn og hus da? I noe større grad en norske kvinner?

bestevenninda mi har høy utdannelse, startet eget firma og valgte så å selge og være hjemmeværende husmor, så de finnes overalt.

det er jo gjennomsnittet man må se på.

Gjest gjest1
Skrevet
Kvinner som kommer hit fra østen er ofte velutdannede de. Prater selv med en kvinne fra østen som har en mann her i Norge. Hun har master og er lærer.

Selvfølgelig finnes de også, men det er neppe dem mennene valfarter til Thailand for å hente. De jentene treffer man nok helst i andre sammenhenger, enten man er på reise i landet deres i jobbsammenheng eller andre ting... Og det er neppe dem mennene henviser til heller når de snakker om at de vil ha en kone fra østen, med mindre det er fordi mange av dem i våre øyne kan være utrolig vakre... men det er jo utenpå

Skrevet
Det norske menn heller gifter seg med er kvinner fra østen som setter familieverdier høyt. For mange er den norske kvinnen blitt for opptatt av karriere og det blir vanskelig å finne en familieorientert dame her. Derfor er de andre land et alternativ.

Dette vet jeg om menn som mener også. Men det er altså snakk om å ha blitt veldig såret av norske jenter her da. De er for bortskjemte, tar ikke fem flate øre for å være utro, går fra mannen når blir lei osv. Jeg blir forbanna og diskuterer med som bare det når det kommer opp. Det forekommer, JA, men det er da andre veien også. Osv, osv. Har forståelse for dem som "ikke får til" et forhold her etter å ha kommet opp i åra og ønsker seg trygghet og barn, og dermed "henter" ei fra Østen. Men det er så mye for og imot at jeg må avslutte, kunne diskutert i det uendelige. Men det innlegger spør om, ja det er en del som sier dette, men tror nok heller det er kvinner fra Østen de mener ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hjelper ikke at mannen konventerer til islam. De må være født inn i den religionen ellers så får de ikke gifte seg med en muslimsk kvinne.

Skrevet

Tror Mona har mye rett i det som hun skriver. At men som ikke klarer å ha et forhold til norske kvinner velger utenlandske kvinner. Statistikk sier at i rundt 80% av tilfellene er det kvinner som går ut av forholdet. Tror nok at mange norske jenter tar ganske lett på forhold og når alt ikke helt går slik de vil så er det lettere å bryte ut eller være utro enn å kjempe for forholdet. Det er mange norske menn som vil ha kvinner som vil ikke gir seg så lett med forholdet og derfor søker man etter kvinner fra utlandet. Tror det har veldig lite med at norske kvinner ikke vil være underdanninge eller hushjelp.

Gjest Indianlady
Skrevet
Tror Mona har mye rett i det som hun skriver. At men som ikke klarer å ha et forhold til norske kvinner velger utenlandske kvinner. Statistikk sier at i rundt 80% av tilfellene er det kvinner som går ut av forholdet. Tror nok at mange norske jenter tar ganske lett på forhold og når alt ikke helt går slik de vil så er det lettere å bryte ut eller være utro enn å kjempe for forholdet. Det er mange norske menn som vil ha kvinner som vil ikke gir seg så lett med forholdet og derfor søker man etter kvinner fra utlandet. Tror det har veldig lite med at norske kvinner ikke vil være underdanninge eller hushjelp.

Jeg er ikke unnderdannig eller hushjelp,vi er like verdige og respekterer hverandre og er ærlig mot hverandre.Uten disse to viktige ingrediener + kjærlighet vil ikke et parforhold eksistere.Det samme gjelder om det de er hvite,grønne eller gule. :wink:

Skrevet

Indianlady:

Hvorfor refererer du til innlegget mitt og nevner underdaning og hushjelp? Det er jo nettopp det jeg sier at ikke er problemet. Menn reiser ikke til utlandet for å finne seg kvinne fordi norske kvinner ikke vil være underdannig og hushjelp. Men de finner seg en fra utlandet fordi sjansen for at forholdet skal vare er større enn med en norsk kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...