Gå til innhold

Tips til hvordan man får bort forbrukslånet fort! fort! fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så var det dette forbrukslånet jeg tok da jeg var "ungogdum"...

Har betalt ned 50000 på 1 år. Nå har jeg ca 45.000,- igjen.

Ønsker og få dette bort til sommeren.

5000,- i mnd, da er jeg nede i ca 20.000,- når vi er kommet til Juni, ønsker da og bruke pengene jeg får igjen på skatten + litt av feriepengene på og få bort resten.

Er det mulig og høre med banken om de kan stoppe renten de neste 6 mnd?

Noen som har gode tips og komme med her?

Har budsjett, og ser ut til at dette skal gå bra!

Anonymous poster hash: 7463a...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle de ville stoppe renten? Du har jo evne til å betale. Det er jo ikke bankens problem at du har brukt penger du ikke hadde og synes det er surt å betale tilbake. Det er jo dessuten sånne som deg bankene tjener store penger på.

Anonymous poster hash: 54163...9c5

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med banken og vis dem budsjettet ditt, nedbetalingsplanen du har laget og helst regnskap for tidligere måneder så du viser at du kan holde et budsjett. Hvis du viser til at du har betalt ned 50.000 i fjor kan det være banken går med på å ihvertfall redusere renta.

Anonymous poster hash: c1944...a3b
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon tidligere, og det jeg gjorde var følgene:

1. Trekke fra alle faste utgifter.

2. Redusere matutgifter så mye som mulig, til et minimum. (har ikke barn da) Satte et beløp på 200 pr uke. Dvs 800 i mnd til mat. Trekte det fra budsjettet.

3. Restbeløpet betalte jeg direkte inn til nedbetaling av gjeld.

Det ble trangt, og det ble lite med kafe osv i 6 mnd, men jeg klarte det. Har du mulighet til å bruke bibliotek etc dess bedre.

Anonymous poster hash: d25ac...29f
Skrevet

Ja,, og så klippet jeg kreditt kort, og kuttet ut alt av abbonement som bare var penger i søpla som ukeblader etc. Byttet telefon til kontantkort og reduserte bruk av internett. Kvittet meg med tv, og sparte lisenspengene.

Anonymous poster hash: d25ac...29f
Skrevet

Ja så var det dette forbrukslånet jeg tok da jeg var "ungogdum"...

Har betalt ned 50000 på 1 år. Nå har jeg ca 45.000,- igjen.

Ønsker og få dette bort til sommeren.

5000,- i mnd, da er jeg nede i ca 20.000,- når vi er kommet til Juni, ønsker da og bruke pengene jeg får igjen på skatten + litt av feriepengene på og få bort resten.

Er det mulig og høre med banken om de kan stoppe renten de neste 6 mnd?

Noen som har gode tips og komme med her?

Har budsjett, og ser ut til at dette skal gå bra!

Det er jo kjempeflott at du har mulighet til å betale ned lånet ditt så fort. Og det er sikkert mulig å forhandle med banken angående resterende lån, men rente må du nok betale uansett, men det er godt mulig de gir deg bedre vilkår, det er jo bare å snakke med de.

Ellers er det litt motsatt av hva som er vanlig. Folk som er ei akutt behov for å få ned utgiftene slipper ikke unna renta, nei, det er faktisk det de må betale. Det vanlige er å betale bare renter en periode, altså ikke avdrag, til de kommer ovenpå og kan begynne å betale ned på selve lånet igjen.

Du kan jo betale for deg, både renter og avdrag, men man vet aldri, merkeligere ting har skjedd før.

Anonymous poster hash: fffb3...d88

Skrevet

Ta opp et nytt forbrukslån? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Synes egentlig du skal holde deg til avtalen du har inngått med banken da du tok opp lånet, og betale tilbake alt du skylder. Så lenge man har mulighet til det synes jeg det er det rette å gjøre. Du har tross alt lånt deres penger på deres vilkår. Å kjimse unna avtaler man faktisk kan oppfylle står det ikke så stor respekt av.

Og ta lærdom av dette: ta aldri opp forbrukslån eller annen kreditt!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har mulighet kan du lære av luksusfellen, selg alt du ikke behøver f.eks tv, play station, dvd'er, bøker, klær, bil?, sportsutstyr osv. Du får fort inn kontanter som du kan betale inn svært mye på lånet med, og jo mindre gjeld du har, jo mindre renter (i kroner, ikke prosent) :)

Endret av Bondenisse
Skrevet

Synes egentlig du skal holde deg til avtalen du har inngått med banken da du tok opp lånet, og betale tilbake alt du skylder. Så lenge man har mulighet til det synes jeg det er det rette å gjøre. Du har tross alt lånt deres penger på deres vilkår. Å kjimse unna avtaler man faktisk kan oppfylle står det ikke så stor respekt av.

Og ta lærdom av dette: ta aldri opp forbrukslån eller annen kreditt!

Jeg har muligheten, så får nok ta dette som en dyr lærepenge...

Gleder meg til og begynne på nytt. Har lært mye av dette, så ser frem til og kunne spare og se grønne tall istedenfor røde tall :danse::laugh:

• Liker 1
Skrevet

Ta opp et nytt forbrukslån? :fnise:

:rolleyes:

Skrevet

Jeg støtter den å selge unna ting, samt å forhandle med banken om renta, hvilken rente har du nå?

Man kan du ikke sette opp budsjettet ditt, så kan vi kanskje komme med andre tips også :)

Anonymous poster hash: 1b324...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...