Gå til innhold

Hvordan få OPI-lakkene til å sitte lenge? Er så sint på denne lakken som flasset etter en dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vært en essiegirl. Har alltid vært fornøyd med de kremige lakkene som varer minst fem dager. Noen essielakker har vart i en uke og tilogmed ti dager uten et eneste hakk i lakken eller en eneste milimeter med flassing!

Ved siden av Essie er jeg meget fornøyd med merket Mavala. Mavalalakkene sitter ikke fullt så lenge som Essies drømmelakker, men lenger enn denne OPI-lakken (som bare holdt et døgn). Isadora Wondernail er også et meget bra merke som holder lenge.

Jeg samler rett og slett på neglelakker (har vel rundt 200 lakker) og jeg er den typen som vil ha alle slags farger og merker.

For noen dager siden kjøpte jeg inn noen OPI-lakker. Har aldri vært særlig begeistret for OPIs farger, men fant noen riktig fine. Så jeg bestemte meg for å prøve dem.

Tok på meg OPIs You're Such a Budapest i går kveld og i natt merket jeg at de begynte å flasse på to fingre! Er så skuffet! Forventer mer av et såpass dyrt merke! :sur:

Kan ikke tro at jeg har gjort noe feil heller! Er veldig erfaren med neglelakk, bruker alltid under-og overlakk (Essie Ridge Filling Base og Seche Vite). Maler aldri på neglebåndene eller i nærheten av huden. Snufs. Tørker alltid bort all olje og hudkrem før jeg maler på neglelakk, og passer alltid på å være tørr på hendene. Maler heller ikke på altfor tykke lag eller altfor mange lag (nøyer meg med 2 lag, som regel).

Jeg vil ikke tro det, men jeg begynner å undre på om OPI et elendig produkt forkledd som et kvalitetsmerke!

Eller er det noe vesentlig jeg har glemt?

Eller kanskje denne spesifikke lakkens (You're Such A Budapest) oppskrift er elendig?

Hva tror dere? Og hvilken erfaring har dere med OPI?

Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med OPI, men synes til gjengjeld at de fleste Essie-lakker jeg har prøvd har hatt dårlig dekkevne, og at de bruker hundre milliarder evigheter på å tørke :fnise:

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke dømt merket på én neglelakk, det kan være at de har vært uheldige med denne, bare! :-)

Skrevet

Har samme erfaring som Carali, mine OPI-lakker har vært lette å legge og sitter godt. Kanskje noe med akkurat denne fargen? Eller så kan det være en "imitasjon"? Har du kjøpt den online og i så fall, fra en seriøs forhandler?

Anonymous poster hash: 4d7c9...ff0
  • Liker 1
Skrevet

På meg sitter OPI sine veldig lenge, bruker under- og overlakk. Tror kanskje du bare har vært uheldig?

• Liker 1
Skrevet

Mine opi-lakker sitter også lenge, en ukes tid, men tar den ofte av før fordi jeg vil legge en annen design.

Jeg passer på å ikke smøre neglebåndene i timene før jeg skal lakke neglene, og så går jeg over neglene med neglelakkfjerner eller aceton før jeg begynner. Deretter tar jeg på en basecoat eller to lag opi nail envy som jeg lar tørke godt før jeg legger den designen jeg vil ha. Forsegler alltid tuppene. Bruker ett til to lag, alt etter hvor godt lakken dekker og avslutter med opi top coat om jeg har en design og out the door om jeg har vanlig lakk.

Med jevne mellomrom dytter jeg også neglebåndene bakover.

Anonymous poster hash: 782b6...e9d
Gjest avocadoen
Skrevet

Hos meg flasser ikke neglelakken av selv om jeg ikke bruker basecoat.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med OPI, men synes til gjengjeld at de fleste Essie-lakker jeg har prøvd har hatt dårlig dekkevne, og at de bruker hundre milliarder evigheter på å tørke :fnise:

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke dømt merket på én neglelakk, det kan være at de har vært uheldige med denne, bare! :-)

Har prøvd én annen OPI-lakk før denne (You're Such a Budapest). Det var en liquid sand (glitter/teksturlakk). Syntes ikke den satt særlig bra før den begynte å flasse på en finger. Den satt kanskje to-tre dager.

Men skal ikke dømme merket. Skal prøve noen flere lakker. Men om OPI-lakker ikke varer mer enn to-tre dager, synes jeg ikke det er verdt 150 kroner.

Anonymous poster hash: 6df1b...ca0

Skrevet (endret)

Har prøvd én annen OPI-lakk før denne (You're Such a Budapest). Det var en liquid sand (glitter/teksturlakk). Syntes ikke den satt særlig bra før den begynte å flasse på en finger. Den satt kanskje to-tre dager.

Men skal ikke dømme merket. Skal prøve noen flere lakker. Men om OPI-lakker ikke varer mer enn to-tre dager, synes jeg ikke det er verdt 150 kroner.

Ops. Jeg postet med uhell som anonym.

Og denne lakken er ingen imitasjon. Kjøpte den fra en seriøs side.

Endret av Essiefan
Skrevet

Kan det være basecoaten som ikke passer med lakktypen?

Har ingen testurlakker fra opi. Mine liquid sands er fra et polsk merke, og så har jeg noen teksturlakker fra essie (bl.a. Belugaria) og da må jeg bruke basecoaten min fra seche vite (rigde filler). De jeg ellers foretrekker fra Sally Hansen eller opi sitter ikke like bra da. Jeg ville prøvd meg litt frem.

Ellers er det jo slik at noen lakker bare ikke matcher uansett hva en gjør. Min absolutte favorittfarge noen sinne kommer fraktisk fra l'oreal og er en fantastisk magenta med lilla holografisk shimmer i. På meg gir den alltid røykegule negler etter bruk, mens venninna mi ikke opplever det samme.

Jeg syns ikke noen lakk er verdt 150 kr jeg da :) Heller billigere og flere... ;) Har vel 40 opier i samlinga nå, og gleder meg til å se hva de kommer med i 2015.

Anonymous poster hash: 782b6...e9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...