AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Hvis det ikke allerede er en tråd med dette fra før av som jeg ikke har sett, så tenkte jeg at det kunne være greit å samle litt oppskrifter på sunne og gode hverdagsmiddager. Her er noen retter som er enkle, sunne og gode! Torsk med brokkoli- og hvitløksblanding. 15-20 min Ingredienser: - Torsk - 1 brokkoli - 2 hvitløksfedd - salt og pepper Salt torsken godt med grovt havsalt på begge sider. La torsken ligge og trekke i 15 minutter, skyll så torsken i kaldt vann og tørk med tørkepapir. Stek torsken på høy varme i smør i panna med skinnsiden ned til fisken blir hvit et stykke opp på siden. Ta pannen av plata og snu fisken. Stekes ferdig på varmen som er igjen i panna. Har du en litt tynn panne som blir fort avkjølt kan du steke ferdig på svak varme. Kok opp vann i en kjele og legg i brokkoli. La brokkolien trekke til den er myk. Hell av vannet, tilsett 2 pressede hvitløksfedd og mos sammen. Smak til med salt og pepper. Godt tilbehør til dette er mandelpotet og smeltet smør. Ovnsbakt laks med rømmesaus og agurksalat. 15-20 min Ingredienser: - Laksefilet - 1 boks rømme - 1/2 sitron - agurk - litt sukker - eplesidereddik - salt og pepper Forvarm ovnen på 200 grader. Smør en ildfast form og legg laksefiletene i formen. Stekes i ovnen i 15-20 minutter. Saus: tøm rømmeboksen oppi en kjele, tilsett saft fra en halv sitron. Kok opp og smak til med salt og pepper. Bland eddik og vann (ca. 50/50 av hver) i bolle. Tillsett litt sukker og rør ut. Smak til med salt og pepper. Skjær agurken i tynne skiver og putt oppi bollen med eddikblandingen. La agurksalaten gjerne hvile i kjøleskapet noen minutter for at smaken skal sette seg ekstra godt. Server gjerne med kokt potet. Svinefilet med persillerot og sjampinjongblanding. 15-20 minutter (2 porsjoner) Ingredienser: - 450g ytrefilet av svin - 2-4 fedd hvitløk - 3 persillerøtter - 100g sjampinjong - 3-4 sjalottløk - 3 ss rømme - 2 ss tørket timian - salt og pepper. Skjær opp ytrefileten i jevne stykker. Del hvitløksfedd i 4. Fres ytrefilet raskt i panna på høy varme for å få en fin stekeskorpe, avkjøl filet og panne, stek filetene ferdig på middels varme sammen med hvitløk. På denne måten blir kjøttet saftig og smakfult. Finhakk sjampinjong og sjalottløk, stekes i smør i en panne til det har fått en gyllen farge. Bland rømme og timian sammen i en bolle, tilsett sjampinjong og sjalottløk. Rør om. Smak til med salt og pepper. Forvarm ovnen til 200 grader. Del persillerøttene oå langs og stek i ovnen i 15 minutter. Del gjerne deres raske og enkle hverdagsretter Jeg kommer til å oppdatere her etterhvert som jeg kommer på nye ting Anonymous poster hash: ceff0...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå