Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter nyttår har vi fått en bunke med uadressert reklame på døra (reklamen kommer ikke sammen med avis, vi har ikke avis i ukedagene). I følge forbrukerombudet skal det visst være tilstrekkelig å merke postkassa, men ser ikke ut til at de ser på postkassa før de leverer ut reklamen. Vi må nok derfor henge opp en lapp på døra også.

Er det flere er her som har opplevd mer uadressert reklame etter nyttår?

Merket på døra bør vel henge slik at de som leverer reklamen ser det, men det er jo ikke akkurat så pent med et stort klistremerke midt på døra heller… Har du/dere merket både postkasse og dør? Hvilket merke bruker dere på døra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i blokk?

Har merket at det har kommet ganske mye mer uadressert reklame ved dører i enkelte blokker ja. Selv om både postkasser er merket med at de ikke ønsker reklame, og skilt ved hovedinngangene over at det ikke er tillatt å dele ut reklame i blokkene.

Anonymous poster hash: 7daeb...baa
Skrevet

Jepp, bor i blokk (eller gammel bygård, men det går vel for det samme). Har egentlig ikke vært noe særlig uadressert reklame hos oss, så det virker nesten som de har startet en kampanje etter nyttår :(

Skrevet

Hvis det er boretslag eller sameie kan du prøve å ta kontakt med styret for å få dem til å ta kontakt med de som deler ut reklamen.

Jeg vil ikke tro at brannvesenet heller er så begeistret for masse papir i trappeoppgangen.

Anonymous poster hash: 7b4f1...c49
Skrevet

Brann er et veldig godt poeng - det hoper seg ganske mye opp hos enkelte.

Tror jeg skal skrive en lapp på et a-4 papir og henge opp midlertidig på døra. Prøve å skaffe klistremerker og dele ut til alle i oppgangen. Om alle har merke både på postkassa og døra, så må de jo holde seg unna. Pr dags dato tror jeg nok samtlige har klistremerke på postkassa.

Skrevet

Jeg tror heller jeg ville kontaktet ett av firmaene det var kommet reklame for, og spurt hvem som deler ut reklamen for dem. Er det Norpost, Posten, Aftenposten eller andre?

Så ville jeg klaget til dette firmaet, og sagt at dere tydelig har reservert dere mot uadressert reklame, og ber dem slutte å dele ut til dere.

Anonymous poster hash: 7c26b...ffd
Skrevet

Jeg tror heller jeg ville kontaktet ett av firmaene det var kommet reklame for, og spurt hvem som deler ut reklamen for dem. Er det Norpost, Posten, Aftenposten eller andre?

Så ville jeg klaget til dette firmaet, og sagt at dere tydelig har reservert dere mot uadressert reklame, og ber dem slutte å dele ut til dere.

De har ikke tydelig reservert seg mot det med mindre de har lapp på døren også, dessverre. Jeg hadde samme problem her en stund, og det kommer fortsatt reklame av og til. Jeg hadde ikke, og ville ikke, henge opp en lapp på døren, men jeg kontaktet et par av butikkene som reklamerte og fortalte at jeg syntes det var en uting at reklamebrosjyrer nå ble slengt på dørmattene til folk. Det hjalp.

Anonymous poster hash: c5ee0...567

Skrevet

Det var smart, det kan jeg gjøre. Takk for rådet!

Skrevet

De har ikke tydelig reservert seg mot det med mindre de har lapp på døren også, dessverre. Jeg hadde samme problem her en stund, og det kommer fortsatt reklame av og til. Jeg hadde ikke, og ville ikke, henge opp en lapp på døren, men jeg kontaktet et par av butikkene som reklamerte og fortalte at jeg syntes det var en uting at reklamebrosjyrer nå ble slengt på dørmattene til folk. Det hjalp.

Anonymous poster hash: c5ee0...567

I følge forbruker ombudet skal det holde å merke postkassa. Men det er jo helt klart at de ikke gidder å ta en titt på postkassa før de går opp, så vi må nok henge opp en stor lapp på døra og kontakte de som leverer ut reklamen.

Skrevet

Hvor får dere tak i klistrelapp til postkasse? Jeg har bestilt gratis fra en naturvernorganisasjon flere ganger, men aldri mottatt noen lapp.

Anonymous poster hash: b4e71...dc2

Skrevet

Hvor får dere tak i klistrelapp til postkasse? Jeg har bestilt gratis fra en naturvernorganisasjon flere ganger, men aldri mottatt noen lapp.

Anonymous poster hash: b4e71...dc2

Posten :-)

Anonymous poster hash: bd189...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...